۶۶پروژه حوزه سلامت فارس اماده بهره برداری در هفته دولت/کمبود ۲۵۰۰تخت در بخش درمان فارس
۶۶پروژه حوزه سلامت فارس اماده بهره برداری در هفته دولت/کمبود ۲۵۰۰تخت در بخش درمان فارس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: دولت سیزدهم نگاهی ویژه به بخش بهدلشت و درمان داشته است و ۶۶پروژه در هفته دولت به بهره برداری می رسد. به گزارش پگاه خبر، دکتر سیدوحید حسینی در جمع اصحاب رسانه با تبریک هفته دولت و روز پزشک ابراز داشت: درحال حاضر ۲۵۰۰تخت در […]

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: دولت سیزدهم نگاهی ویژه به بخش بهدلشت و درمان داشته است و ۶۶پروژه در هفته دولت به بهره برداری می رسد.
به گزارش پگاه خبر، دکتر سیدوحید حسینی در جمع اصحاب رسانه با تبریک هفته دولت و روز پزشک ابراز داشت: درحال حاضر ۲۵۰۰تخت در بخش دولتی در فارس نیاز است.
وی به افتخارات دانشگاه علوم پزشکی شیراز اشاره کرد و اظهار داشت: ۸ دوره قهرمانی فارسی ها در بزرگترین رویداد قرآنی وزارت بهداشت، برتری فارس در حوزه فرآورده های خوراکی و آشامیدنی، تهیه و توزیع شیر مصنوعی یارانه‌ ای؛ تولید آرد کامل در فارس و اجرای طرح تولید نان کامل، تولید آرد بدون گلوتن برای بیماران سلیاک و اهدای سهمیه رایگان به بیماران و همکاری در تولید نان سنگک با آرد بدون گلوتن برای نخستین بار در کشور، گام های پرتوانی در مسیر توسعه دانشگاه برداشته است.
حسینی افزود: کسب رتبه نخست مسابقات سراسری «مشاعره سلامت» در دانشگاه های علوم پزشکی کشور در سال ۱۴۰۱، کسب رتبه برتر در جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری «سیمرغ» در سال ۱۴۰۱ از افتخارات دیگر دانشگاه علوم پزشکی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: مهم ترین اهداف و برنامه های حوزه سلامت استان در هفته دولت امسال،  ۳۲ پروژه در حوزه بهداشت، ۲۹ پروژه در حوزه درمان، یک پروژه در حوزه آموزش، دو پروژه در حوزه فرهنگی دانشجویی و دو پروژه در سایر حوزه ها، با متراژ کلی ۲۴ هزار و ۷۹۱ متر مربع و اعتبار حدود ۳۵۷ میلیارد تومان است.
حسینی با اشاره به جذب ۲۰۳ دانشجوی بین الملل در فارس تصریح کرد: در زمینه دستاوردهای معاونت بین الملل دانشگاه ۱۹۰ دانشجوی شهریه پرداز مقطع دکترای عمومی، ۱۳ دانشجوی شهریه پرداز مقاطع کارشناسی ارشد، دستیار تخصص و فلوشیپ جذب شده اند.
وی؛ راه اندازی بیمارستان ۱۲۰ تخت خوابی شهدای سلامت بنیاد برکت شهرستان نی ریز، بیمارستان ۳۲ تخت خوابی صدیقی گله دار، بیمارستان ۹۶ تخت خوابی حضرت امام علی(ع) شهرستان کازرون و کسب عنوان پیشتاز در توسعه در سال ۱۴۰۱ در ششمین اجلاس معاونان توسعه مدیریت و منابع دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور را از دیگر عناوین موفقیت های حوزه سلامت دانست.
در ادامه این نشست معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: در دو سال گذشته تلاش‌های فراوانی برای ارتقاء کمی و کیفی خدمات در حوزه درمان اجرا شده، و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم بوده است.
مهرداد شریفی با بیان این که حدود ۷۲ درصد تخت‌های بیمارستانی موجود در استان فارس دانشگاهی و دولتی است، ابراز داشت: از نظر مجموع تعداد تخت‌های بیمارستانی نسبت به جمعیت، شاخص کشور یک و ۷۵ صدم و استان یک و ۸۴ صدم است که در این حوزه، شاخص فارس، بیشتر از کشوری است.
وی تصریح کرد: ۶۹ بیمارستان با هفت هزار و ۹۸۰ تخت فعال، ۱۰۳۰ مطب عمومی، ۱۳۰۰ درمانگاه و موسسه درمانی، ۱۶۰۹ مطب متخصص نشانگر مسیر توسعه خدمات حوزه درمان فارس است.
این استاد دانشگاه با اشاره به شتاب بخشیدن به فرآیندهای ارایه خدمات درمانی و توزیع عادلانه خدمات درمانی در سطح استان خاطر نشان کرد: ۳۲ پزشک فوق تخصص، ۲۳۲ پزشک متخصص، ۱۹۵ پزشک عمومی به مراکز درمانی زیرمجموعه دانشگاه طی دو سال گذشته اعزام شده اند.
شریفی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰۰ جراحی پیوند اعضا طی ۲ سال گذشته در فارس انجام شده است، گفت:  همچنین بیش از ۶۰۸ هزار عمل جراحی اورژانسی و ۱۵۰ هزار عمل جراحی غیر اورژانسی در بیمارستان ‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام شده است.
انتهای پیام/
زرین کلاه