اتصال خطوط ریلی ۱ و ۴ در قلب معنوی شیراز/افتتاح بازار بزرگ پروتئین شیراز
اتصال خطوط ریلی ۱ و ۴ در قلب معنوی شیراز/افتتاح بازار بزرگ پروتئین شیراز

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز گفت: پروژه اتصال خطوط ١ و ۴ مترو شیراز در مجاورت حرم مطهر احمدبن موسی(ع) و در قلب معنوی کلان‌شهر شیراز و مرکزیت بافت تاریخی فرهنگی قرار گرفته شده است.

به گزارش پگاه خبر، رضا محمدیان در آیین آغاز عملیات اجرایی خط ارتباطی خطوط ١ و ۴ مترو شیراز بیان کرد: این پروژه در مجاورت….

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز گفت: پروژه اتصال خطوط ١ و ۴ مترو شیراز در مجاورت حرم مطهر احمدبن موسی(ع) و در قلب معنوی کلان‌شهر شیراز و مرکزیت بافت تاریخی فرهنگی قرار گرفته شده است.

به گزارش پگاه خبر، رضا محمدیان در آیین آغاز عملیات اجرایی خط ارتباطی خطوط ١ و ۴ مترو شیراز که با حضور وزیر کشور انجام گرفت،  بیان کرد: این پروژه در مجاورت حرم مطهر احمدبن موسی(ع) و در قلب معنوی کلان‌شهر شیراز و در واقع در مرکزیت بافت تاریخی فرهنگی پیش‌بینی شده که در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی ترافیک شدیدی حاکم است و رفت‌وآمد دچار مشکل می‌شود.

او خاطرنشان کرد: این خط ارتباطی که در واقع موجب اتصال به خط یک مترو می‌شود، از ایستگاه زند آغاز و در ادامه به شاهزاده قاسم می‌رسد.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: این خط ارتباطی موجب تسهیل در تردد و دسترسی سریع‌تر به بافت تاریخی می‌شود و در نهایت ترافیک این بخش مرکزی کلان‌شهر شیراز را کاهش خواهد داد.

محمدیان همچنین از پیش‌بینی اعتبار ٣ هزار میلیارد تومانی و تصویب آن در شورای این کلان‌شهر خبر داد و گفت: انتظار است دولت در این پروژه مشارکت داشته و آرزوی دیرینه مردم شیراز محقق شود.


 

خط ۴ مترو نقطه عطفی در توسعه حمل‌ونقل ریلی است

نائب‌رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: خط ۴ مترو نقطه عطفی در توسعه حمل‌ونقل ریلی شیراز است و درحالی ۳ خط طولی و یک خط عرضی داریم که با اتصال این خط؛ خطوط طولی و عرضی به یکدیگر متصل می‌شوند.

محمدتقی تذروی همزمان با آغاز عملیات اجرایی فاز یک خط ۴ مترو شیراز با اشاره به اینکه تعداد پروژه‌های اجرا شده در سطح شهر زیاد است، عنوان کرد: خط ۴ مترو شیراز یکی از پروژه‌هایی است که دولت در مشارکت بودجه آن دخیل است.

ا‌و تأکید کرد: خط ۴مترو نقطه عطفی در توسعه حمل‌ونقل ریلی شیراز است و درحالی ۳ خط طولی و یک خط عرضی داریم که با اتصال این خط؛ خطوط طولی و عرضی به یکدیگر متصل می‌شوند.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه با توسعه خطوط مترویی مشکلات ترافیک در مرکزیت شهر حل می‌شود، بیان کرد: براساس برآوردهای انجام شده در یک ساعت از خط ۴ حدود ۱۷ هزار مسافر می‌توانند جابجا شوند و این کمک به مردم و حل مسائل ترافیکی است.

تذروری خاطرنشان کرد: در طول سال درحالی کلانشهرهای دیگر چندین روز را به دلیل هوای آلوده تعطیل می‌شوند که در شهر شیراز حتی یک روز آلوده هم نداریم و این به دلیل توسعه حمل‌ونقل عمومی در این شهر است.

او یادآور شد: باید به توسعه حمل‌ونقل عمومی در راستای حفظ هوای پاک کمک بیشتری شود.

 

 

اجرای طرح از مزرعه تا سفره با هدف کاهش و کنترل قیمت‌ها

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: طرح از مزرعه تا فروش در بازارچه‌های شهرداری شیراز با هدف کاهش نرخ تورم در شهر و کنترل و کاهش قیمت‌ها اجرا می‌شود.

مرتضی شریفی در آیین افتتاح بازار بزرگ پروتئین شیراز به ارزش ۳۵۰۰ میلیارد تومان گفت: در راستای دستور وزارت کشور و ابلاغیه‌های دریافت شده در راستای تحقق شعار سال؛ با همکاری استانداری، شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز جشنواره استانی هزار فروشگاه منتخب فارس و بازارچه هفت‌واره با ارائه تخفیف‌هایی در دستور کار قرار گرفت.

او خاطرنشان کرد: این دو برنامه با همکاری استانداری است که جشنواره هزار فروشگاه منتخب و فروشگاه ویژه است.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس بیان کرد: برنامه دیگر طرح از مزرعه تا فروش است که در بازارچه‌های شهرداری غرفه‌ها به صورت رایگان در اختیار تولید کننده و عرضه مستقیم با هدف کاهش نرخ تورم در شهر و کنترل و کاهش قیمت‌ها قرار می‌گیرد.

 

اجرای بازار بزرگ پروتئین شیراز از محل تامین اعتبار حاصل از فروش اوراق مشارکت

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: پروژه بازار بزرگ پروتئین از محل تأمین اعتبار حاصل از فروش اوراق مشارکت اجرایی شد.

علیرضا اسکندری در آیین آغاز به کار بازار پروتئین شیراز بیان کرد: با شروع مدیریت جدید شهری در کلان‌شهر شیراز بودجه شهرداری این کلان‌شهر از ۶ هزار به ٢٣ هزار میلیارد تومان افزایش یافت و در واقع کمتر از دو سال به ۴٠٠ درصد افزایش یافت که این مهم نشان از همت بلند شورای اسلامی شهر شیراز دارد.

او ادامه داد: در مقدمه بودجه سال گذشته نیز علاوه بر بودجه مصوب، تکلیف ١۵ هزار میلیارد تومانی سرمایه‌گذاری برای شهرداری پیش‌بینی شد که ١٠٠ درصد محقق شد و امسال نیز به ٢٠ هزار میلیارد تومان رسید.

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: امسال دومین همایش سرمایه‌گذاری برگزار و میزبان کشورهای ترکیه، عمان، امارت و چین بودیم که این نشان از دیپلماسی اقتصادی دارد.

اسکندری در خصوص بازار پروتئین نیز گفت: این پروژه از محل تامین اعتبار حاصل از فروش اوراق مشارکت اجرایی شد و هدف آن ساماندهی محور دروازه‌ کازرون بود.

انتهای پیام/