۱۵ پروژه صنعتی در سفر هیئت دولت به فارس به بهره‌برداری می‌رسد
۱۵ پروژه صنعتی در سفر هیئت دولت به فارس به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس از افتتاح و بهره‌برداری ۱۵ پروژه صنعتی با سرمایه‌گذاری نزدیک به ۲۷ هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی دو هزار و ۵۲ نفر در سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به این استان خبر داد.

به گزارش پگاه خبر، حمیدرضا ایزدی  در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید فارس که با حضور دبیر ستاد ملی تسهیل و رفع…..

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس از افتتاح و بهره‌برداری ۱۵ پروژه صنعتی با سرمایه‌گذاری نزدیک به ۲۷ هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی دو هزار و ۵۲ نفر در سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به این استان خبر داد.

به گزارش پگاه خبر، حمیدرضا ایزدی  در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید فارس که با حضور دبیر ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید برگزار شد، گفت: صبح امروز با حضور دکتر علیخانی، ۵ بنگاه اقتصادی مورد بازدید قرار گرفت.

وی با تشریح ویژگی‌های بارز و بالقوه استان فارس در این جلسه، بیان کرد: فارس دارای ١٢٢ هزار کیلومتر مساحت و نزدیک به ۵.۵ میلیون نفر جمعیت و ٣٧ شهرستان است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس همچنین وجود یک پایانه صادراتی، نمایشگاه بین‌المللی، ٧ فرودگاه و … را ظرفیت‌های مهم این استان ذکر و اعلام کرد: فارس در بخش صنعت دارای ۵۱۵۸ جواز تاسیس است و در این باره دارای رتبه نخست کشور است.

ایزدی با اشاره به صدور ۴۰۷۱ فقره پروانه بهره‌برداری در فارس نیز تصریح کرد: اگرچه فارس هم‌اینک راه صنعتی شدن خود را به درستی طی می‌کند اما اگر بخواهیم به توسعه و رشد صنعتی برسیم، زمانبر است و نیاز به حمایت و تسهیلات داریم.

وی با تصریح بر این موضوع که یک شبه هیچ استانی صنعتی نمی‌شود، گفت: در حال حاضر دو طرح فولادی در دست فعالیت و چند طرح نیز در دست اجرا داریم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس به وجود ٧١ شهرک و نواحی صنعتی، ۶ منطقه ویژه اقتصادی، پتروشیمی شیراز، فولاد پاساردگاد و …به ظرفیت‌های بزرگ صنعتی این استان اشاره و از افتتاح دو طرح پایین دستی و کلاف‌های آلیاژی با سرمایه گذاری ۴ هزار میلیارد تومانی در فولاد پاساردگاد
و فاز دوم کارخانه کربنات سدیم در سفر رئیس جمهور به فارس خبر داد.

ایزدی به صدور ١٢٧٨ کارت بازرگانی و صادرات ٢ میلیارد و ٧۵٢ میلیون دلاری سال گذشته در استان اشاره کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یکی از کارگروه‌های مهم کشور که مصوبه مجلس را دارد، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید است، افزود: سال گذشته مشکلات ۷۶۳ بنگاه اقتصادی در ۴۹ جلسه این کارگروه به بحث و بررسی گذاشته شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس از اجرایی شدن ۷۲ درصد مصوبات این کارگروه در سال گذشته، خاطرنشان کرد: از فروردین سال گذشته کمیته تخصصی ذیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید راه‌اندازی و هر هفته تشکیل جلسه می‌دهد.

ایزدی به ارزیابی عملکرد دستگاههای اجرایی با توجه به اجرای مصوبات کارگروه متبوع در مباحث مالی، بانکی، تامین اجتماعی و …اشاره و اعلام کرد: سال گذشته ۳۰۷ مصوبه در حوزه بانک‌ها داشته‌ایم که به عنوان نمونه ۵۳ مصوبه از مجموع کل مصوبات مربوط به بانک ملی بوده که ۳۵ مصوبات آن اجرایی شده است.

انتهای پیام/