ارسال بیش از۹هزار ۲۰۰اثر به کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت
ارسال بیش از۹هزار ۲۰۰اثر به کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت

دبیر علمی بیست و پنجمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت با اشاره به استقبال شاعران پیشکسوت و جوان از بیست‌وپنجمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت گفت: بیش از ۹هزار و ۲۰۰ اثر به دبیرخانه‌….

 

دبیر علمی بیست و پنجمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت با اشاره به استقبال شاعران پیشکسوت و جوان از بیست‌وپنجمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت گفت: بیش از ۹هزار و ۲۰۰ اثر به دبیرخانه‌ این کنگره ملی شعر دفاع مقدس و ومقاومت ارسال شده است.
حجت‌الاسلام «محمدحسین انصاری‌نژاد» شاعر و دبیر علمی بیست‌وپنجمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت با اشاره به اینکه در این دوره از کنگره ۳۰درصد افزایش ارسال اثار داشیم که شامل دوهزار اثر بیشتر از دور قبل می باشد اظهارداشت: این دوره از جشنواره با استقبال بسیار خوبی از سوی شاعران روبرو شد و ۹هزار ۲۶۴اثر از سروده های شاعران کشور به دبیرخانه بیست و پنجمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت رسیده است.

انصاری نژاد با بیان اینکه کنگره شعر دفاع مقدس خاستگاه بسیاری از شاعران برجسته بوده که موجب درخشش آن‌ها شده است و این کنگره به خود می‌بالد که در روزگاری میزبان استادان پرآوازه شعر بوده است تا بهترین سروده‌های این عزیزان در وصف مقام شهدا خلق شود.

این شاعر به رویکرد جدید این کنگره پرداخت و با بیان اینکه جریان‌سازی ادبی مهم‌ترین هدفی است که در گام دوم انقلاب کنگره سراسری شعر دفاع مقدس به آن خواهد پرداخت و افزود: رویکرد توجه به شاعران جوان در استان‌ها، بهره‌گیری از تجارب بزرگان شعر انقلاب و دفاع مقدس را محور فعالیت‌های این کنگره قرار داده‌ایم.

انصاری‌نژاد خاطرنشان کرد: زمان دریافت آثار در دبیرخانه بیست‌وپنجم دفاع مقدس و مقاومت تا پایان دهم آبان ماه ۱۴۰۲ بود که در محور های مختلفی از جمله دفاع مقدس، ولایت محوری و جهاد تبیین؛ دفاع مقدس و شهدای مدافع امنیت؛ دفاع مقدس و جنگ نرم؛ دفاع مقدس، کودک و نوجوان؛ دفاع مقدس و نقش زنان؛ دفاع مقدس و مضامین عاشورایی؛ دفاع مقدس و شهدای روحانی؛ دفاع مقدس، دانشجو و دانش آموز؛ طنز در شعر دفاع مقدس و دفاع مقدس و سرود و ترانه موضوعاتی بودند که شاعران آثارشان را برای دبیرخانه‌های ارسال کردند.

وی به حادثه تروریستی در حرم حضرت‌ احمد بن موسی کاظم (شاهچراغ) شیراز و باتوجه به خیزش حماسی فلسطین وجنایات رژیم کودک کش اسراییل درغزه و عملیات پیروزمندانه توفان الاقصی به عنوان محورهای جدید کنگره ازطریق خبرگزاری ها،اعلام شد که بااستقبال بسیارخوب شاعران دغدغه مند و آگاه مواجه شد.

دبیر علمی بیست و پنجمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت افزود: شعرهای برگزیده درداوری استان ها،پس ازکدگذاری توسط دبیرخانه کنگره ملی ،توسط داوران ملی کنگره مورد داوری دقیق قرارخواهد گرفت و همچنین ازبرگزیدگان اول تاسوم محورهای کنگره، دراختتامیه تقدیر وبه آثاربرگزیده جوایزارزنده ای اهداخواهدشد.

انتهای پیام/