روایت زوجی که خودرا وقف اربعین و خدمت به زوار حرم امام حسین(ع) کردند
روایت زوجی که خودرا وقف اربعین و خدمت به زوار حرم امام حسین(ع) کردند

سید جعفر هاشمی از عشقش به امام حسین علیه السلام می گوید، از فروش خانه اش درقم تا فروش طلاهای همسرمرحومش و تلاش برای ساخت مجتمع قمربنی هاشم علیه السلام که خود و خانواده اش را وقف خدمت به زائرین اباعبدالله(ع) کرده است. مدیر مجتمع قمر بنی هاشم در گفت و گو با خبرنگار پگاه […]


سید جعفر هاشمی از عشقش به امام حسین علیه السلام می گوید، از فروش خانه اش درقم تا فروش طلاهای همسرمرحومش و تلاش برای ساخت مجتمع قمربنی هاشم علیه السلام که خود و خانواده اش را وقف خدمت به زائرین اباعبدالله(ع) کرده است.
مدیر مجتمع قمر بنی هاشم در گفت و گو با خبرنگار پگاه خبر گفت: از سال ۲۰۰۷ خدمت به زائرین امام حسین(ع) را در منطقه جمعیه از خانه ای ۴۰متری اغاز کردیم و با توجه به کوچک بودن محیط، خدمتگزاری به شکل توزیع غذا بود.

وی ادامه داد: با توجه به گسترش پیاده روی اربعین و حضور زائرین بیشمار تصمیم گرفتیم مکان بزرگتری را به این امر اختصاص دهیم.
هاشمی افزود: با فروش خانه ام در قم، زمینی در کربلا خریداری کردم و ساخت مجتمع قمر بنی هاشم علیه السلام از سال ۲۰۱۲ شروع شد و بعد از یکسال از پیشرفت فیزیکی ساختمان، خدمت رسانی ادامه یافت تا سال ۲۰۱۸که مجتمع در ۶طبقه کامل شد.
این خادم زوار الحسین می گوید: مجمتع دارای ۶طبقه شامل دو طبقه حسینیه، دو طبقه مدرسه  و دو طبقه سوییت است که حسینیه ها به شکل مجانی و سوییت ها با مبلغ کمی به زوار اجاره داده می شود و این‌مبالغ نیز دوباره هزینه زوار می گردد.

وی بیان کرد: درب مجمتع در تمامی مناسبتها بروی زوار باز است ولی هرسال از دهم صفر تا روز اربعین پذیرایی از زائرین بصورت خاص انجام می شود. سال گذشته حدود یک هزار نفر زائر از ایران، کشورهای خلیج فارس و پاکستان به این مجتمع رفت و آمد داشتند که امسال این رقم افزایش چشمگیر داشت.
مدیرمجتمع قمربنی هاشم علیه السلام به اجرای برنامه های فرهنگی در مجمع قمر بنی هاشم علیه السلام اشاره کرد وبیان کرد: اجرای مداحی و روضه خوانی برای زوار فارسی زبان و عرب زبان و برنامه های فرهنگی ویژه بانوان از دیگر اقدامات در مجمع قمر بنی هاشم علیه السلام است.

وی افزود: تنها هدف ما کار خالصانه برای رضایت ائمه علیهم السلام و خدمتگزاری به زوار است و گاهی برای تامین نیازهای زائرین و برپابودن مجمع دچار مشکلات مالی فراوان می شویم ولی با توکل به خداوند و لطف قمربنی هاشم  همه کارها روبراه میشود. هاشمی تاکید فراوانی بر همراهی همسر و فرزندانش در این مسیر داشت و گفت:همسرم همراه و مشوق بنده در این امر بود و دومرتبه طلاهایش را برای کمک به حسینیه فروخت اما قبل از محرم فوت کرد و در حسینیه قمر بنی هاشم به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/