بهره برداری و افتتاح از ١٠٢ پروژه در هفته دولت/اجرای پروژه مهر در مدارس فارس
بهره برداری و افتتاح از ١٠٢ پروژه در هفته دولت/اجرای پروژه مهر در مدارس فارس

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: بهره برداری از ١٠٢ پروژه در قالب ۵۹۹ کلاس درس در هفته دولت در استان اجرایی می شود و امسال پروژه مهر با شعار مهری بانشاط، و با امید و انگیزه در فارس خواهیم داشت. به گزارش پگاه خبر، محمدخلیل عسکری در جمع خبرنگاران با پاسخگویی به سوالات انان […]

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: بهره برداری از ١٠٢ پروژه در قالب ۵۹۹ کلاس درس در هفته دولت در استان اجرایی می شود و امسال پروژه مهر با شعار مهری بانشاط، و با امید و انگیزه در فارس خواهیم داشت.
به گزارش پگاه خبر، محمدخلیل عسکری در جمع خبرنگاران با پاسخگویی به سوالات انان و تسلیت حادثه تروریستی، ابراز داشت: دانش اموزی که در این حادثه ماند تا جان پدرش را نجات دهد، نشان از جلوه های زیبای تربیتی در پشت این حادثه است.
وی با بیان اینکه اموزش و پرورش استان فارس دارای۸ هزار و ۶۸۶ مدرسه با ۹۵۵ هزار و ۶۰۰ دانش اموز است، ابراز داشت: ۴۳هزار کلاس درس توسط ۶۲هزار معلم در ۵۹ناحیه اموزشی فارس اداره می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به برگزاری اجلاسیه روسای ادارات سراسر کشور اظهار داشت:
اجلاسیه روسای اموزش و پرورش کشور با شعار “معلم تمدن ساز،  مدرسه اثربخش و ایران قوی” بصورت برخط بمدت سه روز برگزار شد و اداره کل فارس یکی از محورهای این اجلاسیه تحت عنوان “ارتقای جایگاه معلم” را مدیریت کرد.
عسکری به کمبود نیروی انسانی در اداره کل اشاره و افزود: امسال تعداد ۷هزار نفر بازنشسته می شوند و از طریق ازمون استخدامی حدود ۳هزارنفر جذب بدنه اموزش و پرورش خواهند شد وبه مردم قول می‌دهیم که در کنار مهری بانشاط، هیچ کلاس درسی در سال تحصیلی جدید بدون معلم نماند.
وی به دغدغه دولتها به تامین و تربیت معلمان اشاره کرد و ادامه داد: در فرایند استخدام باید معلمینی انتخاب شوند که در طراز ملت ایران باشند و از این رو ۱۵۳۰نفر با گذراندن کانونهای ارزیابی، مصاحبه و گزینش از اول مهرماه جذب اموزش و پرورش خواهند شد.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه این داوطلبین در ۴۰ رشته در ازمون شرکت کردند، گفت: تعداد هزارو ۶۵۰ نفر از دبیران و هنرآموزان جدید نیز به بدنه سازمان اضافه خواهند شد.
مقام ارشد اموزش و پرورش فارس با اشاره به تغییر رویکرد در ازمون کنکور و تاثیر ۴۰درصدی معدل، عنوان داشت: تصحیح اوراق تمام حوزه ها بصورت الکترونیکی انجام شد؛ با اینکه سوالات مفهومی و فرامفهومی بود در بررسی هایی انجام‌ شده در کل ۴رشته، ۴۹صدم درصد رشد معدل داشتیم و این در حالیست که در کل کشور ۲نمره افت معدل وجود داشت.
عسکری با اشاره به نقل و انتقالات درون استانی تصریح کرد: امسال ۱۰هزارو ۷نفر درخواست نقل و انتقالات درون استانی داشته اند و ۱۶۰۲ نفر نیز متقاضی حضور در فارس می باشند که این امار با جمعیت کل معلمان برخی از استان ها برابری می کند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: اجرای قانون در نقل و انتقالات فصل الخطاب است اما باید مشکلات معلمان نیز حل شود.
وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم نظام رتبه بندی ذیل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش انجام شد گفت: ۵٩ هزار نفر از مجموعه آموزش و پرورش شامل نظام رتبه بندی شدند و در شهریور ماه نتایج اعتراض ۳۳هزارنفر از همکاران صادر میشود.
عسکری در پاسخ به سوال خبرنگار پگاه خبر مبنی بر نظارت جدی بر مدارس غیر انتفاعی و دریافت شهریه های گزاف از مردم بیان کرد: شهریه مدارس غیردولتی براساس تعرفه مصوب سالانه است و این تعرفه نیز براساس شاخص‌هایی، مشخص می‌شود که در این باره به چند مدرسه تذکر و یکی از مدارس مجبور به پرداخت جریمه نقدی شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس تعرفه های مدارس غیر انتفاعی را اینگونه بیان کرد: در مدارس ابتدایی حداقل ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و حداکثر ٢٣ میلیون تومان، در مقطع متوسطه اول حداقل ۶ میلیون و ٣٠٠ هزار تومان و حداکثر ٢٨ میلیون تومان، در مقطع متوسطه دوم نیز حداقل  ٧ میلیون و ٧٠٠ هزار تومان و حداکثر ٣٢ میلیون شهریه پیش‌بینی شده که  هزینه کلاسهای فوق برنامه در این مدارس با مشورت و موافقت والدین انجام‌می شود.
وی  با بیان اینکه والدین برای ثبت نام دانش آموز خود در مدارس خاص اصرار نکنند، ابراز داشت: با رویکرد قوانین مصوب شورای فرهنگ عمومی و آیین نامه حجاب و عفاف مدارس، قانون حجاب و عفاف با رویکرد ایجابی تدوین شده و نظارت بر فرآیند پوشش متعارف از منزل تا مدرسه با مشارکت دانش آموزان اجرا میشود.
انتهای پیام/
زرین کلاه