هیچ شاعری نتوانسته است اثرگذاری نظیر حافظ شیرازی داشته باشد
هیچ شاعری نتوانسته است اثرگذاری نظیر حافظ شیرازی داشته باشد

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه هیچ شاعری نتوانسته است اثرگذاری نظیر حافظ شیرازی داشته باشد، گفت: حافظ حیات دارد و پیام‌ انسان ساز و نشاط آفرین برای نسل ها به ارمغان آورده است و این….

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه هیچ شاعری نتوانسته است اثرگذاری نظیر حافظ شیرازی داشته باشد، گفت: حافظ حیات دارد و پیام‌ انسان ساز و نشاط آفرین برای نسل ها به ارمغان آورده است و این همان حیاتی است که شهدای ما دارند.

به گزارش پگاه خبر به نقل از پیام خبر، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، امشب در مراسم یادروز حافظ شیرازی که در جوار آرامگاه این شاعر بلندآوازه برگزار شد، گفت: تجلیل از مقام حافظ شیرازی برای همه ما و همه فرهنگ دوستداران، شعرا، علما و اهل هنر، ادب و فرهنگ امری ضروری است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: تفال به حافظ می تواند برای مخاطب پیام‌ و سخن داشته باشد به نظر می رسد کسی که شعرش از آموزه های اسلامی برگرفته شده باشد می تواند هرسال پرده برداشته شود و حقیقت جدیدی از اشعار او برداشته شود.

وی با اشاره به آیه شریفه «ن و القلم و ما یسترون» گفت: آن قلمی مد نظر این آیه است که بیان آن قلم سعادت انسان را بخواهد و برای چگونه زیستن انسان و کمال انسان قلم بزند و هر قلمی نمی تواند مورد قسم پروردگار باشد و مصداق کامل این نوع قلم ها، قلم حافظ است و این قلم در عصرها و زمان ها منشا اثر است و همه می توانند درس اخلاص و اثرگذاری بگیرند.

وی با اشاره به اینکه هیچ شاعری نتوانسته است اثرگذاری نظیر حافظ شیرازی داشته باشد، اظهار کرد: هیچ کتابی نتوانسته در کنار قرآن کریم آرامش بخش زندگی ها باشد و هدایتگر باشد گویا حافظ زنده است و سخن‌ می گوید.

دکتر رئیسی اضافه کرد: حافظ حیات دارد و پیام‌ انسان ساز و نشاط آفرین برای نسل ها به ارمغان آورده است و این همان حیاتی است که شهدای ما دارند.

وی با یادآوری این مطلب که سخن و پیام شهدا طنین افکن است ولی گوش شنوا می خواهد، اظهار کرد: این پیام ما را از همه زشتی ها باز می دارند و به نیکی ها دعوت می کنند و خود را در معرض نسیم هدایت الهی قرار دهید.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه دل دادن به شعر حافظ، خود را در معرض نسیم هدایتگر خدایی قرار می دهد، افزود: حافظ بهترین جلوه ایست که می تواند به دشمنان بگوییم که نمی تواند از ایران اسلام زدایی کرد او عاشق اسلام و ایران بود.

وی با اشاره به اینکه مفاخر ایران، ایران را در جایگاه بزرگ قرار داده است، افزود: تخت جمشید نماد داشته ها، هنر و دانش ایرانیان و تمدن ایرانی است و این داشته ها باعث شد به محض دعوت ایرانیان به اسلام، اسلام را با جان و دل بپذیرند و حافظ جلوه ارتباط ایران پارسی زبان با سخن اسلام شد و تقابلی بین تخت جمشید و حافظیه وجود ندارد.

آیت الله رئیسی با اشاره به الواح قدیمی که از غرب وارد کشور شود، گفت: امیدوارم سایر الواح هم وارد ایران شود.

وی با یادآوری این مطلب که حافظ شخصیتی است که پیرایه زدایی کرد از حقیقت دین و شرح های زیادی در خصوص شعر حافظ شکل گرفته است و هر کدام در جای خود دارای بحث است، افزود: باید شعر حافظ برای انسان معاصر به نحوی تبیین کنند که وضع پریشان انسان امروز را از بین ببرد.

وی بر لزوم معرفی کردن شخصیت حافظ بسیار برای نسل جدید به نحوی که دغدغه های امروز را از اشعار حافظ برداشت کنند، تاکید کرد و گفت: توصیه ام اینست که میراث و اندیشه های حافظ برای نسل جوان مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله رئیسی پیرامون شعرخوانی شعرا هم افزود: شخص مقام معظم رهبری که شاعر و شعر دوست هستند نقش مهمی به ترغیب شعرا به شعر سرایی برای سرودن اشعار ارزشمند داشتند و از این رو باید از این رو خدا را شکر کرد.

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی، افزود: کودک کشی و ویران کردن خانه ها به رقم جنایت رژیم صهیونیستی می افزاید و طوفان الاقصی در حیات مبارزاتی فلسطینیان در قله بود.

آیت الله رئیسی افزود: برای صنایع دستی باید زمینه ارائه صنایع دستی به بازار شکل بگیرد و می تواند با ایجاد بازارچه دائمی در جوار میراث های فرهنگی مایه تشویق هنرمندان صنایع دستی باشد.

انتهای پیام/