۱۵ طرح تولیدی تعاونی در فارس افتتاح شد
۱۵ طرح تولیدی تعاونی در فارس افتتاح شد

در آیینی رسمی با حضور مسئولان کشوری و استانی ۱۵ طرح تولیدی تعاونی استان فارس با بیش از ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار افتتاح و به بهره‌برداری رسید. به گزارش پگاه خبر، همزمان با هفته تعاون آیین بهره برداری از ۶۷ طرح تعاونی در پهنه جنوب غربی کشور از غرب گرفته تا جنوب غربی و […]

در آیینی رسمی با حضور مسئولان کشوری و استانی ۱۵ طرح تولیدی تعاونی استان فارس با بیش از ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پگاه خبر، همزمان با هفته تعاون آیین بهره برداری از ۶۷ طرح تعاونی در پهنه جنوب غربی کشور از غرب گرفته تا جنوب غربی و در پنج استان کشور شامل فارس، بوشهر، چهارمحال بختیاری، خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد با حضور وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی بصورت ویدیو کنفرانس و در فارس نیز با حضور معاون روابط کار وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و تعدادی دیگر از مسئولان استانی برگزار شد.
معاون روابط کار وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در آیین افتتاح همزمان این طرح ها در شیراز ضمن تبریک هفته دولت و تعاون گفت: پیش بینی می شود که سهم بخش تعاون از اقتصاد کشور در دولت سیزدهم افزایش چشمگیری پیدا کند.
علی حسین رعیتی فرد افزود: در شرایط جنگ اقتصادی هم باید مانند دوران دفاع مقدس از ظرفیت مردمی بهره برداری کافی و اقتصاد مردمی سازی شود.
وی با بیان اینکه در این آیین ۶۷ تعاونی تولیدی و خدماتی با اشتغال هزار و ۱۴۳ نفر و ۹ هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در پهنه جنوب غربی کشور به بهره برداری رسیده است،اظهار کرد: برای افتتاح این طرح ها هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
معاون روابط کار وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: ۸۸ درصد سرمایه گذاری انجام شده برای افتتاح این طرح ها با سرمایه مردمی بوده است.
وی با بیان اینکه مشارکت مردم حوزه اقتصاد را پویاتر خواهد کرد، گفت: از این تعداد طرح در پهنه جنوب غربی کشور ۱۵ طرح تولیدی تعاونی با بیش از ۶ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری و ۶۱۵ نفر اشتغالزایی در سطح استان فارس به بهره برداری رسیده است.
رعیتی فرد در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر سهم بخش تعاون از اقتصاد کشور کمتر از پنج درصد است که در قانون این سهم ۲۵ درصد پیش بینی شده که قطعا با نگاه به عملکردها در پایان دولت سیزدهم این سهم افزایش چشمگیری خواهد داشت.

چهار تعاونی فارس برتر ملی شدند

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان فارس نیز در حاشیه این آیین با اشاره به افتتاح ۱۵ طرح تعاونی تولیدی در این استان گفت: بخش اعظم اعتبارات صرف شده برای بهره‌برداری از این طرح ها توسط مردم و به نوعی اعضای تعاونی ها تامین شده است.
وحید خداپرست با بیان اینکه دهها برنامه در هفته تعاون امسال در فارس اجرا شده است،افزود: از تعاونی‌های منتخب استان فارس در هجدهمین جشنواره تعاونی های برتر، چهار تعاونی در سطح ملی بعنوان برگزیده انتخاب شده اند که بزودی در آیینی در تهران از آنها تجلیل خواهد شد.
وی در ادامه به شرکت تعاونی چیدمان دکور که آیین افتتاح همزمان طرح های تعاونی فارس در محل این کارخانه واقع در شهرک صنعتی شیراز برگزار شد،گفت: این تعاونی تولیدی با بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری اعضای تعاونی و اشتغالزایی مستقیم برای ۱۵ نفر و به طور غیر مستقیم برای ۲۵ نفر در شیراز به بهره برداری رسید.
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان فارس افزود: این شرکت تعاونی می تواند از ظرفیت محصولات تولیدی دانش بنیان برای توسعه فعالیت خود نیز بهره برده و زمینه صادرات محصولات تولیدی را نیز فراهم کند.
وی در پایان گفت: در سطح استان فارس بیش از پنج هزار تعاونی فعال در حوزه‌های مختلف فعالیت دارند که بخش زیادی از تولیدات این استان در بخش تعاون تولید می‌شود که ضروری است زمینه گسترش فعالیت این واحدهای تعاونی فراهم شود.

انتهای پیام/