باغ بانوان می‌تواند به الگویی در کشور تبدیل شود/ افتتاح باغ بانوان گامی در جهت نشاط افزایی، توانمندسازی و ارتقای سلامت بانوان
باغ بانوان می‌تواند به الگویی در کشور تبدیل شود/ افتتاح باغ بانوان گامی در جهت نشاط افزایی، توانمندسازی و ارتقای سلامت بانوان

دومین باغ بانوان مهربانو در شهرداری منطقه یازده با حضور شهردار کلان شهر شیراز، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری فارس، نیروهای نظامی و انتظامی و شهروندان افتتاح شد.

به گزارش پگاه خبر،  محمد حسن اسدی در آیین افتتاح باغ بانوان مهربانو منطقه ۱۱ ضمن تبریک میلاد پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد (ص) گفت: این دومین باغ….

دومین باغ بانوان مهربانو در شهرداری منطقه یازده با حضور شهردار کلان شهر شیراز، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری فارس، نیروهای نظامی و انتظامی و شهروندان افتتاح شد.

به گزارش پگاه خبر،  محمد حسن اسدی در آیین افتتاح باغ بانوان مهربانو منطقه ۱۱ ضمن تبریک میلاد پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد (ص) گفت: این دومین باغ بانوانی است که در شیراز به بهره برداری می رسد ضمن اینکه باغ بانوان مهربانو در منطقه ۶ شهرداری شیراز مورد توجه معاون محترم بانوان رییس جمهور قرار گرفت.
شهردار شیراز با بیان اینکه این باغ می تواند به الگویی در کشور تبدیل شود، اعلام کرد: شهرداری منطقه ۱۱ در ایام اربعین خوش درخشیده است، در ایام شادی میلاد با سعادت پیامبر اسلام و هفته وحدت نیز فعالیت های خوبی داشته است و حجم فعالیت و خدمات شهری مناسب بوده است.
وی با اشاره به آغاز عملیات خط ۴ مترو در مسیر دروازه کازرون و گمرگ و اتصال خط یک به چهار در خیابان توحید و دسترسی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) اظهار کرد: ۵ هزار میلیارد پروژه در قالب افتتاح و ۱۵ هزار میلیارد تومان پروژه نیز دز قالب کلنگ زنی در سفر رییس جمهور محترم به فارس توسط شهرداری شیراز انجام خواهد شد.
اسدی افزود: با اقدامات پیش بینی شده و قابل اجرا می توانیم برخی از محرومیت های محلات شهر شیراز را کاهش دهیم.


نوع نگاه دین به بانوان حاصل یک اندیشه دینی و نگاه جدیدی در شورای ششم است
سید ابراهیم حسینی رییس شورا و ناظر شورای اسلامی شهر در شهرداری منطقه ۱۱ ضمن تشکر از تلاش‌های انجام شده گفت: آنچه در شورای ششم اتفاق افتاده حاصل یک اندیشه دینی و نگاه جدیدی است که نوع نگاه دین به بانوان است.
حسینی ادامه داد: جایگاه ویژه بانوان همراه با مسئولیت های آنان، استحقاق آن را دارد که خدمات ویژه به آنان داده شود به خصوص که ستون فقرات خانواده نیز بانوان هستند و ما با اندیشه امامین باید این گونه فعالیت ها را داشته باشیم تا در راستای نشاط و شادابی و کمک به افزایش سلامت بانوان این گونه مکان ها ایجاد شود.

 

افتتاح باغ بانوان منطقه یازده، گامی در جهت نشاط افزایی، توانمندسازی و ارتقای سلامت بانوان در مدیریت شهری

افسانه خواست خدایی رییس کمیسیون برنامه ، بودجه و کمیته خانواده و بانوان شورای اسلامی شهر شیراز در آیین بازگشایی باغ بانوان تحت عنوان «مهربانو» در منطقه ۱۱ شهرداری شیراز تصریح کرد؛ افتتاح باغ های بانوان در مناطق یازده گانه شهرداری گامی بلند در جهت نشاط افزایی، توانمندسازی و ارتقای سلامت بانوان در مدیریت شهری است.
خواست خدایی بیان کرد، طرح «هر منطقه شهرداری یک باغ بانوان» با پیشنهاد کمیته خانواده و بانوان و تصویب شورای اسلامی شهر در یازده منطقه شهرداری در حال اجرا است.
وی افزود در تلاشیم تا با ایجاد فضاهای اختصاصی برای بانوان و مادران خانواده به همراه کودکانشان فضای مطلوبی را با دسترسی مناسب برای آنها در مناطق ایجاد نماییم.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد، یکی از مطالبات شهروندان ایجاد فضاهای تفریحی مناسب با دسترسی مناسب است و امروز با سیاستگذاری شورای اسلامی شهر مدیریت شهری در این راستا در حال تلاش است.
خواست خدایی با بیان اینکه بانوان شهر در حوزه توانمندسازی و سلامت نیاز به فضاهای اختصاصی بیشتری دارند، افزود: باغ های بانوان مناطق یازده گانه قطعا بستری مناسب در این راستا می باشد و با سیاستگذاری صحیح باید در اختیار همه بانوان قرار گیرند.
خواست‌خدایی رییس کمیته خانواده و بانوان ضمن قدردانی از شهردار شیراز در همراهی ، همکاری و پیشبرد مباحث اجرایی این باغ افزود: تلاش مدیریت شهری بر آن است تا فضای باغ‌های بانوان مهربانو در سطح مناطق یازده‌گانه شهرداری شیراز بسرعت ایجاد شود.
وی اضافه کرد: طرح‌های ویژه ای تاکنون برای بانوان در سطح شهر شیراز برنامه ریزی نموده ایم که از آن جمله می‌توان به اجرای طرح بانوان آتش‌نشان در محلات، سیاستگذاری شهر خانواده و رویدادهای جوانی و جمعیت اشاره نمود.

۶۴۰۰ متر مربع مساحت باغ مهربانو ۱۱
علی فراشائیان شهردار منطقه یازده شیراز نیز گفت: این باغ حاصل زحمات در بدنه شهرداری شیراز طی ۸ ماه است که به صورت ویژه برای بانوان افتتاح می‌شود.
وی به مساحت ۶۴۰۰ مترمربعی این باغ اشاره کرد و ابراز داشت: شهروندان می‌توانند انواع فعالیت های ورزشی از جمله بسکتبال، بدمینتون، دارت، والیبال، تاب، شطرنج، پینگ پنگ، ۵ آلاچیق که قابل افزایش به ۱۵ آلاچیق دارد استفاده نمایند، همچنین ۹ غرفه جهت خانواده های خود سرپرست ایجاد شده که قابلیت افزایش تا ۴۰ غرفه را نیز دارد.
شهردار منطقه یازده شیراز افزود: ۳۷ جلسه با ۴۰۰ بانو داشتیم که آنچه مورد نیاز بانوان است در این باغ با بهترین مواد بکار گرفته شده است، همچنین محرومیت زدایی به صورت گسترده در منطقه ۱۱ در دستور کار است.
بهره برداری از ۵ باغ یا بوستان بانوان در سطح استان
زهرا یقطین مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری فارس گفت: نیازهای جامعه ایجاب می‌کند تا از ظرفیت هایی که در شهر شیراز وجود دارد برای ایجاد باغ های بانوان استفاده شود. در سفر رییس جمهور ۵ باغ یا بوستان بانوان در سطح استان به بهره‌برداری می رسد.
وی ضمن تشکر از مجموعه مدیریت شهری به منظور افزایش محیط های ورزشی برای بانوان افزود: امیدواریم بتوانیم در تمام محلات شهر فضای ویژه بانوان ایجاد کنیم و این نیازمند حمایت و تسهیلگری شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز است تا این فضا برای استفاده بانوان ایجاد شود.
یقطین با بیان اینکه ایجاد فضا برای بانوان سبب مشارکت آنان می شود، اظهار کرد: بازارچه هایی که توسط شهرداری در این فضا ایجاد شده می تواند برای بانوان اشتغال زایی کند، همچنین بانوان گرامی می توانند هنر خود را در این بازارچه ها به نمایش بگذارند و امیدواریم به سایر برنامه های فرهنگی نیز نگاه ویژه ای شود.

انتهای پیام/