سرقت آب و انشعابات غیر مجاز دلیل بی آبی در فارس
سرقت آب و انشعابات غیر مجاز دلیل بی آبی در فارس

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب فارس با بیان اینکه متاسفانه سفره های آب زیر زمینی در حال از بین رفتن است، گفت: اگر سرقت آب رخ نمی داد، هیچ نقطه شهری و روستایی بی آب در فارس وجود نداشت، هدررفت آب به شکل واقعی و ظاهری وجود دارد که نزدیک ۵۰ درصد می شود و […]


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب فارس با بیان اینکه متاسفانه سفره های آب زیر زمینی در حال از بین رفتن است، گفت: اگر سرقت آب رخ نمی داد، هیچ نقطه شهری و روستایی بی آب در فارس وجود نداشت، هدررفت آب به شکل واقعی و ظاهری وجود دارد که نزدیک ۵۰ درصد می شود و عمده آن ناشی از انشعابات غیرمجاز است.
به گزارش پگاه خبر، علی جان صادق پور، امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اینکه رسانه ها باید فضا را به سمتی ببرند که انشعاب غیر مجاز به عنوان یک ضد ارزش شناخته شود، ابراز داشت: مقابله با انشعاب غیر مجاز و سرقت آب باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود، برخی مردم متاسفانه از این موضوع ضدارزش بدون هیچ دانشی دفاع می کنند.
وی اظهار داشت: با برنامه ریزی های مدون و پیگیرانه به صورت هفتگی و حتی روزانه از مهر ۱۴۰۱ اقدام به برنامه ریزی برای تابستان جاری کردیم و پیش بینی افزایش دما و کاهش بارندگی انجام شد.
صادق پور با اشاره به اینکه از گرمای تابستان و پیک مصرف عبور کرده ایم، خاطرنشان کرد: کم آبی و کاهش بارندگی بویژه در منطقه جنوب و شرق امسال وجود داشت اما با برنامه ریزی صحیح که شکل گرفت با کمترین تنش و بحران تابستان را پشت سر گذاشتیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب فارس افزود: این نوید را می دهیم که با برنامه ریزی های صورت گرفته تابستان ۱۴۰۳ را با آمادگی بهتری ورود کنیم.
وی با اشاره به اثرگذار بودن پروژه های هفته دولت و رضایتمندی مردم تصریح کرد: در هفته دولت امسال بالاترین پروژه از نظر کمی و کیفی داشتیم که حدود ۷۸ پروژه در ۳۰ شهرستان و ۶۹ پروژه در حوزه آب و ۹ پروژه فاضلاب بود و برای این پروژه ها در مجموع یک هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار، در نظر گرفته شد.
صادق پور در ادامه به بازدیدهای روستایی اشاره و بیان کرد: سدرودبال بعنوان یکی از منابع بزرگ تامین آب که حدود ۶۰۰ لیتر برثانیه خروجی داشت و شهرهای فسا، حاجی آباد و داراب و ۵۰ روستای این شهرستان ها از آن استفاده می کردند، که در پاییز سال گذشته نسبت به کاهش ذخیره سد هشدار داده شد و امید آن وجود داشت که بارندگی اتفاق افتد اما در زمستان بارندگی چندانی رخ نداد و در خرداد خشک شد، از سد رودبال ۳۲۵ هزار نفر استفاده می کردند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب فارس افزود: در پی این اتفاق حدود ۴۰ حلقه چاه حفر شد و نه تنها کمبود آب جبران  بلکه وضعیت آب نیز بهتر شد.
صادق پور گفت: متاسفانه هزینه آب ارزان است و به راحتی هدر می رود و سد سلمان فارسی اکنون ۶۰۰ میلیون متر مکعب و سد درودزن حدود ۴۵۰ میلیون مترمکعب آب دارند.
این‌مقام مسئول با اشاره به هدر رفت اب اظهار داشت: شرکت های آب و فاضلاب توان رفع حوادث به موقع، طراحی سیستم های بروز و غیره را ندارد و بخشی از هدررفت آب از این طریق شکل می گیرد.
صادق پور یاداور شد: رسانه ها باید فضا را به سمتی ببرند که انشعاب غیر مجاز به عنوان یک ضد ارزش شناخته شود.
انتهای پیام/