افزایش ده درصدی مراجعه کنندگان به انتقال خون فارس/ سهم انتقال خون از جذب نیرو صفر است
افزایش ده درصدی مراجعه کنندگان به انتقال خون فارس/ سهم انتقال خون از جذب نیرو صفر است

مدیرکل انتقال خون فارس گفت: با توجه به امار دریافتی مراجعه کنندگان درپنج ماهه اول سال نسبت به سال گذشته شاهد رشد ده درصدی به انتقال خون فارس بوده ایم. به گزارش پگاه خبر، دکتر مجید اکبرزاده در نشست با اصحاب رسانه ابراز داشت: با توجه به اینکه  ۲۵ هزار نفر نیروی انسانی در وزارت […]

مدیرکل انتقال خون فارس گفت: با توجه به امار دریافتی مراجعه کنندگان درپنج ماهه اول سال نسبت به سال گذشته شاهد رشد ده درصدی به انتقال خون فارس بوده ایم.
به گزارش پگاه خبر، دکتر مجید اکبرزاده در نشست با اصحاب رسانه ابراز داشت: با توجه به اینکه  ۲۵ هزار نفر نیروی انسانی در وزارت بهداشت در حال استخدام هستند اما به حوزه انتقال خون نیرویی اختصاص داده نشده و به شدت با کمبود نیرو مواجه هستیم.
وی با بیان اینکه جامعه ایران به سمت پیری جمعیت رو به افزایش است،ابراز داشت: در بحث تصادفات جاده‌ای و همچنین شیوع سرطان فارس استان پیشرو کشور است و این امر باعث شده نیاز به خون و فرآورده‌های خونی افزایش یابد.
مدیرکل انتقال خون فارس اظهار داشت: توریسم درمانی در فارس اهمیت ویزه ای دارد و ٢٨ درصد از بیماران بستری در مراکز درمانی و دولتی فارس از سایر استان‌های مجاور هستند که نیاز به خون دارند.
اکبرزاده به موضوع اهمیت توسعه زیرساخت‌ها در تهیه خون و فرآورده‌های خونی اشاره کرد و تصریح کرد: گستردگی فارس و پراکندگی جمعیتی آن نیز موجب افزایش نیازمندی بیشتر پایگاه‌های انتقال خون به سیستم حمل و نقل استاندارد و زیرساخت‌های لازم شده است.
وی با اشاره به افتتاح  رسمی پایگاه انتقال خون گراش در هفته دولت، ادامه داد: شهرستان لامرد پس از ١٢ سال دارای پایگاه دائمی و روزانه انتقال خون شده است.
اکبرزاده از ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی پایگاه سوم انتقال خون شیراز با عنوان سیدالشهدا در شمال غرب شیراز خبر داد.
مدیر کل انتقال خون فارس به استقرار تیم‌های سیاری در برخی شهرستانها اشاره داشت و افزود: شهرستان های نی ریز، استهبان و زرین دشت دسترسی به مراکز اهدای خون ثابت ندارند و تلاش کرده ایم فضاهای فیزیکی ثابتی برای استقرار تیم‌های سیاری و مراجعه مردم در طول ماه داشته باشیم.
اکبرزاده به محدودیت های مالی این سازمان اشاره و بیان کرد: با محدودیت‌های زیادی در بحث تامین بودجه از نظر خرید تجهیزات تخصصی، اجرای پروژه‌های عمرانی و سیستم حمل و نقل روبرو هستیم.
وی با بیان امار پنج ماهه اول سال در انتقال خون استان گفت: ۹۱ هزار و ۵۶۲ نفر به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کرده‌اند که ٧٠ هزار و ۲۵۹ نفر موفق به اهدای خون شده‌اند.
اکبرزاده ادامه داد: ۳۷  هزار و ٩٨٩ نفر از این تعداد جزو اهدا کنندگان مستمر خون بوده‌اند، ۳۳۹۵ نفر بانوان و ۷۷۰۹ نفر نیز برای اولین بار مراجعه کرده‌اند.
انتهای پیام/
زرین کلاه