خواسته های استاندار فارس از وزیر آموزش و پرورش
خواسته های استاندار فارس از وزیر آموزش و پرورش

تقویت زیرساخت‌های دانشگاه فرهنگیان فارس، پیشتازی در اجرای سند تحول بنیادی آموزش و پرورش، فراهم کردن اعتبارات پرورش دانش‌آموزان فارس و مراقبت از تحقق اهداف رتبه بندی….

 

تقویت زیرساخت‌های دانشگاه فرهنگیان فارس، پیشتازی در اجرای سند تحول بنیادی آموزش و پرورش، فراهم کردن اعتبارات پرورش دانش‌آموزان فارس و مراقبت از تحقق اهداف رتبه بندی معلمان چهار خواسته استاندار فارس از وزیر آموزش و پرورش بود.

به گزارش پگاه خبر، دکتر محمدهادی ایمانیه روز یکشنبه در اجتماع دوازده هزار نفری یادمان شهدای دانش‌آموزان در حرم شاهچراغ (ع) که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: باتوجه به اینکه شورای آموزش و پرورش فارس برای در اجرای سند تحول آموزش و پرورش اعلام آمادگی کرده می‌تواند پیشتاز باشد و فرمایش برجا مانده رهبر معظم انقلاب را تحقق بخشد.

استاندار فارس با بیان آنکه فارس در میدان تحقق تحول بنیادین آموزش و پرورش آماده است، افزود: آموزش و پرورش فارس در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده اما باید به آن وسعت و سرعت بخشید.

وی تقویت زیرساخت‌های سخت افزاری دانشگاه فرهنگیان فارس را خواسته دوم این استان از وزیر اموزش و پرورش عنوان کرد و ادامه داد: چنانکه در سفر دوم رئیس جمهور نیز مطرح شد زیرساخت‌های این دانشگاه نیازمند توجه ویژه است.

استاندار فارس اضافه کرد: اقدامات انجام شده کافی نیست و باید با کمک وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان، با سرعت بیشتری تکمیل شود تا برای سال آینده امکانات بیشتری در این دانشگاه برای تحقق هدف ایجاد این دانشگاه دستیابیم.

وی اظهار کرد: تلاش‌های دکتر صحرای سبب شد تا آموزش در دانشگاه فرهنگیان از کیفیت بالاتری برخوردار شود اما کماکان نیاز پذیرش دانشجویان این دانشگاه و استخدام معلمان و دبیران نیازمند دقت بالاتری است چرا که این افراد سی سال آموزش و پرورش نسل جدید را به عهده دارند.

ایمانیه در سومین خواسته خود، تصریح کرد: به اندازه لازم به آموزش دانش‌آموزان پرداخته شده اما چنانکه باید به پرورش آنها توجه نشده است.

استاندار فارس گفت: اگر بر اساس ایه شریفه قرآن تقدم با تربیت و تذکیه است، نیازمند صرف اعتبارات نیز می باشد.

وی با بیان اینکه فعالیت مدارس امین در فارس مایه افتخار است، افزود: برای تامین اعتبار مدرسین مدارس امین و گسترش آن برای همه مدارس استان نیازمند توجه و تخصیصی است.

او تاکید کرد: باید اعتبارات خاصی هم در برنامه هفتم توسعه و هم در بودجه سال آینده (۱۴۰۳) که از امروز در دولت سیزدهم مطرح می‌شود، در نظر گرفته شود.

استاندار فارس بر مراقبت از اهداف رتبه بندی معلمان نیز تاکید کرد و گفت: رتبه بندی معلمان پس از ۱۰ سال با همت دولت سیزدهم به نتیجه رسید اما هدف از این رتبه بندی تنها ترمیم حقوق نبود بلکه هدف افزایش کیفی خدمات معلمان است.

ایماینه افزود: باید از اکنون کهدر ابتدای این فرایند هستیم، مراقبت شود تا با اجرای ان به هدف اصلی که بهبود کیفی خدمات معلمان است دست‌یابیم و در کنار آن حقوق این عزیزان نیز نه در حد شایسته اما تا حدودی ترمیم می‌شود.

وی اظهار کرد: وزیر آموزش و پرورش در سفر اخیر هیات دولت به فارس بیش از یکهزار کیلومتر از مسیرهای این استان را سفر کرد و امید است این سفر پربرکت طلیعه‌ای برای حل مسائل آمزش و پرورش فارس باشد.

استاندار فارس با اشاره به جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی و حمایتهای استکبار از آن، اظهار کرد: امروز در سراسر دنیا نه تنها مسلمانان و مردم غرب آسیا که همه ملت‌های آزاده به تاسی از انقلاب اسلامی به پاخاسته‌اند.

وی افزود: اکنون نبرد حق علیه باطل جلوه‌ای دیگر پیدا کرده و امید است تا وعده رهبر معظم انقلاب مبنی بر نابودی اسرائیل در کمتر از ۲۵ سال آینده، زودتر نیز محقق شود.

ایمانیه همچنین درخواست کرد تا دهه شهدای دانش‌آموز که با ابتکار فارس از چهارم تا چهاردهم آبان ماه تدوین شده مورد تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی برسد.

انتهای پیام/