اولویت ما در سفر دوم رئیس جمهور، حوزه اقتصاد و توسعه استان است
اولویت ما در سفر دوم رئیس جمهور، حوزه اقتصاد و توسعه استان است

استاندار فارس گفت: اولویت ما در سفر دوم رئیس جمهور، حوزه اقتصاد و توسعه استان است

به گزارش پگاه خبر، محمدهادی ایمانیه در جلسه هم اندیشی موضوعات قابل طرح حوزه اقتصادی در سفر هیات محترم دولت به استان فارس در جمع فعالان بخش خصوصی استان در….

استاندار فارس گفت: اولویت ما در سفر دوم رئیس جمهور، حوزه اقتصاد و توسعه استان است

به گزارش پگاه خبر، محمدهادی ایمانیه در جلسه هم اندیشی موضوعات قابل طرح حوزه اقتصادی در سفر هیات محترم دولت به استان فارس در جمع فعالان بخش خصوصی استان در اتاق بازرگانی فارس مطرح کرد: مشکلات فعالان هر بخش جمع بندی و همراه با راهکارهای پیشنهادی جهت تصمیم سازی به هیات محترم آماده کردیم که حوزه اقتصاد و توسعه استان برای ما اولویت دارد.
وی ادامه داد: تلاش می کنیم جلسه ویژه ای با حضور وزرای صمت و جهاد کشاورزی را با تعدادی از فعالان اقتصادی بخش های صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی که مشکلات آنها کلان و فراتر از استان است، را برگزار می کنیم و تمرکز ما در استان بر بهره برداری مطلوب از فرصت سفر و حضور هیات دولت در استان فارس است.
استاندار فارس ابراز داشت: بر اساس اطلاع واصله، مطالبات گندم کاران استان فارس معادل ۳۵۰۰ میلیارد تومان به حساب آنها واریز شده که این خبر خوبی برای حوزه کشاورزی استان است.
مقام ارشد استان گفت: امسال تولید گندم استان فارس بیش از دو برابر پارسال و بیش از یک میلیون تن گندم می باشد.
وی پیشنهاد داد: اختیار و مدیریت پنجره واحد استان را به بخش خصوصی واگذار کنیم که این موضوع را صاحبنظران این بخش در هر بخش کارشناسی و بررسی کرده و نظراتشان را به ما ارائه دهند.
ایمانیه خاطرنشان کرد: همچنین به زودی اتاق فکری با حضور اساتید دانشگاه، فعالیت بخش خصوصی و مدیران مرتبط با مباحث قابل طرح در استان برای کارشناسی دقیق، ارائه راهکار و کمک به تصمیم سازی در استان ایجاد خواهد شد.
وی بر پیشرو بودن بخش خصوصی استان فارس تاکید کرد و افزود: منتظر حرکت بخش دولتی نماند و فعالان بخش خصوصی استان به موضوعاتی از جمله ساخت مسکن، احداث پایانه صادراتی، تامین آب بخش صنعت و کشاورزی استان، جلوگیری از خام فروشی حوزه معدن، نگارش و تدوین قانون مسئولیت اجتماعی بخش صنعت – تجارت – گردشگری و کشاورزی استان ورود کند و ما به عنوان بخش دولتی از فعالیت های بخش خصوصی استان حمایت همه جانبه داریم.
استاندار فارس پس از شنیدن مشکلات فعالان بخش خصوصی قول مساعد داد مشکلات بخش خصوصی استان در حوزه تامین اجتماعی و مالیات را با برگزاری جلسات تخصصی دنبال خواهد کرد.

انتهای پیام/