ضرورت ایجاد زمینه شکوفایی استعداد ها؛ توجه همزمان بر ابعاد آموزشی، جسمی و روحی دانش آموزان
ضرورت ایجاد زمینه شکوفایی استعداد ها؛ توجه همزمان بر ابعاد آموزشی، جسمی و روحی دانش آموزان

استاندار فارس در آیین آغاز سال تحصیلی جدید، جمهوری اسلامی ایران را سرشار از استعداد و خلاقیت دانست و اظهار کرد: آموزش و پرورش باید زمینه را برای بروز و شکوفا شدن این استعدادها و خلاقیت‌ها فراهم کند. وی همچنین غیر از بعد جسمی و سلامت دانش‌آموزان، بر ضرورت توجه و…..

استاندار فارس در آیین آغاز سال تحصیلی جدید، جمهوری اسلامی ایران را سرشار از استعداد و خلاقیت دانست و اظهار کرد: آموزش و پرورش باید زمینه را برای بروز و شکوفا شدن این استعدادها و خلاقیت‌ها فراهم کند. وی همچنین غیر از بعد جسمی و سلامت دانش‌آموزان، بر ضرورت توجه و پرورش بعد روحی و معنوی آنها نیز تاکید کرد.

به گزارش پگاه خبر، دکتر محمد هادی ایمانیه صبح امروز در آیین استانی زنگ آغاز سال تحصیلی مدارس استان فارس در دبیرستان پسرانه رازی منطقه چهار آموزش و پرورش شیراز، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آموزش و پرورش بویژه شهدای دانش آموز، شهید کشاورز، شهید سرایداران، شهید لری گویینی، آرامش و امنیت امروز را مرهون خون های پاکی که در سنوات مختلف پس از انقلاب اسلامی بر زمین ریخته شده دانست و گفت: لذا شما وظیفه دارید پیشرفت و رشد کشور را رقم بزنید.
استاندار فارس در ادامه بر توجه به مسائل سخت افزاری مدارس اشاره و از جمع‌آوری کامل مدارس کانکسی و نا ایمن در فارس خبر داد و گفت: تلاش می‌شود تا به زودی اینگونه مدارس از طریق اعتبارات مولدسازی و با همکاری و همت خیرین از آموزش و پرورش این استان برچیده شود.
رییس شورای آموزش و پرورش استان خطاب به مسئولین آموزش و پرورش، مدیران و اولیا مدرسه گفت: امسال توجه ویژه ای به تغذیه دانش‌آموزان بویژه در نقاط محروم و آسیب پذیر شود؛ خیرین برای کمک در این زمینه آمادگی خود را اعلام کرده‌اند و دولت نیز کمک می‌کند.
وی ادامه داد: بهداشت دانش‌آموزان امسال با تلاش‌های واحدهای بهداشت مدارس و تفاهم نامه با دانشگاه علوم پزشکی بیش از گذشته مورد توجه قرار می‌گیرد تا در محیطی سلام تحصیل کنند.
دکتر ایمانیه بر ضرورت توجه به ورزش دانش‌آموزان تاکید کرد و اظهار داشت: باید در این زمینه مثلثی از خیران، آموزش و پرورش و دولت برای تامین امکانات و فضای ورزشی مورد نیاز مدارس شکل گیرد.
وی غیر از بعد جسمی و سلامت دانش‌آموزان، بر ضرورت توجه و پرورش بعد روحی و معنوی آنها نیز تاکید کرد و گفت: سال گذشته این بعد از شخصیت دانش‌آموزان مورد جنگ همه جانبه دشمن قرار گرفت و البته با شکست مفتضحانه آنان همراه بود که به آن اذعان نیز کردند.
استاندار فارس ادامه داد: اما این پایان تلاش‌های دشمن نیست و نبرد حق و باطل همچنان تداوم دارد؛ بنابراین باید هویت دینی و ملی دانش‌آموزان مورد توجه ویژه قرار گیرد تا اسلام و ایران را عاشقانه دوست بدارند و این نیازمند تقویت مطالعه و تلاش و همکاری مربیان بویژه دبیران پرورشی و دینی است.
او از مسئولان آموزش و پرورش فارس خواست تا اما توجه به روح و معنویت که جهاد تبیین را جدی بگیرند و در این مسیر آشنا شدن دانش آموزان با پیشرفت های کشور را دنبال کنند.
استاندار فارس تاکید کرد: هماهنگی لازم برای بازدید دانش‌آموزان از پیشرفت‌های پزشکی، صنعت، کشاورزی و دیگر بخش‌ها انجام شود.
دکتر ایمانیه این سرزمین را سرشار از استعداد و خلاقیت دانست و اظهار کرد: آموزش و پرورش باید زمینه را برای بروز و شکوفا شدن این استعدادها و خلاقیت‌ها فراهم کند.
انتهای پیام/