تشریح عملکرد و اقدامات حوزه صنایع‌دستی استان فارس در دولت سیزدهم
تشریح عملکرد و اقدامات حوزه صنایع‌دستی استان فارس در دولت سیزدهم

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس عملکرد و اقدامات صنایع دستی فارس را دردولت سیزدهم تشریح کرد. به گزارش پگاه خبر، سید مؤید محسن نژاد گفت دو سال گذشته بیش از ۳۰۰۰ شغل در حوزه صنایع‌دستی استان ایجادشده و تعهد اشتغال در این حوزه‌ بیش از ۱۰۰ درصد محقق شده است. مدیرکل […]


مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس عملکرد و اقدامات صنایع دستی فارس را دردولت سیزدهم تشریح کرد.
به گزارش پگاه خبر، سید مؤید محسن نژاد گفت دو سال گذشته بیش از ۳۰۰۰ شغل در حوزه صنایع‌دستی استان ایجادشده و تعهد اشتغال در این حوزه‌ بیش از ۱۰۰ درصد محقق شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: یکی از مهم‌ترین راهکارهای بروز رسانی تولید درزمینه های کمی و کیفی آموزش است و در همین راستا ۶۴۰ کلاس آموزش صنایع‌دستی برگزار شد و همچنین در ۱۵ زندان استان فارس تعداد ۵۵۰ نفر زندانی از آموزش صنایع دستی بهره مند شدند.
محسن نژاد حمایت از صنعتگران را در امر درآمدزایی بسیار بااهمیت دانست و تصریح کرد: در این راستا در دولت سیزدهم در ۴۲ نمایشگاه داخلی و ۴ نمایشگاه خارجی شرکت داشته ایم.
محسن نژاد افزود: ثبت و رونمایی از ۲ برند صنایع‌دستی خاتم سروناز و خاتم خاتون شیراز نیز داشته‌ایم که در صنایع‌دستی یکی از مهم‌ترین اقدامات و راهکارها جهت بازاریابی ، تبلیغات و فروش صنایع دستی است.
او عنوان کرد: صدور مجوزات سه‌گانه کارت شناسایی، کارت انفرادی وکارت کارگاهی به تعداد ۷۶۰۰ مورد از دیگر کارهای انجام‌شده در این حوزه بود و همچنین با احیای رشته صنایع‌دستی سیاه‌چادر و اوبی بافی زمینه را برای احیای مجدد و بازنده سازی دیگر رشته‌های فراموش‌شده فراهم کردیم.
محسن نژاد درزمینه شناسایی و ثبت شهر و روستاهای ملی صنایع‌دستی گفت: شهر خشت کازرون (حصیربافی)، روستای کندازی مرودشت (رواربافی) و روستای تنگ چوگان کازرون (رند بافی) از موضوعات مهم بود که در دولت سیزدهم انجام گرفت.

محسن نژاد گفت: ۷۸ میلیارد تومان پرداخت تسهیلات از تبصره ۱۸ و تبصره ۱۶ مشاغل خانگی بنیاد برکت از دیگر عملکردهای این اداره کل بود که به صنعتگران فعال استان فارس پرداخت شد تا در زمینه تولید محصول و رفع موانع تولید حوزه خود گام بردارند.
محسن نژاد بیان کرد: میزان صادرات صنایع‌دستی به انضمام زیورآلات سنتی ۳ میلیون و هفتصد هزار دلار به کشورهای ایتالیا، قطر، آلمان و روسیه بوده است.
او ادامه داد: اخذ۲۳ مهر اصالت یونسکو، درجه هنری نشان ملی هنرمندان نیز از عملکردهای ۲ ساله دراین حوزه بوده که امسال نیز در آذرماه ۱۴۰۲ همایش مربوطه به میزبانی استان فارس برگزار خواهد شد.
محسن نژاد به ۳۵ کارگاه رایگان و حمایتی اشاره کرد و گفت: واگذاری کارگاه‌های تولیدی به هنرمندان شاخص صنایع‌دستی طی تفاهم‌نامه با بهزیستی و بنیاد شهید استان فارس در دولت سیزدهم انجام‌گرفته است.
او افزود: ۶ خانه صنایع دستی گره چینی ، تذهیب و گل و مرغ و کهربا نیز در استان فارس طی این ۲ سال راه اندازی شد که مراکز مهمی جهت آموزش و تربیت هنرمندان صنایع دستی می باشد .
محسن نژاد همچنین به موقعیت شیراز به‌عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی اشاره کرد و گفت : در جهت حفظ و ارتقاء این جایگاه نیز اقدامات مناسبی انجام پذیرفت به‌طوری‌که ۶ سردیس از شاخص‌ترین هنرمندان پیشکسوت صنایع‌دستی ساخته و در محل باغ جهان نمای شیراز در معرض دید عموم قرار گرفت و پیگیری نام‌گذاری تعدادی از معابر شیراز به نام صنایع‌دستی در دست اقدام است.

اودرپایان افزود: معاونت صنایع‌دستی این اداره کل همچنین عنوان رتبه نخست معاونت‌های صنایع‌دستی کشور را در سال ۱۴۰۱ به خود اختصاص داد.

انتهای پیام/