تعرفه‌های جدید گازبها، بدون تغییر و همراه با اصلاح دامنه مصرف است
تعرفه‌های جدید گازبها، بدون تغییر و همراه با اصلاح دامنه مصرف است

بر اساس مصوبه دولت، تعرفه گاز در سال ۱۴۰۲، بدون تغییر نسبت به سال قبل و صرفاً با اصلاح دامنه پلکان مصرف گاز همراه بوده است.

به گزارش پگاه خبر، علی اکبر میدانشاهی، مدیر عامل این شرکت با اعلام این خبر، اظهار داشت: بر اساس جزء یک بند «ز» و بند «ل» تبصره ۱۵ قانون بودجه، وزارت نفت و شرکت ملی گاز موظف به بررسی و ارزیابی….

 

بر اساس مصوبه دولت، تعرفه گاز در سال ۱۴۰۲، بدون تغییر نسبت به سال قبل و صرفاً با اصلاح دامنه پلکان مصرف گاز همراه بوده است.

به گزارش پگاه خبر، علی اکبر میدانشاهی، مدیر عامل این شرکت با اعلام این خبر، اظهار داشت: بر اساس جزء یک بند «ز» و بند «ل» تبصره ۱۵ قانون بودجه، وزارت نفت و شرکت ملی گاز موظف به بررسی و ارزیابی مجدد الگوی مصرف و تعرفه‌های گاز برای پلکان‌های مختلف شده بودند که پیامد آن، اصلاح فاصله دامنه مصرف هر پله است که در تعرفه قدیم ۷۵ متر مکعب بوده ولی در تعرفه جدید این عدد به ۱۰۰ متر مکعب تغییر یافته است.
وی با تأکید بر در نظر گرفتن پاداش صرفه جویی برای مشترکان گاز توضیح داد: بنا بر مصوبه جدید، برخی از مشترکین چنانچه بین ۱۰ تا ۳۵ درصد و در بازه زمانی ۱۶ آذر تا ۱۵ اسفندماه نسبت به دوره مشابه در سال قبل صرفه‌جویی کنند، نه تنها هزینه‌ای پرداخت نخواهند کرد، بلکه مبلغی نیز به عنوان پاداش صرفه‌جویی دریافت می‌کنند.
وی در ادامه تصریح کرد: بر اساس ابلاغیه شورای عالی امنیت ملی، گازبهای مشترکینی که در بازه زمانی ۱۵ دی ماه تا ۱۵ بهمن ماه حداکثر ۷۰ درصد مصرف پله سوم اقلیم مربوطه را داشته باشند بصورت ۱۰۰ درصد رایگان محاسبه خواهد شد.

مدیر عامل شرکت گاز استان فارس، با بیان این‌که قریب به ۷۰ درصد مشترکان، الگوی مصرف را رعایت می‌کنند، گفت: تعداد مشترکان بسیار پرمصرف که بیش از ۳ برابر الگوی مصرف، گاز مصرف می‌کنند، تنها کمتر از ۱٫۳ درصد مشترکان را شامل می‌شود.

بر اساس آیین نامه جدید تعرفه‌های گاز، مشترکین غیر خانگی با ظرفیت ۵۰۰۰ مکعب در ساعت و بیشتر در صورتی که در دوره سرد سال حداقل در ۵ روز متوالی مصارف خود را نسبت به روزهای گذشته خود حداقل ۳۰ درصد کاهش دهند متناسب با حجم گاز صرفه جویی شده مشمول۱۰ درصد بخشودگی گازبهای دوره خواهند شد.
برای اطلاع از تعرفه های گازبهای جدید به سایت شرکت گاز استان فارس (https://nigc-fars.ir) مراجعه نمایید.

انتهای پیام/