ایجاد توسعه صنعتی و اقتصادی با تولید طرح آهن اسفنجی آباده طشک
ایجاد توسعه صنعتی و اقتصادی با تولید طرح آهن اسفنجی آباده طشک

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس  ازشرکت درحال احداث صنایع فولاد( رهام پارس) یکی از بزرگ ترین پروژه های زیر مجموعه آهن و فولاد کشورتولیدکننده آهن اسفنجی در شهرستان بختگان _ آباده طشک بازدید و ضمن مشاهده پیشرفت فیزکی کار مسائل و مشکلات این طرح را بررسی و راهکار اجرایی اتخاذ نمود. به گزارش […]

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس  ازشرکت درحال احداث صنایع فولاد( رهام پارس) یکی از بزرگ ترین پروژه های زیر مجموعه آهن و فولاد کشورتولیدکننده آهن اسفنجی در شهرستان بختگان _ آباده طشک بازدید و ضمن مشاهده پیشرفت فیزکی کار مسائل و مشکلات این طرح را بررسی و راهکار اجرایی اتخاذ نمود.
به گزارش پگاه خبر، حمید رضا ایزدی با تاکید برتلاش ودقت ویژه جهت به بهره برداری رساندن طرحهای بزرگ معدنی و صنایع معدنی در استان فارس گفت: احداث کارخانه آهن اسفنجی آباده طشک به میزان سرمایه گذاری ۱۱۰ هزار میلیارد ریال و به ظرفیت ۱.۷ میلیون تن در سال با روش احیای مستقیم در استان فارس و در محدوده شهر آباده طشک درحال احداث است که پس ازمرحله بهره برداری برای تعداد ۱۰۰۰ نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می کند‌.
ایزدی بااشاره به اینکه طرح با لحاظ مسائل زیست محیطی است افزود: باتوجه به بهره مندی طرح مذکور ازمزایا و پتانسیل عبور راه آهن شیراز به سیرجان و کرمان که در حال احداث میباشد، نیز برطرف نمودن مشکل اشتغال در این منطقه و ایجاد توسعه صنعتی و اقتصادی و جلوگیری از خام فروشی و ارزش افزوده از جمله اهداف این طرح صنایع معدنی است.
وی بیان داشت: آهن اسفنجی نیز محصول واسطه‌ای برای تولید فولاد است که از عملیات احیاء مستقیم سنگ‌آهن به دست می‌آید و دارای عیار بالای آهن است.

گفتنی است: درادامه درمحل فرمانداری شهرستان بختگان باحضور حمید رضا ایزدی مدیرکل صمت فارس، حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس، فرهاد طهماسبی نماینده مردم  شهرستانهای نی‌ریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی، مراد هدایت فرماندار شهرستان‌بختگان ،محمد شهبازی مدیرعامل شرکت فولادرهام پارس تولید آهن اسفنجی در بختگان واعضاءهئیت مدیره ، آخرین وضعیت پروژه آهن اسفنجی تشریح شد و ضمن بیان توانمندیهای طرح مذکور مشکلات بررسی و دراستای رفع موانع و تسریع درروند فرایندکار،قول مساعد دادند.

انتهای پیام/