کارگران با تشکیل پرونده الکترونیک از مزایای سامانه جامع روابط کار بهره‌مند می‌شوند
کارگران با تشکیل پرونده الکترونیک از مزایای سامانه جامع روابط کار بهره‌مند می‌شوند

مدیر کل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:جامعه کارگری و کارفرمایی با تشکیل پرونده الکترونیک از طریق دفاتر پیشخوان دولت، از مزایای سامانه جامع روابط کار بهره مند می‌شوند. به گزارش پگاه خبر به نقل از ایرنا ،کورش یزدان روز دوشنبه در نشست تخصصی هم‌اندیشی و گفتمان سه جانبه […]

مدیر کل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:جامعه کارگری و کارفرمایی با تشکیل پرونده الکترونیک از طریق دفاتر پیشخوان دولت، از مزایای سامانه جامع روابط کار بهره مند می‌شوند.

به گزارش پگاه خبر به نقل از ایرنا ،کورش یزدان روز دوشنبه در نشست تخصصی هم‌اندیشی و گفتمان سه جانبه تنظیم و نظارت بر روابط کار استان فارس در شیراز افزود: این سامانه در حوزه‌های روابط کار و جبران خدمت، طرح تحول مشاغل، بازرسی کار، مرکز تحقیقات پس از بهداشت کار، حوزه سازمان‌های کارگری و کارفرمایی، بیمه بیکاری و پایداری مشاغل، به جامعه کارگری و کارفرمایی خدمات ارائه می‌دهد.

وی، همچنین الکترونیکی کردن ثبت قراردادهای کار و تنظیم روابط کارگر و کارفرما را از اهداف راه‌اندازی این سامانه برشمرد و اظهار داشت: این سامانه، ضمن انعکاس شفاف روابط بین کارگر و کارفرما، اجازه ثبت قرارداد سفید امضا را نیز نخواهد داد.
یزدان ادامه داد: همچنین تلاش ما مبتنی بر این است که با همراهی مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سراسر کشور، این سامانه را با ۴۹ زیرسامانه فعال کنیم.
مدیر کل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کاهش سطح تردد ارباب رجوع و شرکای اجتماعی در اداره‌ها و ارائه خدمات به شکل سریع و شفاف را از دیگر قابلیت های این سامانه برشمرد.
او اضافه کرد: با توجه به مزایای این سامانه، تشکیل پرونده احراز هویت کارگری و کارفرمایی از طریق دفاتر پیشخوان دولت مورد تاکید است تا بتوانیم هرچه سریع‌تر، ظرفیت آماری کارگران و کارفرمایان فعال را با پرونده احراز هویتی الکترونیکی که تشکیل می‌دهند در اختیار داشته باشیم تا از طریق آن بتوانیم به ارائه خدمات بپردازیم.

وی، همچنین از جامعه کارگری و کارفرمایی تقاضا کرد که از طریق دفاتر پیشخوان دولت نسبت به تشکیل پرونده الکترونیکی اقدام کنند تا در صورت ارائه هرگونه خدمتی، امکان استفاده از آن خدمت به شکل الکترونیکی برای آنها فراهم شود.

صدور آرای سازشی بین کارگر و کارفرما، مانع اطاله دادرسی می‌شود
مدیر کل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود، یکی از ویژگی‌های سازش در دعاوی بین کارگر و کارفرما را سرعت رسیدن کارگر به مطالبه و حقش دانست و افزود: صدور چنین آرایی مانع اطاله دادرسی می‌شود.
یزدان ادامه داد: البته در این شیوه صلح و سازش باید رضایت هر ۲ طرف در نظر گرفته شود.


تایید ۹۳ درصد آرای هیات‌های حل اختلاف فارس در دیوان عدالت اداری
وی، همچنین با اشاره به تایید ۹۳ درصد آرای صادر شده توسط هیات‌های حل اختلاف فارس در دیوان عدالت اداری گفت: تنها هفت درصد یعنی حدود ۲۶ رای از مجموع تمام آرای صادر شده توسط هیات‌های تشخیص و حل اختلاف در این استان توسط دیوان عدالت اداری نقض شده است.

مدیر کل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: امیدواریم آن هفت درصد آرای نقض شده را نیز به سطحی برسانیم که به میزان ۱۰۰ درصد آرای صادر شده در استان به تایید دیوان برسد.

یزدان بیان داشت: افزون بر این، حدود ۲۸ پرونده نیز در حال رسیدگی است که دیوان عدالت اداری هنوز رای آنها را صادر نکرده است.
در ادامه این نشست از سامانه جامع روابط کار رونمایی شد.