رضایتمندی عمومی از عملکرد مسئولان یکی از سرمایه های هر مسئول قضایی است
رضایتمندی عمومی از عملکرد مسئولان یکی از سرمایه های هر مسئول قضایی است

در مراسم تکریم و معارفه رئیس حوزه قضایی شهرستان استهبان،  رییس کل دادگستری استان فارس ضمن اشاره به منصب حساس قضاوت گفت: قضاوت از جمله شئون اولیاء خداست و امروز قضاتی که مأذون از ولی فقیه زمان این منصب حساس و خطیر را در اختیار دارند باید با روحیه جهادی و انقلابی در مسیر اجرای […]

در مراسم تکریم و معارفه رئیس حوزه قضایی شهرستان استهبان،  رییس کل دادگستری استان فارس ضمن اشاره به منصب حساس قضاوت گفت: قضاوت از جمله شئون اولیاء خداست و امروز قضاتی که مأذون از ولی فقیه زمان این منصب حساس و خطیر را در اختیار دارند باید با روحیه جهادی و انقلابی در مسیر اجرای عدالت گام بردارند.
به گزارش پگاه خبر، حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی در جمع مردم و مسئولین شهرستان استهبان با تبریک میلاد با سعادت حضرت محمد (ص) و هفته وحدت، وجود وحدت بین شیعه و سنی در استان فارس را از جمله نعمت های خداوند و افتخارات استان خواند و تصریح کرد این وحدت و همدلی ریشه در فرهنگ و اصالت مردم بخصوص مردم خون گرم جنوب استان فارس دارد.
وی در ادامه در جمع قضات و کارکنان مجموعه قضایی استهبان با تأکید بر اینکه کارهایتان را با اخلاص و برای رضایت خداوند متعال انجام دهید گفت: خداوند متعال بر همه کار های ما ناظر است و فردای قیامت باید پاسخگوی همه اعمال خود باشیم و در این میان قضات با توجه به نوع و حساسیت و اختیاراتی که دارند حسابرسی سخت تری در محضر خدای متعال خواهند داشت .
رییس کل دادگستری استان فارس رضایت مردم از خدمتگزارن خود را از جمله نعمت ها و نگاه خداوند به مسئولان خواند و افزود: رئیس سابق دادگستری این شهرستان بدون آنکه امروز دیگر مسئولیتی در این حوزه داشته باشد مورد تمجید و تقدیر مردم است و این نشان دهنده عملکرد مناسب ، مردمداری و قضاوت های به حق وی در دوران مسئولیت است .
مقام ارشد قضایی استان رضایتمندی عمومی را یکی از سرمایه های هر مسئول قضایی ارزیابی کرد و تصریح کرد: توفیق خدمت در شهرستانی قرآنی استهبان برای هر مسئولی حاصل شود مایه شکر گذاری است و باید این فرصت را برای خدمت صادقانه و به دور از حب و بغض برای این مردم قرآن دوست غنیمت بشمارد.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی ضمن معرفی قاضی حامد استوار رئیس جدید این حوزه قضایی به وی توصیه کرد روحیه انقلابی ، خدمت شبانه روزی و مردم داری خود در جمع مردم با اصالت شهرستان استهبان را تقویت کند و کارنامه خدمتی قابل قبولی را از دوران مسئولیت در این حوزه برای خود به جای بگذارد.
رئیس شورای قضایی استان فارس خاطر نشان کرد: یکی از تأکیدات رئیس قوه قضائیه که ازجمله اهداف سند تحول قضایی نیز می باشد؛ مسئله تکریم ارباب رجوع و خوش برخوردی با مردم است که لازم است از روز اول مسئولیت سرلوحه کارها قرار گیرد .
حجت الاسلام و المسلمین موسوی یکی از مهمترین مصادیق تکریم ارباب رجوع را رسیدگی به موقع به تظلمات و احقاق حق آنان خواند و اظهار کرد: سرگردانی و تأخیر در دادن حق و حقوق قانونی آنان مرضی رضای خدا نیست و باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشید.
وی توجه به زندانیان و سرکشی مستمر و برنامه ریزی شده به زندان شهرستان و ممدجویان زندان را نیز مورد تأکید قرار داد و افزود: امیرالمؤمنین می فرمایند مستحب است قاضی اسامی زندانیان را روزانه مرور کند و توجه به وضعیت زندانیان را مد نظر داشته باشد . این امر امروز نیز یکی از رؤس کاری مسئولان قضایی و از اولیت های برنامه ای در سند تحول و تعالی قوه قضائیه است .
وی در ادامه به موضوع برگزاری انتخابات در سال جاری اشاره کرد و تأکید کرد: بدون تردید عملکرد امروز ما به عنوان خادمان و کارگزاران نظام در جذب مردم به مشارکت در سرنوشت خود و حضور در پای صندوق های رأی تأثیر بسزایی دارد لذا باید با خدمت صادقانه و روحیه انقلابی و اجرای عدالت زمینه تقویت اعتماد مردمی را فراهم کنیم .
گفتنی است در پایان این مراسم قاضی حامد استوار با ابلاغ ریاست قوه قضائیه به عنوان رئیس شعبه اول حقوقی و رئیس دادگستری شهرستان استهبان منصوب و از تلاش های و خدمات قاضی یعقوب رزاقی تقدیر و تشکر گردید.
پس از سخنان رئیس کل دادگستری فارس ، رئیس جدید حوزه قضایی استهبان نیز به تشریح برنامه های خود در دادگستری این شهرستان پرداخت و اجرای دقیق و زمانبندی شده سند تحول قضایی، جدیت در حفظ امنیت شهرستان ، رسیدگی به موقع به پرونده های قضایی ، پیشگیری از وقوع جرائم و حمایت از واحد های تولیدی و همچنین حفظ حقوق بیت المال را از جمله برنامه های خود در دوران مسئولیت قضایی استهبان خواند.

انتهای پیام/