تحقق ساخت شهر شیراز در تراز سومین حرم اهل‌بیت(ع)
تحقق ساخت شهر شیراز در تراز سومین حرم اهل‌بیت(ع)

وزیر کشور با اشاره به نامگذاری سومین حرم اهل بیت(ع) که رهبر معظم انقلاب به شهر شیراز لقب دادند، گفت: با انتخاب این نام وظیفه و رسالت سنگینی به عهده مسئولین شیراز بالاخص شورای اسلامی و شهرداری نهاده شده که شهری در خور این نام به همگان نشان دهند.

به گزارش پگاه خبر، احمد وحیدی در آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۶۲ پروژه حمل‌ونقل و ترافیکی، خدمات….

وزیر کشور با اشاره به نامگذاری سومین حرم اهل بیت(ع) که رهبر معظم انقلاب به شهر شیراز لقب دادند، گفت: با انتخاب این نام وظیفه و رسالت سنگینی به عهده مسئولین شیراز بالاخص شورای اسلامی و شهرداری نهاده شده که شهری در خور این نام به همگان نشان دهند.

به گزارش پگاه خبر، احمد وحیدی در آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۶۲ پروژه حمل‌ونقل و ترافیکی، خدمات شهری، فرهنگی، اجتماعی و زیست‌محیطی شهرداری شیراز به ارزش بیش از ٢١ هزار و ٧٠٠ میلیارد تومان ابراز داشت: تسریع در اجرای پروژه‌های شهری در شیراز قابل تقدیر است و از شهردار، اعضای شورای اسلامی این کلان‌شهر و دیگر مسئولان استان فارس برای اجرای سریع و به موقع پروژه های بزرگ قدردانی می کنیم.

مقام عالی وزارت کشور با بیان اینکه طولانی شدن پروژه ها باعث ناامیدی مردم میشود، تصریح کرد: هماهنگی، خوش فکر بودن، داشتن بلند همت بلند و کار جهادی یک مجموعه موجب کاهش زمان اجرای پروژه‌ها می‌شود.

وحیدی با بیان اینکه پروژه‌های امروز شهرداری شیراز ارزشمند بودند خاطرنشان کرد: پروژه‌های انتخابی باید برای متن جامعه کارساز و حلال مشکلات مردم باشد.

وزیر کشور  همچنین با بیان اینکه برای یک شهر فرهنگی همانند شیراز باید این مهم مدنظر باشد که موارد کمبود زیستی و بهداشتی در دستور کار قرار گیرد، گفت: یکی از اولویت‌های یک شهر فرهنگی باید رفع مشکلات فاضلاب آن باشد و نشان داده شود و تراز یک شهر فرهنگی محقق شود.

وی ادامه داد: سرانه فضای سبز به طور عمومی باید بیش از ۱۵ متر باشد اما برای شیراز کم است و اجازه داده نشود که در سرانه این کلان‌شهر به عدد خاصی بسنده شود.

وزیر کشور به افتتاح پردیس سینمایی استاد امین تارخ به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان که در این مراسم به بهره‌برداری رسید، هم اشاره و اضافه کرد: شیراز، شهر فرهنگی است، پس باید با جمع‌آوری هنرمندان زبده و ارزشمند، محتوای ارزنده و فاخری از این سینما تولید شود.

ا‌و همچنین خاطرنشان کرد: شیراز با توجه به حجم اقدامات فرهنگی، نیازمند داشتن سازمان فرهنگی مجزا هست.

وحیدی با تأکید بر این موضوع که شیراز باید نمادی از ظرفیت‌های فرهنگی بزرگ آن باشد، تصریح کرد: نسل جدید باید با این فرهنگ غنی آشنا شود، چراکه شیراز را میی‌توان یک شهر تراز فرهنگی کرد، چون سرشار از فرهیختگی است؛ البته نباید هوشمند شدن این کلان‌شهر را هم فراموش کرد.

او در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه ظرفیت‌های سازندگی در کشور فعال است و تنها طی هفته دولت امسال ٣٠ هزار پروژه افتتاح شد، گفت: برنامه توفنده سازندگی در کشور گسترده است و بنابراین تلاش‌های سخیف معاندین راه به جایی نمی‌برد.

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۶۲ پروژه با ارزش بیش از ۲۱۷۰۰ میلیارد تومان توسط شهرداری شیراز

شهردار شیراز گفت: ۶۲ پروژه حمل‌ونقل و ترافیکی، خدمات شهری، فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی به ارزش بیش از ۲۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان توسط شهرداری این کلان‌شهر به افتتاح و بهره‌برداری رسید و یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شد.

محمدحسن اسدی همزمان با افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۶۲ پروژه حمل‌ونقل و ترافیکی، خدمات شهری، فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی به ارزش بیش از ۲۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان و افتتاح پردیس سینمایی استاد امین تارخ به اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان با حضور وزیر کشور گفت: امروز با اعتبار ۲۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان ۶۲ پروژه بهره‌برداری، افتتاح و عملیات اجرایی آن آغاز می.شود که ۴۱ پروژه به ارزش ۴ هزار و ۸۴۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری و افتتاح رسید.

او با اشاره به برخی از پروژه‌ها ازجمله سینما استاد امین تارخ و افتتاح بازارچه بزرگ پروتئین، گفت: دیگر پروژه‌ها مانند اتمام عملیات لوله‌گذاری دروازه قرآن،  تعریض و مقاوم‌سازی پل سلمان فارسی که به یک تهدید تبدیل شده بود، پروژه آب‌نما هوشمند در بوستان آزادی و دیگر پروژه‌های خرد و کلان این کلان‌شهر را شاهد بودیم.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه در این کلان‌شهر شهر با پشتیبانی همه مسئولان، امام جمعه شیراز، استاندار فارس، اعضای شورای اسلامی شهر، دستگاه‌های خدمات‌رسان و… در  فضایی خوب مشغول به کار هستیم، یادآور شد: از این جهت همدلی و همراهی خوبی در مجموعه مدیریت شهری شیراز شاهد هستیم.

اسدی در ادامه با اشاره به اینکه شهر شیراز در مقایسه با دیگر کلانشهرهای کرج، تبریز، قم، اصفهان و… خطوط ریلی را امروز در شهر شیراز به جد آغاز کرده است، اظهار کرد: در برخی از جهات نیاز به حمایت دولت و شخص وزیر کشور داریم و امروز مشکل ما در مترو بحث واگن است، چنانچه سرفاصله در خط یک ۱۵ دقیقه و خط ۲ سرفاصله ۳۰ دقیقه است و  این برای مردم شیراز پذیرفته نیست و باید در این موضوع دولت کمک کند.

او خاطرنشان کرد: خوشبختانه دولت در زمینه توسعه حمل‌ونقل عمومی و اتوبوس کمک و همراهی خوبی با شهر شیراز داشته است اما انتظار ما بیشتر است.

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز یادآور شد: مکان پردیس سینما استاد تارخ را شهردار سابق شیراز آغاز و بازار پروتئین را شهردار اسبق شیراز آغاز به کار  کرده بودند که امروز به نتیجه رسید و به این جهت از شهرداران سابق تشکر می‌کنم.

 

 

اجرای پروژه‌های متعدد عمرانی در کلان‌شهر شیراز با فاصله کمتر از یک کیلومتر/ ارتقای جایگاه شیراز در برنامه هفتم توسعه

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: فعالیت‌ها در شهرداری به گونه‌ای است که مدعی هستیم در هر جای شهر شیراز در فاصله کمتر از یک کیلومتر یک پروژه عمرانی درحال اجرا است.

سید ابراهیم حسینی در آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۶۲ پروژه حمل‌ونقل و ترافیکی، خدمات شهری، فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی به ارزش بیش از ۲۱ هزار و‌۷۰۰ میلیارد تومان، گفت: شیراز به تعبیر نماینده ولی‌فقیه در فارس، جهانشهر و شهر آماده پیشرفت در ابعاد مختلف است و خوشبختانه اعضای شورای شهر نگاه جهانی و همت بزرگی دارند و می‌خواهند با نگاه جهانی کار منطقه‌ای انجام دهند.

ا‌و بیان کرد: فعالیت‌ها در شهرداری به‌گونه‌ای است که مدعی هستیم در هر جای شهر شیراز در فاصله کمتر از یک کیلومتر یک پروژه عمرانی درحال اجرا است.

رئیس شورای اسلامی شهر خطاب به وزیر کشور گفت: انتظار داریم برای برنامه‌های بزرگ اندیشه و حرکت‌های بزرگی را شاهد باشیم و به شورا و شهرداری شیراز برای پیشرفت و حرکت رو به جلو کمک شود.

حسینی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب و نام‌گذاری شیراز به عنوان سومین حرم اهل‌بیت(ع) اظهار کرد: معرفی شیراز به عنوان سومین حرم اهل‌بیت(ع) باید در برنامه‌ها و بودجه‌ها دیده شود و پیشنهاد می‌شود در برنامه هفتم توسعه برنامه‌ای برای ارتقای جایگاه شیراز به عنوان سومین حرم اهل‌بیت(ع) دیده شود.

او با اشاره به تصویب و ابلاغ قانون درآمدهای پایدار شهرداری عنوان کرد: مکمل این قانون، مدیریت یکپارچه شهرداری است و درحال حاضر برای اجرای برخی از پروژه مشکلاتی داریم و اگر این زیرساخت‌ها فراهم شود می‌توانیم در شهر شیراز بهتر کار کنیم.

حسینی تصریح کرد: شیراز گذشته روشن و آینده روشنی را دارد و انتظار است برای مدیریت فکری و اجرایی آن کمک شود.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه بازار بزرگ پروتئین زمانی از طریق اوراق مشارکت ساخته شد و درحال حاضر اعتبار آن بیش از ۳ هزار  و ۵۰۰ میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: در این مسئله باید کمک شود تا با همکاری؛ شهر شیراز آن‌طور که شایسته مردم است بسازیم و اگرچه  این پروژه.ها شایسته مردم شیراز بود اما شایستگی مردم بیشتر است.

 

ظرفیت‌های فرهنگی شیراز در هیچ کجای کشور دیده نمی‌شود/ اقدامات شاخص مدیریت شهری در حوزه فرهنگ

رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل‌بیت(ع) شورای اسلامی شهر شیراز گفت: ظرفیت‌های فرهنگی شیراز در هیچ کجای کشور دیده نمی‌شود، در حالیکه باید به ظرفیت‌ها توجه کنیم.

محمدرضا هاجری در آیین افتتاح پردیس سینمایی استاد امین تارخ با بیان اینکه دغدغه رهبر معظم انقلاب نسبت به فرهنگ بر کسی پوشیده نیست، گفت: فرصت و ظرفیت‌های بالایی در حوزه فرهنگی در کلانشهرها وجود دارد که به خوبی شناخته نشده و مورد استفاده قرار نگرفته است و برنامه‌های این حوزه بدون اقدام میدانی مورد توجه قرار گرفته است.

ا‌و با تأکید بر این موضوع که ضرورت دارد در کلانشهرها بسترهای فرهنگی مورد توجه ویژه قرار گیرد، ادامه داد: ظرفیت‌های فرهنگی شیراز در هیچ کجای کشور دیده نمی‌شود، در حالیکه باید به ظرفیت‌ها توجه کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل‌بیت(ع) شورای اسلامی شهر شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات شاخص مدیریت شهری در حوزه فرهنگ اشاره و اعلام کرد: نخستین فرهنگسرای تعزیه ایران در شیراز ساخته خواهد شد.

هاجری ادامه داد: در راستای حفظ فرهنگ و ادب زبان فارسی نیز چهار برنامه هفتگی سعدی‌خوانی در آرامگاه حافظ، حافظ خوانی در آرامگاه حافظ، شاهنامه خوانی در بوستان آزادی و مثنوی خوانی در باغ جهان نما در حال اجراست.

او اضافه کرد: بزرگترین فروشگاه صنایع دستی نیز در زیرگذر دلگشا در دست احداث است و فروشگاه دائمی فروش محصولات قرآنی نیز در دست راه‌اندازی است.

این مقام فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ارتقای فرهنگی ساختار موجود شهرداری باید انجام می‌شد، گفت: درخواست ما از وزیر کشور این است که معاونت فرهنگی شهرداری شیراز مجزا و در ساختار دیده شود و اجازه داشتن سه سازمان فرهنگی و هنری، سازمان ورزشی و سلامت و سازمان گردشگری و زیارت داده شود.

هاجری اعلام آمادگی کرد: طرح‌هایی که موجب تعالی و ارتقای محله سنگ سیاه می‌شود، مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/