فصل مشترک همکاری مدیریت شهری شیراز و آموزش‌وپرورش فارس رقم خورد
فصل مشترک همکاری مدیریت شهری شیراز و آموزش‌وپرورش فارس رقم خورد

در نشست مشترک مدیریت ارشد شهری شیراز و آموزش و پرورش فارس که با تقدیر ویژه از «فرزاد بادپا» قهرمان حمله تروریستی حرم حضرت شاهچراغ(ع) همراه بود، ابعاد مختلف همکاری به‌منظور تعامل دوطرفه، مسائل و موضوع‌های مختلف بررسی و تصمیم‌هایی متناسب اتخاذ شد.

به گزارش پگاه خبر، نشست مشترک مدیریت ارشد شهری شیراز و آموزش و پرورش فارس که با حضور رئیس شورای اسلامی….

در نشست مشترک مدیریت ارشد شهری شیراز و آموزش و پرورش فارس که با تقدیر ویژه از «فرزاد بادپا» قهرمان حمله تروریستی حرم حضرت شاهچراغ(ع) همراه بود، ابعاد مختلف همکاری به‌منظور تعامل دوطرفه، مسائل و موضوع‌های مختلف بررسی و تصمیم‌هایی متناسب اتخاذ شد.

به گزارش پگاه خبر، نشست مشترک مدیریت ارشد شهری شیراز و آموزش و پرورش فارس که با حضور رئیس شورای اسلامی شهر، شهردار، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر، معاونین، شهرداران مناطق و مدیران سازمان‌ها و ادارت کل به میزبانی مدیرکل آموزش و پرورش فارس و حضور معاونین و رؤسای مناطق و مسئولانی از بسیج دانش‌آموزی، بسیج فرهنگیان و اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان و همچنین با حضور ویژه فرزاد بادپا و تقدیر از این قهرمان حرم حضرت شاهچراغ (ع) همراه بود؛ ابعاد مختلف همکاری به‌منظور تعامل دوطرفه، مسائل و موضوع‌های مختلف بررسی و تصمیم‌هایی متناسب اتخاذ شد.
این نشست با ارتباط تلفنی با وزیر آموزش‌وپرورش همراه بود که علی مراد صحراییان در این راستا تصریح کرد: یکی از مسائلی که ما را از گردنه‌های سخت عبور می‌دهد، همکاری با آموزش‌وپرورش است که آینده کشور را رقم می‌زند‌.
مقام عالی وزارت آموزش و پرورش کشور با تأکید بر این موضوع که آموزش‌وپرورش در هر کشوری، آینده آن کشور را نشان می‌دهد، گفت: اگر آموزش‌و‌‌پرورشی با محتوا، وطن‌دوست و پرچم دوست داشته باشیم قطعاً در آینده هم کشوری آباد خواهیم داشت.
او خاطرنشان کرد: مشارکت شهرداری در تکمیل تجهیزات و ساخت مدارس، احداث زمین‌های چمن مصنوعی و‌… به معنی ساخت آینده است.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این نشست مشترک بیان کرد: سند تحول آموزش‌وپرورش در حالی باید با مشارکت همه دستگاه‌ها مطابق قانون اجرا می‌شد که با وقفه‌ای ۱۲ ساله مواجه بود.
بنا به اظهار سید ابراهیم حسینی؛ قانون مدیریت واحد یکپارچه شهری نیز در پروسه معطلی قرارگرفته است.
این مقام ارشد پارلمان شهری شیراز با اشاره به کلیدواژه شهردار شیراز مبنی بر ارتقای فرهنگ شهروندی مبنی بر تربیت اضافه کرد: کلیدواژه‌ای که شهردار کلان‌شهر شیراز به آن معتقد است، تربیت شهروند خوب است؛ همانگونه که در نظام اسلامی نیز بر این باوریم که نظام جز «تربیت» وظیفه‌ای دیگر ندارد؛ پس این یک فرصت مغتنم برای آموزش‌وپرورش است و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این باره همراهی کافی را دارند.
او مهم‌ترین وظیفه در آموزش‌وپرورش را ترویج و تبیین سبک ایرانی اسلامی عنوان کرد و گفت: سبک زندگی اجتماعی مهم‌ترین بخش سبک ایرانی اسلامی است که در سند تحول از آن به عنوان ساحت تربیتی اجتماعی-سیاسی یاد شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: یکی از ۷۲ توصیه رهبرمعظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب نیز سبک زندگی است.
شهردار کلان‌شهر شیراز نیز در این نشست ابراز امیدواری کرد: تصمیمات اتخاذ شده در این نشست، برای دانش‌آموزان اثربخش باشد.
محمدحسن اسدی با اشاره به حضور فرزاد بادپا، قهرمان حمله تروریستی حرم شاهچراغ(ع) در این نشست، از رشادت او تقدیر و تصریح کرد: اسم و خاطره این مرد رشید برای همیشه در ذهن آزادگان باقی خواهد ماند.
او همچنین با گریزی به فعالیت‌های شهرداری در هفته دولت بیان کرد: بخشی زیادی از آغاز عملیات اجرایی، افتتاح و یا بهره‌برداری از پروژه‌های شهرداری کلان‌شهر شیراز به سفر آتی رئیس جمهور و هیئت دولت اختصاص داده شده است.
این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز ادامه داد: شهرداری شیراز طی روزهای گذشته تاکنون و در راستای خدمات‌رسانی به زوار در نقطه صفر مرزی، خدمات مطلوبی با استفاده از ظرفیت ۷۰۰ نفری نیروهای پاکبان، آتش‌نشانی و… با بیش از یکصد دستگاه وسیله نقلیه سبک و سنگین آغاز کرده است.
اسدی خاطرنشان کرد: عملیات ساخت موکب دائمی حضرت احمد بن موسی-شاهچراغ(ع) نیز پس از ایام اربعین در مکان فعلی آغاز خواهد شد.
او در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امسال وضعیت آموزش‌وپرورش و دانش‌آموزان در شیراز نسبت به سال‌های گذشته متفاوت خواهد بود، گفت: امسال وظیفه همه دستگاه‌هاست که در آستانه سال تحصیلی حامی و کمک‌کننده آموزش‌وپرورش باشند.
شهردار کلان‌شهر شیراز تأکید کرد: باید اهمیت فرارسیدن اول مهرماه و سال تحصیلی جدید برای همه دستگاه‌ها تبیین شده باشد.
او خاطرنشان کرد: برخی اقدامات شهرداری از جمله سرویس مدارس فرآیندی مداوم محسوب می‌شود که پس از دو سال آموزش مجازی و کرونا، در سال گذشته با افزایش قیمت مواجه شد و امسال تلاش خواهد شد تا در کنار آموزش‌وپرورش حرکت کنیم و دانش‌آموزان، سالی بانشاط و با امکانات بهتر را تجربه کنند.
شهردار کلان‌شهر شیراز از استفاده خدمات رایگان مترو برای دانش‌آموزان به مدت ۳ تا ۴ هفته ابتدایی سال تحصیلی خبر و داد و گفت: لایحه این مهم تقدیم شورای اسلامی شهر شیراز شده است.
اسدی ادامه داد: از آنجا که در شهر شیراز جهش آسفالت به‌ویژه در معابر مناطق محروم با عرض کم آغاز شده است، مدارسی که دارای آسفالت نامناسب و کوچه‌های خاکی است، نیز در دستور کار قرار گرفته و به‌زودی مجوز آن از شورای اسلامی این کلانشهر اخذ خواهد شد.
او در بخش دیگری از سخنان خود عمده‌ترین مسئولیت شهرداری در مسئله فرهنگ را فرهنگ شهروندی عنوان کرد و افزود: فرهنگ شهروندی تنها از مدرسه و پیش دبستانی و دبستان شکل می‌گیرد و برای ارتقای الگوی فرهنگ شهروندی در کلان‌شهر شیراز نیازمند الگوهای تخصصی در این زمینه هستیم، چراکه کلان‌شهر شیراز دارای یک عنوان ویژه است و باید آن را حفظ و تقویت کرد.‌‌
شهردار کلان‌شهر شیراز همچنین با بیان اینکه بازدید از پروژه‌‌های عمرانی نظیر مترو، گردشگری و …می‌تواند الگوآفرین باشد، گفت: در راستای ارتقای هویت بخشی دانش‌آموزان، آماده سرویس‌دهی به معلمان و دانش آموزان در پروژه‌های شهری هستیم و در صورت موافقت شورا، لایحه‌ای در این خصوص تقدیم خواهیم کرد.
اسدی با تأکید بر این نکته که معتقدیم سرمایه‌گذاری بر روی دانش‌آموزان به‌ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی سرمایه محسوب می‌شود که نتیجه آن را در مقاطع کوتاه، میان و بلندمدت به شرط استمرار خواهیم دید، گفت: ساخت یک ساختمان گاهی ۲ تا ۳ سال زمان می‌‌برد اما برای ساخت آینده یک کشور شاید ۲۰ سال زمان نیاز داشته باشیم، پس برای تربیت سرمایه اجتماعی آینده باید اقدامات تخصصی کرد.
مدیرکل اموزش و پرورش فارس نیز با بیان اینکه برای تربیت شایسته باید عوامل متعدد دست به دست هم بدهند، اظهار کرد: تعامل مدیریت شهری و آموزش‌وپرورش به‌عنوان یکی از عوامل تربیت شایسته، نقش بسیار مهمی دارد.
محمدخلیل عسکری با تقدیر از همراهی مدیریت شهری در سال گذشته با مدیریت آموزش‌وپرورش تصریح کرد: مأموریت و هدف مشترک اموزش‌وپرورش و شهرداری، تربیت شهروند مسئولیت‌پذیر و مشارکت‌جو است که از زمان آغاز فعالیت محمدحسن اسدی به عنوان شهردار شیرازاین مبحث به جریان افتاده است.
او با تصریح بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر «تربیت نسل آینده‌ای با هویت مستقل، عزتمند، دینی و دارای شاخص‌های ممتاز و جریان‌ساز» تأکید کرد: مفهوم مجسم و خروجی این نوع تربیت و نگاه در حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)‌ به وضوح دیده می شود که یک انسان با هویت اعتقادی، ملی و مذهبی با دست خالی مسیری را طی می‌کند که در مقابلش تروریستی مسلح است و او را زمین‌گیر و دستگیر می کند و «فرزاد بادپا» نماد تربیت یک شهروند مسوولیت پذیر است.
این مقام عالی آموزش‌وپرورش فارس با بیان اینکه با برنامه‌ریزی و تلاش شبانه‌روزی همه بخش‌ها و دستگاه‌ها در سال گذشته، عنوان کرد: برای سال جاری نیز با تعامل، همراهی و هماهنگی حرکت می‌کنیم تا بتوانیم در تربیت دانش‌‍‌آموزان تمدن‌ساز و شهروند مشارکت‌جو گام بلندی برداریم.
تعامل آموزش‌وپرورش با مدیریت شهری در حضوص استفاده رایگان دانش‌اموزان از مترو برای شروع سال تحصیلی، پرداخت مطالبات در حوزه آماده‌سازی مدارس، تفاهم‌نامه پژوهشکده معلم و آسفالت با رویکرد محرومیت‌زدایی، تهیه لوازم تحریر و استفاده از ظرفیت‌های کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل‌بیت(ع) و کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز از دیگر محورهای سخنان مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس بود‌.
عسکری تصریح کرد: برای رسیدن به آموزش‌وپرورش مطلوب باید مدیریت شهری و آموزش‌وپرورش کنار هم قرار بگیرند و با این تعامل می‌توان روحیه امید و امنیت به خانواده‌های دانش‌آموزان‌ تزریق شود تا آن‌ها با روحیه شاد وارد مدرسه شوند.
او با تقدیر از رویکرد فرهنگی شهرداری شیراز در خصوص نگاه مطلوب به تربیت چندبعدی در دانش‌آموزان گفت: تمام برنامه‌های مشترک باید در حوزه‌های مختلف آموزشی، ورزشی، پرورشی و فناوری متمرکز بر ابعاد مختلف تربیتی مورد اشاره سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باشد.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای شهر شیراز نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: در شهرداری و در مباحث آموزش‌وپرورش می‌توان با سرمایه‌گذاری زیرساختی و یا فرهنگی-اجتماعی ورود کرد.
رضا محمدیان گفت: مدیریت شهری فعلی کلان‌شهر شیراز معتقد به سرمایه‌گذاری فرهنگی-اجتماعی است و آموزش‌وپرورش باید از این فرصت استفاده کند که به‌عنوان نمونه؛ رصدخانه‌های معلم و باغ‌های خانواده و… قابل توسعه است و با این قبیل موضوعات می‌توان شاهد شکوفایی بیشتری بود.

این مقام فرهنگی-عمرانی در پارلمان شهری شیراز به حضور فرزاد بادپا در این جلسه اشاره و ایشان را مصداق بارز آیه «تُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ وَتُذِلُّ مَنْ تَشَاءُ» توصیف کرد و افزود: ما به معرفی الگوهای خوب برای دانش‌آموزان نیاز داریم، چرا که در دوسال بیماری کرونا، الگوی دانش‌آموزان، چهره‌های بی‌هویت در فضای مجازی بود.
محمدیان تأکید کرد: معلمان باید ضمن الگو بودن خود، الگوپروری در دانش‌آموزان را اولویت قرار دهند؛ چراکه هر جامعه‌ای برای ادامه حیات خود به تولید سرمایه اجتماعی نیاز دارد.

انتهای پیام/