انعقاد تفاهم نامه مشترک چهارجانبه برای محرومیت زدایی در شهر شیراز
انعقاد تفاهم نامه مشترک چهارجانبه برای محرومیت زدایی در شهر شیراز

انعقاد تفاهم نامه مشترک بین چهار دستگاه شهرداری، شورای اسلامی شهر، فرمانداری و قرارگاه محرومیت زدایی احمد بن موسی (ع) در راستای رفع محرومیت زدایی در شهر شیراز انجام شد.

به گزارش پگاه خبر، انعقاد تفاهم نامه مشترک بین چهار دستگاه شهرداری، شورای اسلامی شهر، فرمانداری و…..

 

انعقاد تفاهم نامه مشترک بین چهار دستگاه شهرداری، شورای اسلامی شهر، فرمانداری و قرارگاه محرومیت زدایی احمد بن موسی (ع) در راستای رفع محرومیت زدایی در شهر شیراز انجام شد.

به گزارش پگاه خبر، انعقاد تفاهم نامه مشترک بین چهار دستگاه شهرداری، شورای اسلامی شهر، فرمانداری و قرارگاه محرومیت زدایی احمد بن موسی (ع) در راستای رفع محرومیت زدایی در شهر شیراز انجام شد.

محمدحسن اسدی، در این جلسه با اشاره به سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به شیرازگفت: بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه شهرداری شیراز در سفر استانی رییس جمهور افتتاح و کلنگ زنی می شود.

شهردار شیراز با تقدیر از ابتکار مناسب در کمیسیون و سپس کمیته محرومیت زدایی گفت:در همین راستا امسال سه درصد بودجه عمرانی که مبلغ بالایی است به حوزه محرومیت زدایی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به فعالیت های شهرداری در حوزه محرومیت زدایی گفت: کار محرومیت زدایی کاری فرح بخش است البته همه کارها در این حوزه صرفا دست شهرداری نیست و برخی موارد مثل مدرسه و خانه بهداشت و سایر موارد دیگر دستگاه ها باید وارد عمل شوند.

شهردار کلانشهر شیراز با اعلام اینکه فرمانداری نیز به جمع این تفاهم نامه سه جانبه سال قبل شورا، شهرداری و قرار گاه احمد بن موسی (ع) در خصوص محرومیت زدایی و رونمایی از سند جامع محرومیت زدایی به منظور تسریع در اجرای پروژه های محرومیت زدایی اضافه شده است، گفت: در همین راستا سال قبل تعدادی پروژه محرومیت زدایی تعریف و آغاز شده است.

وی ادامه داد: در فاز نخست این طرح حدود ۲۵۰ میلیارد تومان از پروژه های محرومیت زدایی افتتاح شد و امسال هم ۷۰ پروژه محرومیت زدایی با ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار تعریف شده است.

اسدی اظهار کرد: در همین راستا ساماندهی بازسازی و نوسازی ۵۰۰ واحد مسکونی محرومین نیز با همکاری قرار گاه محرومیت زدایی سپاه به شهرداری واگذار شد که این طرح در دست اجراست.

الگوی کامل برای عرصه محرومیت زدایی ارائه شود

آیت الله لطف الله دژکام نیز در صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز با تبریک هفته وحدت، با اشاره به اینکه تدوین سند محرومیت زدایی شهر شیراز را یک اقدام ارزشمند است، گفت: برای رفع محرومیت از گوشه گوشه حرم سوم اهل بیت (ع) هزینه هایی شده که جای قدردانی از شورای شهر شیراز،‌ فرمانداری، شهرداری شیراز، قرارگاه محرومیت زدایی احمد بن موسی (ع) سپاه فجر فارس دارد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اعلام اینکه شاهد حضور سپاه و بسیج در ساماندهی و انجام کار های بر زمین مانده هستیم، ابراز امیدواری کرد: با انعقاد تفاهم نامه بین این نهادها شاهد هماهنگی بین چهار دستگاه برای تحقق نتایج مثمر ثمر در محرومیت زدایی شهر شیراز باشیم.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه پس از شناخت ابعاد محرومیت باید برای رفع آن عمل کرد، ادامه داد: حل مسئله مدل ها و الگو های مختلف می تواند داشته باشد از این رو راهکار حل مسائل بسیار مهم است چراکه باید به سراغ چگونگی حل مسائل باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه خداوند متعال در سوره مبارک حج لیستی از وظایف مدیران در اجتماع را ذکر کرده که نخستین آن اقامه نماز است، اظهارکرد: کار عمرانی باید زمینه سازی فرهنگی داشته باشد و باید در ادامه، عملکردها بررسی و تصحیح شو بنابراین در عرصه محرومیت زدایی نیز باید الگوی کامل برگرفته از قرآن کریم ارائه شود.

نماینده ولی فقیه در فارس با تاکید بر تناسب رشد همه جانبه خدمت گیرندگان با خدمات،‌ اظهار کرد: در اوایل راه تمدن نوین اسلامی هستیم از این رو باید رشد همه جانبه در ارائه خدمات مدنظر قرار گیرد تا به چند عرصه محدود شود.

هدف از محرومیت زدایی برقراری عدالت اجتماعی و عدالت در ارائه خدمات به مردم است

سیده مریم حسینی، نیز در این جلسه با اشاره به اینکه محرومیت یک باره ایجاد نشده است، بیان کرد: این مهم سال ها در سایه غفلت و کم کاری برخی مدیران شهری ایجاد شده است.

رئیس کمیته محرومیت زدایی شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه کلانشهر شیراز اولین شهر کشور دارای کمیسیون و کمیته رفع محرومیت است.

وی افزود: در نقطه به نقطه این کلان‌شهر باید لایه لایه محرومیت در شناسی و درتلاش رفع آن برآییم.

وی گفت: رکن اصلی انقلاب اسلامی دفع دغدغه از مردم بعنوان ولی نعمت های جمهوری اسلامی ایران است.

حسینی با تاکید بر اینکه هدف محرومیت زدایی برقراری عدالت اجتماعی و عدالت در ارائه خدمات به مردم است، تصریح کرد: برقراری عدالت در ارائه خدمات از خواسته های مدیران انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به عملکرد شورا و شهرداری به عنوان بنیان گذار رفع محرومیت از محلات شیراز در راستای تکلیف در مدیریت شهری و شورا تصریح کرد: شهردار و مجموعه شهرداری و شورای شهر شیراز عملکرد خود را با تفکر محرومیت زدایی آغاز کرده که با رسیدن به فهم مشترک، سند محرومیت زدایی برای ۴۰ محله شهر شیراز تدوین شده است.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از محرومیت در بدنه شهرها به دلیل غفلت از این موضوع در عملکرد سالیان قبل مدیریت های شهری بوده که بخشی از وجود محرومیت به دلیل نوع کارکرد که محروم از ارائه خدمات براساس عدالت محوری بوده است.

رئیس کمیته محرومیت زدایی شورای شهر شیراز با تاکید بر اینکه امکانات شهری بصورت متوازن نیست،‌ اضافه کرد: شورای شهر به دنبال عدالت محوری و توسعه متوازن شهر است که به دنبال شناخت الگویی محرومیت زدایی هستیم و که در این مسیر با همکاری قرارگاه محرومیت زدایی احمدبن موسی (ع) سپاه فجر استان پیگیری و دنبال می شود.

در ادامه این مراسم سرهنگ پاسدار هاشم جمالی با بیان اینکه عمکلرد شهرداری و شورای ششم کلانشهر شیراز در حوزه رفع محرومیت و ایجاد جلسات هم افزایی با سایر دستگاه ها تحسین برانگیز است.

جانشین فرماندهی سپاه فجر تصریح کرد: برخی کارها چون از وظایف سپاه نبوده، اما هرجا احتیاج باشد سپاه تمام قد حضور خواهد داشت.

وی گفت: در حال حاضر اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان برای رفع محرومیت کمک شده است.

فعالیت های انجام شده در حوزه محرومیت زدایی بی نظیر بوده است

لطف الله شیبانی در آیین رونمایی از سند جامع محرومیت زدایی شورای شهر شیراز ضمن تبریک هفته وحدت، با اشاره به اینکه شورای اسلامی و شهرداری شیراز در خصوص محرمیت زدایی قدم های موثر برداشته و فعالیت های انجام شده در حوزه محرومیت زدایی بی نظیر بوده است.

فرماندار شیراز با بیان اینکه نیروهای سپاه درمسیر اجرای برنامه ها منشا اثر خواهد بود، گفت: تفاهم نامه محرومیت زدایی بین شورای شهر شهرداری شیراز و ادارات مختلف منعقد شد که امیدواریم پیگیری های لازم هم انجام شود تا نتیجه مطلوب و براساس افق های پیش رو چهره محرومیت از تمامی محلات برطرف شود.

انتهای پیام/