١٠ درصد رتبه های ٢ رقمی‌های رشته تجربی کشور متعلق به استان فارس است
١٠ درصد رتبه های ٢ رقمی‌های رشته تجربی کشور متعلق به استان فارس است

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس گفت: حدود ۱۰ درصد از رتبه‌های ۲ رقمی کنکور سراسری در رشته تجربی که  ۲۸ نفر از داوطلبان کنکور را شامل می شدند متعلق به استان فارس بود. به گزارش خبرنگار پگاه خبر، دکتر فرشید قاسمی در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه دانش اموزی از شهرستان اباده […]

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس گفت: حدود ۱۰ درصد از رتبه‌های ۲ رقمی کنکور سراسری در رشته تجربی که  ۲۸ نفر از داوطلبان کنکور را شامل می شدند متعلق به استان فارس بود.
به گزارش خبرنگار پگاه خبر، دکتر فرشید قاسمی در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه دانش اموزی از شهرستان اباده موفق به کسب رتبه دهم کنکور گروه ازمایشی تجربی شد ابراز داشت: در تک رقمی‌های منطقه هم رشد ١٠٠ درصدی داشتیم وآقایان علی صادقی مهارلویی رتبه ٨ ریاضی فیزیک و سیدمحمد موسوی در رشته تجربی رتبه ۵ کنکور تجربی را در منطقه کسب کردند.
وی با اشاره به رشد ۶۵.۵درصدی در کسب رتبه های دورقمی منطقه ای، خاطرنشان کرد: امسال ۴۸ رتبه دو رقمی در سه رشته ازمایشی تجربی، ریاضی و انسانی داشتیم که با توجه به سال گذشته و تعداد ۲۹نفر ۶۵.۵ درصد افزایش داشته است.
قاسمی افزود: امسال ٢٧٩ نفر در فارس حائز رتبه تک رقمی تا سه رقمی کنکور سراسری در بخش منطقه‌ای شدند که نسبت به سال گذشته ۵.۱درصد رشد داشته است.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس به کسب رتبه های برتر در مدارس سمپاد اشاره کرد و گفت: ۳۵ درصد از رتبه‌های تک رقمی، دو رقمی و سه رقمی استان فارس در رشته‌های علوم انسانی، ریاضی فیزیک و علوم تجربی مربوط به سایر مدارس و ۶۵ درصد مربوط به مدارس استعدادهای درخشان هستند.
وی یکی از افتخارات امسال برای نظام اموزشی فارس را کسب سه رتبه دورقمی توسط دانش اموزان روشندل عنوان کرد و افزود: در اتفاقی کم سابقه،  علیرضا ایزدی رتبه ١۵٢ گروه زبان، علی کشکولی رتبه ۱۶۲ علوم انسانی و محدثه اسلامی رتبه ۲۶۵ علوم انسانی را کسب کردند که هرسه دانش اموز روشندل (نابینا) می باشند.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: در امتحانات نهایی سال گذشته نیز درصد قبولی کشور ۸۰.۴۰ درصد و استان فارس ۷۶.۷۸ درصد بود که امسال درصد قبولی کشور به ۶۹.۴۲ درصد و استان فارس به ۶۹.۱۹ درصد رسید.
قاسمی به درخشش دانش اموزان فارس در المپیادهای جهانی نیز اشاره و گفت: ٨ مدال طلا، ٩ نقره و ١٠ برنز در سطح کشور توسط دانش آموزان استان کسب شد و در المپیادهای جهانی نیز فاطمه علی‌نژاد طیبی در المپیاد جغرافیا، فاطمه حسینی پور در المپیاد هندسه و محمدهادی شهابیان به المپیاد اقتصادی راه یافتند.
وی با بیان اینکه حرکت در مسیر کیفیت آموزشی، یک روزه و یک شبه جواب نمی‌دهد، ابراز داشت: تحلیل نقطه‌ای مدارس، جلسه با مدیران عادی و خاص، راه‌اندازی کمپ‌های مطالعاتی، برپایی کارگاههای مثبت اندیشی و…از دیگر برنامه‌هایی است که در این راستا اجرایی شده است.
انتهای پیام/
زرین کلاه