سازمان آتش‌نشانی شیراز علاوه بر شهر شیراز، به سایر شهرها و حتی به استان‌های مجاور نیز خدمت‌رسانی می‌کند
سازمان آتش‌نشانی شیراز علاوه بر شهر شیراز، به سایر شهرها و حتی به استان‌های مجاور نیز خدمت‌رسانی می‌کند

شهردار شیراز با اشاره به اهمیت توجه به معیشت آتش‌نشانان از افزایش ۱۴۸ درصدی فوق العاده جذب در آتش‌نشانی این کلان‌شهر خبر داد.
به گزارش پگاه خبر به نقل از ایسنا، محمدحسن اسدی عصر پنج‌شنبه، ۶ مهرماه در مراسم بزرگداشت روز….

شهردار شیراز با اشاره به اهمیت توجه به معیشت آتش‌نشانان از افزایش ۱۴۸ درصدی فوق العاده جذب در آتش‌نشانی این کلان‌شهر خبر داد.
به گزارش پگاه خبر به نقل از ایسنا، محمدحسن اسدی عصر پنج‌شنبه، ۶ مهرماه در مراسم بزرگداشت روز آتش‌نشانی و ایمنی در شیراز با اشاره به مشکلات اصلی آتش‌نشانان اظهار کرد: حل مسئله مسکن تمامی افراد واجد شرایط شهرداری و آتش‌نشانی مدنظر ماست و انجام خواهد شد. ضمن اینکه با افزایش ۱۴۸ درصدی فوق العاده جذب برای این سازمان موافقت شده است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های آتش‌نشانی قابل واگذاری به بخش خصوصی نیست، افزود: آتش نشانان با جان و مال مردم سر و کار دارند و خودشان را در این راه فدا می‌کنند، بنابراین شهرداری وظیفه دارد که زیرساخت‌های لازم را برای خدمت‌رسانی مطلوب این افراد فراهم کند.

شهردار شیراز تصریح کرد: سازمان آتش‌نشانی شیراز علاوه بر شهر شیراز، به سایر شهرها و حتی به استان‌های مجاور نیز خدمت‌رسانی می‌کند.

عبدالعلی کریمی، معاون مدیریت توسعه و منابع استانداری فارس نیز در این مراسم ضمن قدردانی از شهرداری به‌خاطر اهمیت ویژه‌ای که برای این سازمان قائل است و برای بهبود زیرساخت‌های آتش‌نشانی تلاش می‌کند، از همه ارگان‌ها خواست که در سفر پیش‌روی ریاست جمهوری به شیراز، اقدامات لازم جهت میزبانی مطلوب را در دستور کار قرار دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز با بیان اینکه همه مردم قدردان ایثارگری آتش‌نشانان هستند، افزود: جلوه‌های شجاعت و ایثار را می‌توان در منش و رفتار پرسنل سازمان آتش‌نشانی به خوبی مشاهده کرد.

رییس سازمان آتش نشانی شهرداری شیراز هم در این مراسم اظهار کرد: در همین ساعاتی که اینجا جمع شده‌ایم، متأسفانه حادثه‌ای در محله فضیلت رخ داد که منجر به تخریب سه واحد مسکونی شد. همکاران ما در کوتاه‌ترین زمان به محل حادثه رسیدند و این نشان می‎دهد که هر لحظه ممکن است اتفاقی رخ دهد و همکاران ما در هر حالتی آماده خدمت‌رسانی به شهروندان هستند.

هادی عیدی‌پور افزود: سازمان آتش‌نشانی در ۸ ماه گذشته فعالیت‌های زیادی انجام داده است از جمله برگزاری سه پویش چهارشنبه سوری، نجات طبیعیت و طرح بام که با هدف آموزش بانوان در حال انجام است.
وی افزود: خوشبختانه ما در این مدت شاهد حریق جدی در ارتفاعات نبودیم و خرید بالغ بر یک میلیارد تجهیزات مختص ارتفاعات نیز به مقابله موثرتر با آتش سوزی در این زمینه کمک کرده است.
عیدی‌پور با بیان اینکه میانگین مدت زمان رسیدن به محل حادثه در آتش‎نشانی شیراز هم‌اکنون ۵ دقیقه و ۲٠ ثانیه است، اظهار کرد: نرم جهانی ۴ تا ۶ دقیقه است ولی هدف و سعی ما این است که این عدد را به زیر ۵ دقیقه برسانیم.

رئیس سازمان آتش نشانی در پایان گفت: دغدغه اصلی آتش نشانان، بحث معیشتی آن‌هاست که باید خیلی جدی دیده شود. خانواده‌های این عزیزان با مقدار ساعات کار آتش نشانان مشکل دارند که با جذب ۲۸٠ نیروی جدید، این مشکل نیز برطرف خواهد شد.

بنابراین گزارش، در این مراسم نمایشگاه تجهیزات آتش نشانی و ایمنی در باغ عفیف‌آباد شیراز آغاز به‌کار کرد. پس از گشایش رسمی نمایشگاه توسط رئیس و اعضای شورای اسلامی شیراز، شهردار شیراز و معاون استاندار فارس، فرماندار شهرستان شیراز و سایر مدیران استانی و شهرستانی از غرفه‌های ویژه سازمان آتش‌نشانی بازدید شد و پرسنل این سازمان، توضیحات لازم برای معرفی بیشتر ابعاد فعالیتشان ارائه دادند و در پایان این مراسم با اهدای لوح و هدایا از تعدادی بازنشستگان سازمان آتش‌نشانی تقدیر شد.

انتهای پیام/