تقدیر استانداری فارس از شرکت برق منطقه ای فارس برای عبور موفق از ماههای گرم سال
تقدیر استانداری فارس از شرکت برق منطقه ای فارس برای عبور موفق از ماههای گرم سال

استانداری فارس با تقدیر از عملکرد شرکت برق منطقه ای فارس برای برنامه ریزی و مدیریت بار و عبور موفق از نقطه اوج مصرف تابستانی و تامین و انتقال برق در روزهای گرم سال تقدیر کرد.
به گزارش پگاه خبر، احسان خازن مشاور و مدیر کل حوزه استاندار فارس در نامه ای خطاب به مهندس یداله حقیقی مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس ، ضمن ابلاغ تقدیر و تشکر مقام عالی استان ، از تلاش…..

استانداری فارس با تقدیر از عملکرد شرکت برق منطقه ای فارس برای برنامه ریزی و مدیریت بار و عبور موفق از نقطه اوج مصرف تابستانی و تامین و انتقال برق در روزهای گرم سال تقدیر کرد.
به گزارش پگاه خبر، احسان خازن مشاور و مدیر کل حوزه استاندار فارس در نامه ای خطاب به مهندس یداله حقیقی مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس ، ضمن ابلاغ تقدیر و تشکر مقام عالی استان ، از تلاش ، برنامه ریزی ، هدف گذاری و اجرای برنامه های مدیریت بدون خاموشی برق در تابستان امسال تقدیر کرد .
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس نیز با قدردانی از حمایت و همراهی استاندار فارس و مجموعه مدیریتی استان در جهت هم افزایی و تعامل هر چه بیشتر دستگاه های اجرایی استان و همچنین تقدیر از همراهی مشترکان برای عبور از دوره پُرباری شبکه در ایام تابستان، عنوان کرد : تشویق اولویت اصلی صنعت برق برای مدیریت مصرف بوده و استفاده از ابزارهای تشویقی، ۷۰ درصد از برنامه‌ها در این زمینه را شامل شده است.
حقیقی بیان کرد: تابستان سال ۱۴۰۰ وضعیت شبکه برق در اضطرار بود و خاموشی‌های وسیعی را در کشور شاهد بودیم، بی‌برقی‌هایی که از اردیبهشت آن سال شروع شد و تا اواسط مهر ادامه داشت و بعضا دو تا سه نوبت خاموشی در روزهایی اعمال می‌شد.
حقیقی با یادآوری اینکه سال گذشته و با مدیریت مناسبی که در سطح وزارت نیرو، اعمال شد، شاهد عبور بدون خاموشی نوبتی و برنامه‌ریزی شده در کشور، به ویژه استان‌های فارس و بوشهر بودیم، گفت: امسال نیز برنامه‌هایی برای مدیریت مصرف و ممانعت از بروز مشکل به واسطه ناترازی بین تولید و مصرف انرژی برق تدوین و اجرایی شده و خوشبختانه تاکنون ٩٧ درصد این برنامه‌ها، در بخش‌های توسعه‌ای محقق شده است و تابستان امسال را نیز همچون سال قبل، با همکاری خوب مشترکان بدون کمترین تنشی، در حال سپری شدن است .
حقیقی با بیان اینکه عدد ناترازی تولید و مصرف برق امسال حدود ۶۰۰۰ مگاوات نسبت به سال گذشته کاهش یافته است اما همچنان وجود دارد، خاطرنشان کرد: رفع کامل ناترازی نیازمند صرف بودجه، زمان حداقل چهار ساله و ایجاد ظرفیت‌های جدید تولید انرژی برق است و در کوتاه مدت قابل حصول نیست.
او همچنین با یادآوری اینکه، فرکانس، شاخص حیاتی صنعت برق است، توضیح داد: تراز استاندارد فرکانس شبکه، ۵٠ هرتز است و تغییر بیش از حد این شاخص به معنی مواجهه با یک مشکل است؛ اگر فرکانس شبکه از یک عدد مشخص پائین‌تر بیاید، با پدیده فروپاشی شبکه مواجه خواهیم شد و این به معنای خاموشی سراسری به مدت طولانی است.
حقیقی با تاکید براینکه همه تلاش صنعت برق برای ممانعت از مواجهه با شرایط بحرانی شبکه است، خاطرنشان کرد: سال گذشته میزان ناترازی بین تولید و مصرف برق در کشور ۱۸ هزارمگاوات بود و امسال این عدد با تلاش‌های فراوان، به ۱۲ هزار مگاوات کاهش یافته است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس گفت: ریشه مشکلات ناترازی را باید در قیمت پائین محصول نهایی یعنی آب و برق جست و جو کرد؛ امروز هزینه تولید هر یک کیلووات ساعت انرژی الکتریکی، با قیمت عرضه آن قابل مقایسه نیست. این موضوع سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساختی را با مانع مواجه کرده است.
حقیقی در خصوص برنامه‌های مد نظر صنعت برق در بخش‌های مختلف برای گذر از پیک مصرف تابستان، گفت: امسال در سطح کشور با اعمال مدیریت مصرف در بخش اداری به دنبال مدیریت ۱۰۰۰ مگاواتی مصرف بودیم و به همین دلیل کاهش ۳۰ درصدی در ساعت اداری و ۶۰ درصدی در ساعات غیراداری، تکلیف شد که عملکرد موفقی داشت.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس به تلاش بی وقفه و خستگی ناپذیر و شبانه روزی همکاران بهره برداری و دیسپاچینگ و خدمات مشترکین جهت تعامل با صنایع و نقش موثر این همکاری مشترک در جهت حفظ پایداری شبکه در عبور از تابستان اشاره کرد و افزود : اقدام بی سابقه و جهادی نصب ۱۴ دستگاه دیزل در ۹ ساختگاه استان که از دورافتاده‌ترین و محرومترین نقاط استان بوده و طی ۴۵ روز رکورد بی سابقه نصب و راه‌اندازی در شرایطی که حداقل امکانات رفاهی و معیشتی برای همکاران فراهم نبوده است نقش به سزایی در تامین برق پایدار حتی در دورافتاده‌ترین نقاط روستایی استان داشته است.
مهندس حقیقی اضافه کرد :با مدیریت منسجم و تعامل حداکثری بین کلیه واحدهای سازمانی شرکت برق فارس دستاوردهای بزرگی در تابستان امسال رقم خورد. به علاوه ثبت رکورد بی سابقه احداث پست و خطوط فوق توزیع در چندین نقطه از استان در برنامه زمان بندی ۶ ماهه با تلاش بی وقفه و شبانه روزی همکاران معاونت طرح و توسعه و با همکاری همکاران معاونت مالی و پشتیبانی و همت جهادی مدیران ارشد شرکت در جهت حفظ پایداری شبکه در گرمترین روزهای سال رقم خورده که قابل تقدیر است.
انتهای پیام/