بهره برداری از ۲ هزار و ۹۷۳ واحد مسکن در طرح نهضت ملی مسکن استان همزمان در کشور
بهره برداری از ۲ هزار و ۹۷۳ واحد مسکن در طرح نهضت ملی مسکن استان همزمان در کشور

استاندار فارس در آیین بهره برداری از ۲ هزار و ۹۷۳ واحد مسکن در طرح نهضت ملی مسکن همزمان با افتتاح یکصد هزار واحد در کل کشور به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رییس جمهور حصور یافت. به گزارش خبرنگار پگاه خبر، دکتر محمد هادی ایمانیه در این آیین، ابراز داشت: برای احیای بافتهای  فرسوده […]

استاندار فارس در آیین بهره برداری از ۲ هزار و ۹۷۳ واحد مسکن در طرح نهضت ملی مسکن همزمان با افتتاح یکصد هزار واحد در کل کشور به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رییس جمهور حصور یافت.
به گزارش خبرنگار پگاه خبر، دکتر محمد هادی ایمانیه در این آیین، ابراز داشت: برای احیای بافتهای  فرسوده بجز بافت میراث،  طرح های تشویقی خوبی از جانب دولت و شورای مسکن استان پیش بینی شده است.
وی با اشاره به اینکه شرایط بازگشت روستاییان به محل زندگی خود را فراهم‌میکنیم، اظهار داشت: واگذاری زمین های رایگان و تسهیلات با سود کم در اختیار روستاییان قرار میدهیم تا بعد از ساخت و بهره برداری اقساط را پرداخت کنند.
مقام عالی دولت در فارس با اشاره به اینکه رویکرد در راستای تقویت مهاجرت معکوس برنامه ریزی شده است، بیان کرد: روستاییان که در شهرها یا حاشیه شهرها زندگی می کنند، می توانند با بهره گیری از تسهیلات به روستاها برگردند و شرط اسکان ۵ سال در روستا برداشته شده است.
وی ادامه داد: دفاتر تسهیل‌گری در نوسازی منازل بافت فرسوده فعال شده اند وما آمادگی ارائه تسهیلات به آنها را داریم.
ایمانیه ادامه داد: خانه های قدیمی با تجمیع هم تخریب شده و ساختمان های جدیدی ساخته می شود که نمونه آن در این مجتمع مشاهده می کنیم که از تجمیع پنج خانه فرسوده، تعداد ۳۱ واحد ساخته شده است.
استاندار فارس افزود: بزودی طرح دریافت مصالح ساختمانی به ارزش چهار هزار میلیارد ریال در اختیار متقاضیانی که جزو سه دهک اول هستند تصویب می شود که پس از اتمام ساخت نسبت به پرداخت اقساط تسهیلات اقدام کنند واین بمنطور حمایت از این افراد است.
طرح نهضت ملی مسکن و استقبال از این طرح نشان از اعتماد مردم است
در ادامه مراسم مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت:
مردم امیدوار به اجرای این طرح هستند، فارس در تامین زمین و مقدار زمینی که در اختیار مردم برای ساخت قرار گرفته، مقام نخست را در کشور دارد.
محمودرضا طالبان ابراز داشت: ۱۴۸ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن در مرحله نهایی تأیید شدند که ۷۵ هزار نفر از شهر شیراز متقاضی هستند، که برای ۲۵ هزار نفر از متقاضیان شهر شیراز زمین تامین شده و زمین مورد نیاز ۵۰ هزار متقاضی باقیمانده در شرف تایید است.
وی با بیان اینکه زمین‌مورد نیاز  ۹۱ هزار متقاضی در سایر شهرها،  تامین شده و مشکلات این بخش مرتفع شده است،بیان کرد:  این زمین ها در اختیار مردم یا سازنده ها قرار گرفته است، در برخی از شهرهای کوچک زمین در اختیار خود مردم قرار گرفته تا به صورت یک طبقه و دو طبقه ساخت را شروع کنند.
این‌مقام‌مسئول ادامه داد: در شهرهایی که زمین کم بوده است پروژه ها به صورت چهار طبقه طراحی شدند و زمین در اختیار پیمانکار مربوطه قرار گرفته تا ساخت و ساز را شروع کنند و در مرحله صدور پروانه قرار گرفتند.
مدیرکل راه و شهرسازی فارس تصریح کرد: ۷۱ هزار نفر مبلغ ۴۰ میلیون تومان آورده اولیه را واریز کردند و پروانه ساختمانی حدود ۴۰ هزار واحد صادر و فونداسیون برای ۳۵ هزار واحد نیز اجرا شده است.
طالبان با بیان اینکه در شهرهایی مانند آباده، اقلید، نی ریز و ارسنجان مردم به مرحله سوم واریز رسیده اند عنوان داشت: در شهرهایی مثل خرامه خیلی از واحدها در مرحله تاسیسات مکانیکی و برقی است و برخی از پروژه ها در مرحله نماسازی قرار دارند که اینها نشان از این است که در واقع عملیات نهضت ملی روند رو به رشدی دارد.
انتهای پیام/
زرین‌کلاه