قضا زدایی از دعاوی ساده و تقویت نهاد های داوری در دستور کار مسئولان قضایی استان قرار گیرد
قضا زدایی از دعاوی ساده و تقویت نهاد های داوری در دستور کار مسئولان قضایی استان قرار گیرد

در مراسمی با حضور رئیس کل دادگستری استان فارس از تلاش ها و خدمات قضایی سه ساله حجت الاسلام علی خورشیدی در شهرستان فسا تقدیر شد و قاضی یعقوب رزاقی به عنوان رئیس جدید این حوزه قضایی معرفی شد.
به گزارش پگاه خبر، در آیین تکریم و معارفه رئیس سابق و جدید دادگستری شهرستان فسا رئیس کل دادگستری استان فارس ضمن تبریک فرا رسیدن….

در مراسمی با حضور رئیس کل دادگستری استان فارس از تلاش ها و خدمات قضایی سه ساله حجت الاسلام علی خورشیدی در شهرستان فسا تقدیر شد و قاضی یعقوب رزاقی به عنوان رئیس جدید این حوزه قضایی معرفی شد.
به گزارش پگاه خبر، در آیین تکریم و معارفه رئیس سابق و جدید دادگستری شهرستان فسا رئیس کل دادگستری استان فارس ضمن تبریک فرا رسیدن هفته وحدت و میلاد سراسر نور حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص)، اجرای سریع و سنجیده برنامه های تحول و تعالی قوه قضائیه را از خواسته های مهم رئیس قوه قضائیه از مسئولان قضایی در سراسر کشور خواند و گفت: برجسته سازی و تقویت نقاط قوت و همچنین بر طرف ساختن نقاط ضعف احتمالی از جمله کارهای اولیه و اولویت دار رئیس جدید حوزه قضایی است.
حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی با تأکید بر اینکه در دوران تصدی حجت الاسلام خورشیدی به عنوان رئیس حوزه قضایی شهرستان فسا اقدامات مفید و مؤثری در توسعه حل اختلاف و به صلح و سازش رساندن پرونده های گوناگون از جمله ۱۲ پرونده قصاص شد گفت: این نکته برجسته در آینده نیز باید ادامه و بیش از گذشته تقویت شود.
وی همچنین گفت: فعالیت و تلاش های انجام شده در خصوص ارجاع پرونده ها به مراجع داوری نیز در حوزه قضایی فسا به خوبی مدیریت شده است و این موضوع از جمله های برنامه های آتی دستگاه قضایی است چرا که قضا زدایی از پرونده های اختلافی و دعاوی ساده مردم می تواند کیفیت رسیدگی به پرونده های مهم قضایی را افزایش دهد.
نماینده عالی قوه قضاییه در آیین تکریم و معارفه رییس سابق و جدید حوزه قضایی شهرستان فسا بیان کرد: ما در دستگاه قضایی به تعامل و مراودات کاری در راستای موفقیت دولت در اجرای مسئولیت های اجرایی معتقدیم و حفظ و توسعه تعاملات دو سویه با بدنه دولت در همه سطوح دستگاه اجرایی با حفظ استقلال قضایی را توصیه و تأکید داریم .
حجت الاسلام و المسلمین موسوی نتیجه ارتباط نزدیک و اجرای وظایف نظارتی در تعامل با ضابطین را تأمین توسعه امنیت اجتماعی خواند و تصریح کرد: استقلال قاضی و قوه قضائیه اقتضاء دارد که ضابطین، تابع رأی و نظر قضات در امر تحقیقات و اجرای دستورات قضایی باشند.
رئیس کل دادگستری استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود بر توسعه زیر ساخت های خدمات الکترونیک قضایی تأکید و خاطر نشان کرد: دادگستری فارس در این حوزه اقدامات ویژه و برنامه های مدونی را در دستور کار داشته و از جمله استان های پیشتاز در این حوزه است که در هفته قوه قضاییه نیز از سوی رئیس دستگاه قضایی کشور مورد تقدیر قرار گرفت اما با توجه به پویایی و تغییرات مستمر حوزه الکترونیک باید رشد و تطبیق با فناوری های روز به صورت پیوسته در دستور کار قرار گیرد که بخش عمده ای از اجرای این برنامه بر عهده روسا و دادستان ها در حوزه های قضایی استان است.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی نظارت بر زندان ها و اجرای دستور العمل کاهش جمعیت کیفری زندان ها با بهره گیری از ظرفیت های قانونی، مجازت های جایگرین حبس و همچنین نظارت های الکترونیکی ( پابند ) را مورد تأکید قرار داد و افزود: زندان محل نگهداری مجرمانی است که حضورشان در اجتماع برای مردم آسیب زا باشد اما حضور مرتکبان جرائم خُرد و کوچک در زندان می تواند زمینه ساز آسیب برای این افراد و جامعه پس از رهایی از زندان باشد.
رئیس شورای قضایی فارس داشتن روحیه انقلابی بخصوص در برخورد با مفاسد مختلف را لازمه امروز قضات خواند و تصریح کرد: فساد در هر سطحی باید با برخورد قاطع دستگاه قضایی مواجه شود چه این فساد داخلی باشد و چه مرتبط با مسئولی خارج از مجموعه قضایی باشد.
وی تقویت روحیه فساد ستیزی را از جمله مصادیق انقلابی گری و عملکرد جهادی دانست و افزود: برخورد های گذشته در دادگستری فارس نشان دهند این مطلب است که دادگستری فارس هیچ اغماض و مماشاتی با مفسدان ندارد و در این خصوص اطلاع رسانی گسترده و کاملی انجام خواهد شد.
در ابتدای این مراسم نیز رئیس سابق حوزه قضایی شهرستان فسا طی سخنانی ضمن ارائه گزارش مبسوطی از عملکرد سه ساله خود در دادگستری این شهرستان به وجود ظرفیت های مختلف در حوزه های گوناگون از جمله صلح وسازش ، توسعه داوری و همچنین حمایت حقوقی و قضایی از واحد های تولیدی اشاره کرد و افزود: طی این سالها تلاش کردیم تا در زمنیه های یاد شده عملکرد مفیدی را ثبت کنیم به ویژه تلاش کرده ایم تا نگاه ویژه ای به رفع مشکلات واحد های تولیدی و صنعتی داشته باشیم و زمینه بازگشت تعدادی از کارگران بر سر کار های خود فراهم کنیم.

انتهای پیام/