مددجویان روستایی مشمول طرح مسکن تا پایان امسال صاحب خانه می‌شوند
مددجویان روستایی مشمول طرح مسکن تا پایان امسال صاحب خانه می‌شوند

معاون اداری و مالی کمیته امداد امام خمینی(ره) مسکن مددجویان روستایی را از اولویت های این نهاد برشمرد و گفت: تمامی مددجویان روستایی مشمول طرح مسکن تا پایان امسال صاحب خانه می‌شوند و ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی را پیش بینی می‌کنیم.

به گزارش پگاه خبر به نقل از خبرنگار ایسنا، نورالله مدبری امروز، ۴ آبان در نشست خبری در شیراز گفت: کمیته امداد….

 

معاون اداری و مالی کمیته امداد امام خمینی(ره) مسکن مددجویان روستایی را از اولویت های این نهاد برشمرد و گفت: تمامی مددجویان روستایی مشمول طرح مسکن تا پایان امسال صاحب خانه می‌شوند و ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی را پیش بینی می‌کنیم.

به گزارش پگاه خبر به نقل از خبرنگار ایسنا، نورالله مدبری امروز، ۴ آبان در نشست خبری در شیراز گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان بزرگ‌ترین نهاد حمایتی کشور ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار خانواده را تحت پوشش قرار داده که حدود ۵ میلیون نفر از خدمات این نهاد بهره مند هستند.

معاون اداری و مالی کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه از جامعه مددجویان کمیته امداد یک میلیون و۲۰۰ هزار خانواده دارای سرپرست زن هستند، اظهار کرد: در جامعه مددجویی کمیته امداد ۷۰۰ هزار دانش آموز و ۵۰ هزار دانشجو از خدمات تحصیلی آموزشی کمیته امداد استفاده می کنند.

مدبری یکی از رویکردهای اصلی کمیته امداد را توانمندسازی دانست و اضافه کرد: در کنار توجه به مسائل معیشتی مددجویان به عنوان یک اصل ضروری، رویکرد کمیته امداد طی دو سال اخیر توانمندسازی، ایجاد شغل پایدار و درآمد ثابت افراد تحت پوشش است.

معاون اداری و مالی کمیته امداد امام خمینی(ره)  با اشاره به افزایش مستمری مددجویان، گفت: در ۵ ماهه نخست امسال باتوجه به محدودیت ها نتوانستیم افزایش ۲۰ درصدی را محقق کنیم از این رو با رایزنی های انجام شده رئیس کمیته امداد با رئیس جمهور، از شهریور ماه امسال مستمری مددجویان ۴۰ درصد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال پایدار و خورد محوری ترین حوزه توانمندسازی مددجویان است، ادامه داد: سال گذشته ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان تحت پوشش و ۵ دهک اول جامعه به کمیته امداد واگذار شد با تلاش امدادگران کمیته امداد و همکاری موثر بانک های عامل توانستیم ۴۰۸ هزار فرصت شغلی را ایجاد کنیم.

مدبری با تشریح وضعیت اشتغال در کشور، تصریح کرد: باتوجه به شرایط بیکاری در کشور و عملکرد کمیته امداد، دولت پذیرفته که کمیته امداد می تواند یک بازوی توانمند در کنار قوه مجریه در ایجاد فرصت شغلی و پایدار باشد. در شش ماهه اول سال جاری باتوجه به محدودیت بانک ها و دولت خیلی موفق به تحقق اشتغال نبودیم از این رو امیدواریم در شش ماهه دوم شاهد اشتغال آفرینی توسط کمیته امداد باشیم.

معاون اداری و مالی کمیته امداد امام خمینی(ره)  با بیان اینکه ۳۵ هزار میلیارد تومان اعتباربرای ایجاد شغل درسال جاری پیش بینی می کنیم، گفت: خودکفایی مددجویان یکی از برنامه های در دست اقدام کمیته امداد است که نزدیک به ۴۵ هزار خانوار از ابتدای امسال تاکنون با حمایت های انجام شده به استقلال مالی رسیدند و جشن های خودکفایی در تمامی استان ها برگزار شده است.

وی با اشاره به پیش بینی خودکفایی ۱۰۰ هزار خانوار تا پایان امسال، گفت: مسکن یکی دیگر از دغدغه های مددجویان تحت پوشش است که در سال گذشته باتوجه به همه محدودیت های اعتباری در ۴ ماهه پایانی سال کمیته امداد با کمک خیرین توانست ۳۰ هزار واحد مسکونی تهیه و تحویل مددجویان کند.

مدبری مسکن مددجویان روستایی را از اولویت های این نهاد برشمرد و تاکید کرد: تمامی مددجویان روستایی مشمول طرح مسکن تا پایان امسال صاحب خانه می‌شوند و ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی را پیش بینی می‌کنیم.

معاون اداری و مالی کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه مددجویان شهری مشمول طرح مسکن نیز با استفاده از نهضت ملی مسکن صاحب خانه می شوند، بیان کرد: آورده اولیه مددجویان توسط کمیته امداد پرداخت می شود.

وی در خصوص تامین جهیزیه مددجویان نیز گفت: ۸۲ هزار بسته جهیزیه در سال گذشته تامین و تحویل خانواده‌های مشمول شده که ۵ قلم کالای اساسی نوعروسان با بهترین کیفیت را تامین کرده است همچنین امسال ۱۰۰ هزار بسته جهیزیه نیاز داریم که تاکنون ۴۲ هزار جهزیه به ارزش هرکدام ۳۵ میلیون تومان تامین و طی دو مرحله تحویل مددجویان داده شد.

مدبری ادامه داد: بسیاری از خانواده های تحت پوشش فاقد لوازم ضروری زندگی و معیشت هستند که در سال ۱۴۰۲ هشت هزار کولر گازی به استان های جنوبی کشوردادیم.

معاون اداری و مالی کمیته امداد امام خمینی(ره) در ادامه سخنان خود با بیان اینکه خانواده کمیته امداد دارای ۱۹ هزار کارمند و ۸ هزار و ۵۰۰ نفر بازنشسته است، گفت: باتوجه به شرایط اقتصادی کشور و افزایش هزینه های زندگی، مسائل معیشتی، حمایتی و مسکن کارکنان و پیشکوستان همواره مدنظر بوده است.

وی از برگزاری نخستین جشنواره ورزشی بازنشستگان و پیشکسوتان کمیته امداد کشور به میزبانی شهر شیراز خبر داد و گفت: این دوره از مسابقات با رقابت بیش از ۳۰۰ پیشکسوت آقای کمیته امداد در ۴ رشته ورزشی از دیروز سوم آبان ماه آغاز شده است.

مدبری با اشاره به اینکه این مسابقات ورزشی تا ۴ آبان ماه ادامه خواهد داشت، گفت: شرکت کنندگان در ۴ رشته ورزشی فوتبال دستی، تنیس روی میز، دارت و کورن هول به رقابت می پردازند که به دلیل وجود حرم های مطهر امام زادگان جلیل القدر نظیر حضرت احمدبن موسی(ع) شاهچراغ و دیگر ظرفیت های این شهر، شیراز به عنوان میزبان انتخاب شد.

معاون اداری و مالی کمیته امداد امام خمینی(ره)  در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا درخصوص نحوه تخصیص اعتبار تسهیلات اشتغال استان‌ها، گفت: تعیین سهم استان‌ها بر اساس شاخص ها تعیین می شود و عملکرد سال گذشته استان ها، تعداد مددجویان توانمند و استعداد در انجام کار ملاک های تخصیص اعتبار است از این رو با هماهنگی استان ها میزان اعتبارات هر استان مشخص شده و به بانک های استان ابلاغ می شود.

وی ادامه داد: میزان موفقیت استان ها در جذب تسهیلات بانکی در سال ۱۴۰۱ یکسان نبوده است از این رو بنا شد در تخصیص تسهیلات اشتغال امسال مورد توجه قرار بگیرد و اگر استانی موفق به اشتغال مددجویان نشد باید باتوجه به ظرفیت استان این سهمیه را محقق کند.

مدبری در پایان سخنان خود با اشاره به سفر خود به فارس، تاکید کرد: از ادارات شهرستان فسا و سپیدان بازدید شد که علی رغم وجود همه مشکل ها و محدود های اعتباری این ادارات توانستند در عرصه خدمات رسانی افتخار آفرینی کنند.

انتهای پیام/