افتتاح ۶۶پروژه عمرانی،بهداشتی و درمانی در فارس
افتتاح ۶۶پروژه عمرانی،بهداشتی و درمانی در فارس

۶۶ پروژه عمرانی بهداشتی و درمانی با اعتبار سه هزار و ۴۰۰میلیارد ریال با حضور وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در فارس افتتاح شد. به گزارش خبرنگار پگاه خبر، بهرام عین اللهی در سفر یک روزه به استان فارس با بیان اینکه کار برای رضایت خداوند و مردمی بودن از ویژگیهای شهیدان رجایی […]

۶۶ پروژه عمرانی بهداشتی و درمانی با اعتبار سه هزار و ۴۰۰میلیارد ریال با حضور وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در فارس افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار پگاه خبر، بهرام عین اللهی در سفر یک روزه به استان فارس با بیان اینکه کار برای رضایت خداوند و مردمی بودن از ویژگیهای شهیدان رجایی و باهنر بود، گفت:  رهبرمعظم انقلاب در دیدار با هیئت دولت این دو کلیدواژه را مطرح کردند و عامل پبشرفت مسئولان خواندند.
وی افزود: در اینده نزدیک طرح مگاهاسپیتال با زیرساخت‌های مطلوب در بخش سلامت اجرایی می شود که با توجه به پراکندگی بیمارستان نمازی، بهره وری کافی از آن وجود ندارد و در شیراز باید از سازه های جدیدتر استفاده کنیم.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: بهره وری از اقدامات در حوزه سلامت باید بیش از ٩٠ درصد باشد.
اجرای طرح سلامت خانواده  در کشور
مقام عالی وزارت بهداشت در ادامه به اجرای طرح سلامت خانواده  در کشور اشاره و بیان داشت: سلامت جامعه با سلامت خانواده امکان پذیر است و در اجرای این طرح  با توجه به کد ملی برای افراد پرونده سلامت تشکیل داده می‌شود.
به گفته عین اللهی تا کنون در ۹۱شهرستان این طرح اجرای شده است.
بخش توموتراپی بیمارستان نمازی افتتاح شد
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، با حضور در بیمارستان نمازی بخش توموتراپی بیمارستان  را نیز افتتاح کرد که  گامی نو در ارتقای خدمت رسانی به بیماران مبتلا به سرطان در جنوب کشور محسوب می شود.
بنابراین گزارش، دستگاه توموتراپی (Radixact X۹)، دارای جدیدترین تکنولوژی درمان بیماران مبتلا به سرطان است که پس از تهران و مشهد، به عنوان سومین دستگاه توموتراپی ایران، در بیمارستان نمازی شیراز راه اندازی شد.
این دستگاه به تکنولوژی درمان بیماران مبتلا به سرطان به روش Helical therapy به عنوان آخرین متد درمان سرطان در جهان مجهز است.

استاندار فارس نیز از کمک ۲۰۰۰ میلیارد ریالی وزیر بهداشت برای کمک به بیمارستان نمازی خبر داد و افزود: دکتر عین الهی برای ساخت دو بیمارستان بزرگ در شیراز، پیگیری های موثر انجام داده اند امیدواریم با پیگیری های مجدانه ایشان با تهاتر نفت و تامین اعتبار برای ساخت این بیمارستان ها شاهد افزایش سرعت کار در احداث این مراکز درمانی باشیم.
دکتر محمد هادی ایمانیه به انتصاب رایزن سلامت در برخی سفارت خانه ها نیز اشاره کرد و اظهار داشت: فارس همواره بعنوان قطب پزشکی مطرح بوده و ظرفیت های متعدد و متفاوتی در حوزه سلامت دارد؛ انتصاب رایزن سلامت در برخی سفارت خانه ها برای توسعه صنعت توریسم درمانی کشور و بویژه استان فارس نقشی مهم و اثرگذار دارد.
عضو هیات امنا دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: در مدت اخیر تحولات خوب و موثری در حوزه پزشکان تمام وقتی در زمینه های بستری انجام شده است و امیدواریم در سال آینده نیز در زمینه های غیر بستری نیز تحولات کارآمد، موثر و در جهت خدمت به مردم انجام شود.
وی افزود: اساتید تمام وقت، تمام وجود و زمان خود را در بیمارستان های دولتی به آموزش دانشجویان و خدمت رسانی به قشر ضعیف اختصاص می دهند که می بایست در حد مقدورات و توان به نحوی می بایست بخیر از زحمات آنان جبران شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در ادامه این برنامه گفت: ۶۶ پروژه جدید سلامت محور در مناطق مختلف استان فارس و با صرف سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال اعتبار با حضور نماینده رییس جمهور افتتاح شد.
دکتر سید وحید حسینی با اشاره به توسعه زیرساخت های ارائه خدمات سلامت استان به عنوان اولویت مهم دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بهره برداری از این خدمات را مصداقی از این اهمیت برشمرد و از برنامه ریزی برای تقویت این امر خبر داد.
وی با معرفی پروژه های مرکز خدمات جامع سلامت حضرت مهدی(عج) شیراز؛ مرکز خدمان جامع سلامت تیزآب در شهرستان داراب؛ بهسازی خوابگاه دانشجویان بیمارستان شهید دکتر فقیهی؛ کلینیک ویژه تخصصی شهرستان نورآباد ممسنی و بخش بیماران بین الملل بیمارستان شهید دکتر چمران شیراز که در این آئین، به نمایندگی از ۶۶ پروژه هفته دولت امسال در حوزه سلامت فارس به صورت مجازی بهره برداری می رسد، ادامه داد: در حال حاضر نیز با حمایت استاندار فارس، زمین بیمارستان حضرت محمد رسول الله(ص) انتخاب شده و امیدواریم مراحل اجرایی این پروژه، شتاب گیرد.

انتهای پیام/