حوادث در نیروی انتظامی فارس/ جمع‌آوری یک هزار و ۵۰۶ معتاد متجاهر و خرده فروش در شیراز
حوادث در نیروی انتظامی فارس/ جمع‌آوری یک هزار و ۵۰۶ معتاد متجاهر و خرده فروش در شیراز

فرمانده انتظامی استان گفت: با اجرای طرح آرامش در شهر، یک هزار و ۵۰۶ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در شهر شیراز جمع‌آوری و دستگیر شدند.
به گزارش پگاه خبر، سردار “رهام‌بخش حبیبی”، اظهار داشت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی، کاهش سرقت و در پاسخ به درخواست و مطالبات….

فرمانده انتظامی استان گفت: با اجرای طرح آرامش در شهر، یک هزار و ۵۰۶ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در شهر شیراز جمع‌آوری و دستگیر شدند.
به گزارش پگاه خبر، سردار “رهام‌بخش حبیبی”، اظهار داشت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی، کاهش سرقت و در پاسخ به درخواست و مطالبات مردمی، طرح آرامش در شهر با موضوع جمع‌آوری و پاکسازی پاتوق معتادان متجاهر و کارتن خواب و همچنین دستگیری خرده‌فروشان با هماهنگی مرجع قضایی در شهرستان های تابعه استان و به ویژه شهر شیراز اجرایی شد.
وی گفت: در نتیجه اجرای این طرح طی یک هفته گذشته، ۵۳۷ معتاد متجاهر در شهر شیراز جمع آوری و تحویل مراکز ماده ۱۶ و تبصره ۲ شده اند؛ همچنین در این بازده زمانی ۳۴۴ خرده فروش مواد مخدر دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه در اجرای طرح مذکور ، ۶۰۰ نفر معتاد و ۲۵ نفر خرده فروش طی روز جاری (۹ مهر ماه) در شیراز جمع‌آوری و دستگیر شده اند، افزود: اجرای این طرح به صورت مستمر و در راستای مطالبات مردمی ادامه خواهد داشت.
سردار “حبیبی” با اشاره به اینکه در سال جاری ۴۸ باند مواد مخدر در استان فارس منهدم و ۲۲ تن انواع مواد مخدر نیز کشف شده است، عنوان داشت: رفع دغدغه های مردم در راستای حفظ و ارتقاء نظم و امنیت در دستور کار پلیس است و از شهروندان درخواست می‌شود گزارش‌های خود را در زمینه خرید و فروش مواد مخدر و تجمع معتادان متجاهر را به پلیس اعلام تا نسبت به پاکسازی و جمع‌آوری آنان اقدام شود.
فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه پلیس در راستای جمع آوری معتادان متجاهر و دستگیری خرده فروشان به صورت ویژه پای کار است، گفت: همه دستگاه ها و نهادهایی که در این خصوص مسئولیت دارند، باید به صورت ویژه نسبت به این موضوع اقدامات خود را انجام دهند.

توقیف موتورسیکلت ۸ میلیاردی قاچاق
فرمانده انتظامی لارستان از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۸ میلیارد ریال در عملیات مأموران این فرماندهی خبر داد.
سرهنگ “سیدمحمد یوسفی”، بیان داشت: در راستای اجرای طرح برخورد با موتورسواران متخلف، ماموران انتظامی لارستان حین گشت ‌زنی فعال و هدفمند در سطح حوزه استحفاظی، یک دستگاه موتورسیکلت سنگین کراس فاقد پلاک را در حال تردد مشاهده و جهت بررسی آن را متوقف کردند.
وی افزود: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد، موتورسیکلت مذکور قاچاق و فاقد هرگونه مدارک قانونی است.
فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه راکب پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی معرفی شد، تصریح کرد: کارشناسان مربوطه ارزش موتورسیکلت قاچاق را ۸ میلیارد ریال برآورد کردند.
سرهنگ “یوسفی” با اشاره به ضربات جبران‌ناپذیر قاچاق به اقتصاد و تولید داخلی کشور، از مردم خواست هرگونه فعالیت غیرمجاز در این زمینه را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند تا نسبت به برخورد قانونی با مجرمان و متخلفان اقدام شود.

فرمانده انتظامی اقلید از دستگیری ۸ نفر از عاملان نزاع دسته جمعی در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ “لطف‌اله محمدی”، بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تیراندازی با اسلحه ساچمه زنی به سمت منزل احدی از شهروندان، بلافاصله ماموران پلیس امنیت عمومی، یگان امداد و کلانتری به محل مورد نظر اعزام شدند
وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که ۲ نفر با هویت معلوم به دلیل اختلاف شخصی با تیراندازی به سمت منزل احدی از شهرندان باعث نزاع و درگیری دسته جمعی شده‌اند و چند نفر از آنان نیز بر اثر پرتاب شی سخت و مشت و لگد نیز مجروح گردیده‌اند.

فرمانده انتظامی اقلید با بیان اینکه ماموران در این خصوص موفق شدند ۸ نفر از عاملان دنزاع و درگیری را دستگیر کنند، گفت: متهمان پس ازتشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

تقدیر امام جمعه کوه‌چنار از عملکرد نیروهای مسلح
امام جمعه کوه‌چنار در خطبه‌های نماز جمعه از عملکرد نیروی‌های مسلح علی‌الخصوص پلیس این شهرستان تقدیر و تشکر کرد.
حجت الاسلام و المسلمین “محمدعلی شهیم” در خطبه دوم نماز جمعه، ضمن حمایت از نیروهای مسلح، از عملکرد کارکنان انتظامی شهرستان و سازمان های امنیتی در جهت برقراری امنیت و برخورد قاطع با مخلّین امنیت تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/