اعزام  کاروان راهیان نور دانش آموزی از پنج شهرستان استان فارس
اعزام  کاروان راهیان نور دانش آموزی از پنج شهرستان استان فارس

مدیرکل آموزش و پرورش فارس، گفت:از زبان هنر برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت باید استفاده کنیم و نهایت بهره مندی از فضای مجازی در این مسیر صورت گیرد.

به گزارش پگاه خبر، محمد خلیل عسکری در آیین بدرقه اولین کاروان دانش آموزان دختر اعزامی به سرزمین‌های نور در شهرستان داراب….

 

مدیرکل آموزش و پرورش فارس، گفت:از زبان هنر برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت باید استفاده کنیم و نهایت بهره مندی از فضای مجازی در این مسیر صورت گیرد.

به گزارش پگاه خبر، محمد خلیل عسکری در آیین بدرقه اولین کاروان دانش آموزان دختر اعزامی به سرزمین‌های نور در شهرستان داراب که هم زمان با چهار شهرستان؛ نی ریز، زرین دشت، استهبان و خنج صورت گرفت با بیان اینکه ۲۵ درصد از شهدای استان، دانش آموز هستند، ابراز داشت: چنان که رهبر معظم انقلاب فرمودند دانش آموزان باید به سمت مکان های برکت آفرین بروند یکی از این مکان های بابرکت، سرزمین های نور است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: کجای دنیا کشوری می تواند با دست خالی جلوی نیمی از دنیا بایستد این اتفاق مهم بواسطه ایمان و رشادت های جوانان ما در دهه شصت اتفاق افتاد لذا هر قدم از خاک جبهه‌ها مملو از خون شهدایی است که با نثار خون خود ایران را در جهان سرافراز کردند.

عسکری ادامه داد: چه جایی بهتر از سرزمین های نور برای ما هویت ساز است لذا بازسازی هویت های ما در زمان جنگ با زبان هنر در تقویت هنر بسیار موثری است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: فرهنگ رزمندگان دوره مقدس را باید نشر دهیم امروز اگر رزمندگان اسلام درغزه بردشمن صهیونیسم پیروز می شوند بواسطه پیروی از ولی فقیه و تأسی از راه و رسم رزمندگان و شهدای جبهه مقاومت است.

وی ادامه داد: از زبان هنر برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت باید استفاده کنیم و نهایت بهره مندی از فضای مجازی در این مسیر صورت گیرد.

عسکری بااشاره به سالروز شهادت دانش آموزان حادثه شاه چراغ علیه السلام و شهید فهمیده و سیزده آبان عنوان کرد: دهه شهدای دانش آموزی را اعلام کردیم و در این دهه یادواره شهدا را با محوریت دانش آموزان در مدارس سراسر استان برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: بسیج دانش آموزی استان فارس را تجلی بخش فرهنگ و هنر انقلاب می دانم.

امام جمعه داراب نیز در این آیین گفت: بزرگترین داستان قرآن در مورد حضرت موسی است و خداوند از حضرت موسی می خواهد با پای برهنه قدم به سرزمین مقدس بگذارد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا خسروی افزود: سرزمین‌های نور نیز به واسطه آغشته شدن خاک با خون شهدای دفاع مقدس دارای قداست است و دارای حرمت است.

وی ادامه داد: دولت انقلابی سیزدهم برنامه های خوبی در تقویت و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت دارد.

فرمانده سپاه شهرستان داراب نیز گفت: شهدا شما دانش آموزان را به سرزمین‌های نور دعوت کردند لذا به هر کجا که می روید یاد شهدا باشید.

سرهنگ رزمخواه افزود: شهدا برای حفظ حجاب ما جان خود را نثار کردند لذا شهدا برای ما اتمام حجت هستند لذا دیگر بهانه در عدم دفاع از دین وجود ندارد.

خاطر نشان می شود: با برنامه ریزی انجام شده قرار است بیش از ۸هزار دانش اموز استان فارس در قالب اردوهای راهیان نور به سرزمین های دوران دفاع مقدس اعزام شوند.

انتهای پیام/