پرداخت هشت هزار میلیارد تومان بدهی شهرداری شیراز در سال گذشته
پرداخت هشت هزار میلیارد تومان بدهی شهرداری شیراز در سال گذشته

شهردار شیراز با بیان اینکه در حال حاضر هیچ پروژه نیمه تعطیلی در شهر وجود ندارد، گفت: شهرداری در سال گذشته هفت هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بدهی خود را پرداخت کرد.
به گزارش پگاه خبر، محمد حسن اسدی در چهارمین نشست تخصصی سرمایه گذاری شهرداری شیراز که در شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد، اظهار کرد: شیراز یک کلانشهر است و به عقیده برخی حیف است….

 

شهردار شیراز با بیان اینکه در حال حاضر هیچ پروژه نیمه تعطیلی در شهر وجود ندارد، گفت: شهرداری در سال گذشته هفت هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بدهی خود را پرداخت کرد.
به گزارش پگاه خبر، محمد حسن اسدی در چهارمین نشست تخصصی سرمایه گذاری شهرداری شیراز که در شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد، اظهار کرد: شیراز یک کلانشهر است و به عقیده برخی حیف است که آنرا کلانشهر بنامند بلکه باید شیراز را یک جهان شهر نامید.
شهردار شیراز افزود: شیراز ظرفیت های بسیار خوبی دارد و به عنوان قطب الکترونیک، پزشکی، گردشگری بسیار می تواند نقش آفرین باشد.
وی با اشاره به میزبانی این شهر از برگزاری یک کنگره جهانی، گفت: افرادی همچون دکتر ملک حسینی که افتخار این شهر و کشور هستند جان مردم را نجات می دهند و به سهم خود به عنوان شهردار کلان شهر شیراز دست وی و تمام پزشکان را به گرمی می فشاریم.
اسدی خاطر نشان کرد: نقش کلان شهرها در اقتصاد جهانی یک نقش تعریف شده نیست و امروز شهرداری ها با مسائل و مشکلات بسیاری مواجه هستند و امروز بر اساس ۳۵۵ وظیفه ای که شهرداری ها بر عهده دارد نیازمند تامین منابع مالی برای اجرای پروژه ها است و این موضوع بسیار حائز اهمیت است.
شهردار شیراز در این نشست همچنین افزود: امروز هزینه خرید یک دستگاه اتوبوس در کشور به مبلغ هشت میلیارد تومان و یک دستگاه بالابر آتش نشانی یکصد میلیارد و حفاری و اجرای یک کیلومتر مترو ۲ هزار میلیارد تومان هزینه دارد و این هزینه هایی است که بر دوش مدیریت شهری است و راه های تامین منابع مالی آنها ار سوی هیچکس تعریف نشده است.
به گفته اسدی، شهرداری های کشور با این مسائل و بحران های بسیاری مواجه هستند اما در شهر شیراز با همت ۱۳ هزار پرسنل شهرداری شیراز و حمایت بی دریغ شورای اسلامی شهر شیراز و سایر دستگاه های اجرایی می توان با قطعیت گفت که امروز حتی یک پروژه در شهر شیراز تعطیل نیست و تمام پروژه ها در حال اجرا هستند.
وی تصریح کرد: طی سه هفته گذشته در سفر رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت به شیراز پروژه های فاخری همچون پردیس سینمایی امین تارخ با هفت سالن سینما و تئاتر با هدف افرایش سرانه فرهنگی شهر شیراز و بازار بزرگ پروتئین به جهت ساماندهی بازار ماهی و میگو فروشان دروازه کازرون به بهره برداری رسید.
شهردار شیراز اضافه کرد: برخی از اقدامات اجرایی در پروژه های عمرانی شهرداری قابل مشاهده نیست و پروژه هایی همچون لوله گذاری دروازه قرآن، اجرای همزمان سه خط مترو که کار بسیار حساس و هزینه بر و نیازمند اجرای تخصصی و ویژه است، در حال انجام است.

 

به گفته اسدی، هم اکنون ۲ خط مترو به صورت شبانه روزی در حال اجراست.
عملکرد حوزه سرمایه گذاری دیگر موضوع مورد اشاره شهردار شیراز بود و وی تصریح کرد: طی ۲ سال گذشته به همت شورا دو همایش سرمایه گذاری ملی برگزار شد.
اسدی تاکید کرد: طی ۲ سال گذشته بودجه شهرداری شیراز به بیش از ۴۰۰ درصد افزایش یافت که این میزان در هیچ دوره ای بی سابقه بوده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ پروژه نیمه تعطیلی در شهر وجود ندارد، اضافه کرد: شهرداری در سال گذشته هفت هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بدهی خود را پرداخت کرد.
به گفته شهردار شیراز، در سال گذشته با اعتماد شهروندان عزیز شهر شیراز به مجموعه مدیریت شهری، بالغ بر هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه عوارض دریافت شد و این یک سرمایه گذاری است.
اسدی ادامه داد: در حوزه سرمایه گذاری نقطه ضعف ها بسیار زیاد است اما شهرداری به صورت شبانه روزی در حال انجام کار است و این موضوع موجب شده است تا افق صد روزه آینده که همزمان با دهه فجر ۱۴۰۲ است، بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه به بهره برداری و افتتاح خواهد رسید و هزینه ۳۰ هزار میلیارد تومانی برای اجرای پروژه ها تعریف شده است.
این مقام ارشد مدیریت شهری نوید داد: در ایام دهه فجر در شهر شیراز سه بزرگراه افتتاح می شود.
اسدی ادامه داد: با توجه به آسیب هایی که به اقتصاد وارد می شود اما تلاش ما بر آنست تا ثبات و امنیت، رضایت و جذب را به شهر شیراز برگردانیم.
شهردار کلان شهر شیراز یادآور شد: شیراز شهر فرصت ها است و این شهر نام و تاریخ کهن آن و مهم تر از هر چیز دیگر مردم آن باعث شده تا شهر شیراز یک شهر دوست داشتنی باشد و ما باید قدر شیراز را بدانیم و آنرا حفظ کنیم.
اسدی همچنین تصریح کرد: سرمایه گذاری در یک شب ایجاد نمی شود و این بستر باید فراهم باشد تا به اعتماد سازی و ثبات امنیت اقتصادی دست یابیم.
این مقام ارشد مدیریت شهری در پایان تاکید کرد: باید این عهد بسته شود که شیراز باید بهشت سرمایه گذاری شود.

 

 

بر اساس این گزارش در ادامه، حمیدرضا اسماعیلی گفت: سلسله نشست های قبلی در راستای معرفی فرصت های سرمایه گذاری در شهر شیراز و رفع موانع سرمایه گذاری در این کلانشهر برگزار شد.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز افزود: بر اساس تصمیم مدیریت شهری و با تصویب شورای اسلامی شهر ، امروز چهارمین نشست تخصصی فرصت های گذاری شهر شیراز با موضوع ساز و کارهای تنوع بخشی به فرصت های سرمایه گذاری با تاکید بر فرصت های مولد برگزار شد.
وی ادامه داد: سلسله نشست و همایش های قبل، دستاوردهای قابل قبولی برای مدیریت شهری به دنبال داشت که می توان به تحقق و انعقاد ۱۵ هزار میلیارد تومان قرار داد سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۱ و همچنین انعقاد ۱۴ هزار میلیارد تومان تفاهم نامه سرمایه گذاری در سال جاری اشاره کرد.
اسماعیلی اظهار امیدواری کرد: تلاش می شود تا با این اقدام بودجه ۲۰ هزار میلیارد تومانی شهر شیراز در حوزه سرمایه گذاری در نظر گرفته شده است تحقق یابد.
وی خاطر نشان کرد: برگزاری چنین سلسله نشست هایی در راستای رفع موانع سرمایه گذاری و فرصتی که مدیریت شهری برای سرمایه گذاری در شهر شیراز بوجود آورده است تا بتواند از پتانسیل بازار سرمایه در جهت رفع نیازهای شهری و ایجاد بسترهای کارشناسی شده در جهت تحقق اهداف و برنامه های مدیریت شهری گام بردارد.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز در پایان اضافه کرد: این سلسله نشست با توجه به فرصت هایی که سال جاری و سال گذشته بوجود آمده است، به فرصت های مولد اشاره کرد و امید است این نشست بیش از پیش بتواند به حضور موثر سرمایه گذاران در شهر شیراز و ایجاد بستر مناسب برای انعقاد فرصت های سرمایه گذاری کمک کند.
علیرضا اسکندری گفت: در دوره ششم شورای اسلامی شهر شیراز برگزاری نشست های متعدد سرمایه گذاری در دستور کار قرار گرفت.
رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر شیراز به اهداف برگزاری این نشست ها اشاره کرد و افزود: شناسایی و احصا موانع و مشکلات بر سر راه سرمایه گذاری، شناسایی و احصا فرصت های بالقوه ای که در حوزه سرمایه گذاری شهر شیراز و برند سازی جهانی مسیر سرمایه گذاری شهر شیراز از جمله اهداف این نشست ها است.
این عضو شورای اسلامی شهر اظهار امیدواری کرد: تاکنون اتفاقات بسیار خوبی در این حوزه رقم خورده است که جذب صددرصدی تکلیف سرمایه گذاری در سال گذشته به رقم ۱۵ هزار میلیارد تومان از جمله آنهاست.
اسکندری ادامه داد: این حجم از قرار داد سرمایه گذاری معادل بودجه مصوب شورای اسلامی برای سال ۱۴۰۱ شهرداری شیراز بود.
وی تاکید کرد: این اقدام نشان از عزم راسخ مدیریت شهری و شورای شهر برای آبادانی شهر شیراز است.
اسکندری افزود: یکی از آسیب های جدی که در کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری به آن پرداخت شد موضوع عدم تنوع بسته ها و فرصت های مولود سرمایه گذاری بود که چهارمین دوره از نشست های سرمایه گذاری با موضوع تنوع بخشی به فرصت های سرمایه گذاری با تاکید بر فرصت های مولود تصویب شد.
وی تصریح کرد: چهارمین نشست در راستای تحقق شعار سال که از ابتدای سال جاری مقام معظم رهبری داشتند، بتوانیم از مسیر سرمایه گذاری این شعار را در شهر شیراز محقق کنیم.
رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: فرصت های مولود، مواردی است که می تواند رفاه اجتماعی را برای شهروندان شهر شیراز ایجاد کند و فرصت هایی که می تواند به رشد تولید، افرایش اشتغال پذیری و مهار تورم کمک کنند.
اسکندری خاطر نشان کرد: انتظار ما از برگزاری چنین نشست هایی آنست که از مسیرهای اقتصادی‌ به‌ شهر پایدار اقتصادی دست یابیم. چرا که تمام منفعت آن برای مردم شهر شیراز است.
محمد تقی تذروی در این نشست اظهار کرد: یکی از اهداف بزرگ این نشست رشد اقتصادی شهر با مشارکت بخش خصوصی است.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز افزود: موضوع تامین درآمد پایدار شهری یکی از مهم ترین دغدغه های شورای اسلامی شهر است و نمی توان مکررا عوارض را افزایش داد تا این بخش محقق شود.
به گفته نائب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز، برای دستیابی به درآمد پایدار شهری باید رشد پایدار اقتصادی در دستور کار باشد.
تذروی خاطر نشان کرد: برای دستیابی به رشد پایدار اقتصادی صرفا بخش خصوصی نمی تواند به تنهایی کار انجام دهد. لذا حضور دولت در کنار بخش خصوصی ضرورت دارد.
وی خاطر نشان کرد: حلقه های پیوند دهنده بخش خصوصی و دولتی شهرداری ها هستند.
به گفته این عضو شورای اسلامی شهر شیراز، در کلیه پروژه های سرمایه گذاری و عمرانی شهر شیراز صرفا مجموعه شهرداری اجرا کننده خواهد بود، لذا بخش خصوصی و دولتی با استفاده از توان شهرداری می توانند برای تحقق بخشی به مباحث عمرانی در کنار یکدیگر باشند.

تذروی اضافه کرد: امروز شورای اسلامی شهر شیراز به وعده خود عمل کرد و شهرداری را انتخاب کرد که نگاه اقتصادی و سرمایه گذاری دارد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در پایان اظهار امیدواری کرد: قطار عمرانی که در حرکت است دچار اختلال نشود.

انتهای پیام/