شروع ساخت سازه دائمی موکب حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) شهرداری شیراز در مرز عراق
شروع ساخت سازه دائمی موکب حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) شهرداری شیراز در مرز عراق

شهردار کلانشهر شیراز گفت: در حال حاضر سازه های موکب احمدبن موسی(ع) بصورت کانکسی و چادری هست ولی بعد از اربعین ساخت موکب بصورت دائم باهمت شهرداری کلانشهر شیراز در مرز عراق عملیاتی می شود. به گزارش خبرنگار پگاه خبر، محمد حسن اسدی در آیین اعزام و بدرقه کاروان موکب حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) […]


شهردار کلانشهر شیراز گفت: در حال حاضر سازه های موکب احمدبن موسی(ع) بصورت کانکسی و چادری هست ولی بعد از اربعین ساخت موکب بصورت دائم باهمت شهرداری کلانشهر شیراز در مرز عراق عملیاتی می شود.
به گزارش خبرنگار پگاه خبر، محمد حسن اسدی در آیین اعزام و بدرقه کاروان موکب حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) شهرداری شیراز به مرز شلمچه، ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی در سومین حرم اهل بیت(ع) بیان کرد: امروز مراسم بدرقه خادمینی است  که وظیفه خدمت رسانی به زایرانی را دارند که بصورت میلیونی از مرز ایران عبور و وارد کشور عراق می شوند و این توفیق خدمت رسانی مرز شلمچه است.
وی با اشاره به تعداد عوامل شهرداری عازم به مرزشلمچه ابراز داشت: حدود ۷۰۰نفر از پاکبانان،آتش نشانی ،رانندگان اتوبوس واحد، امداد و همچنین صد دستگاه خودرو اعم از ماشین الات و تجهیزات ماشین پسماند و جمع اوری برای خدمت رسانی به زائرین اعزام شدند.
شهردار کلانشهر شیراز با بیان اینکه در هوای گرم شب و روز شلمچه خدمت رسانی شبانه روزی به جمعیت میلیونی که در مرز تردد دارند کار آسانی نیست، اظهار داشت: تمام افراد اعزامی به مدت ۲۰روز تا یکماه که تمام زائرین از عراق به شهرهای خود برگردند در مرز حضور دارند.
اسدی ادامه داد: در حال حاضر سازه های موکب احمدبن موسی(ع) بصورت کانکسی و چادری هست ولی بعد از اربعین ساخت موکب بصورت دائم باهمت شهرداری کلانشهر شیراز اغاز و عملیاتی می شود.
شهردار شیراز افزود: با توجه به اعزام ۷۰۰ نفر از عوامل شهرداری به شلمچه و کمبود نیروی انسانی ارائه خدمات در شهر شیراز با مشکلی مواجه نخواهد شد.

 

در ادامه این‌مراسم نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت حضور شهرداری شیراز در مراسم پیاده روی اربعین و خدمت رسانی به زوار گفت: همه دلدادگان امام حسین(ع) از اقصی نقاط دنیا در این چند روز عازم کربلا می‌شوند و در این راهپیمایی با شکوه شرکت می کنند و قطعا این تالیف قلوب آثار و برکات زیادی به همراه دارد.
جعفر قادری افزود: خدمات رسانی شهرداری شیراز محدود به مرزها نمیشود و در تمام مناسبتهای ملی و مذهبی پیشرو است.
وی با بیان اینکه باید امکاناتی فراهم شود که زایران پرشورتر از سالهای قبل در این راهپیمایی شرکت کنند،ابراز داشت: در سطح ملی موارد بسیاری برای پرشوربرگزارشدن این راهپیمایی مصوب شده است.
قادری همچنین از مسئولین خواست تا ادرس موکبهای استان فارس را در اختیار مردم قرار دهند تا زائرین از امکانات موجود در موکب ها استفاده کنند.
ابراهیم عزیزی نماینده مردم و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز با حضور در این ایین، گفت: در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی دو جلسه در خصوص اربعین برگزار شد و اغلب وزرا و مسؤولین برای برگزاری هر چه باشکوه تر اربعین فراخوانده شدند.
وی بیان کرد: در این جلسه مقرر شد در حوزه‌های مختلف حمل‌ونقل، بهداشت، درمان و در بخش‌های پزشکی و خدماتی در موضوعات هوایی، گذرنامه، امنیت مرز و تردد با رویکرد هوشمندانه برخورد شود.
عزیزی از مدیریت شهری کلانشهر شیراز در خصوص برگزاری این ایین و اعزام عوامل شهری برای خدمت رسانی به زوار قدردانی کردو ابراز داشت: بی‌شک تمام دلدادگان حسینی باید در جهت این رزمایش بزرگ امت اسلام در همه ابعاد و ظرفیت‌های میسر تلاش کنند.
نماینده مردم و زرقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شهرداری شیراز با سابقه و آمادگی بسیار خوبی که از این جهت دارد پیشتاز است و تمام زائرین اربعین حسینی با نیت خالصانه دعاگوی تلاش های عوامل شهرداری خواهند بود که در این راه پرخیرو برکت قدم برمیدارند.
معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز گفت: در حال حاضر بزرگترین کاروان اعزامی کشور در مرز شلمچه از سوی شهرداری شیراز اعزام می شود که معین سایر شهرهای کشور نیز هست.
غلامرضا غلامی ابراز داشت: ۷۰۰ نفر از پاکبانان، آتش‌نشانان، رانندگان اتوبوس واحد و دیگر مجموعه‌های شهرداری کلان‌شهر شیراز با یکصد دستگاه اتوبوس و تجهیزات به مرز شلمچه اعزام می شوند.
وی با بیان اینکه سال گذشته ۴۰ دستگاه اتوبوس ما مرز شلمچه تا بصره را طی کردند و پس از ۱۲ سال برای اولین‌بار این اتفاق افتاد، بیان کرد: به همت شهرداری شیراز که در مصوبات امسال ستاد اربعین کشور نیز به تصویب رسیده و آن هم از مرز شلمچه و سایر مرزها، اتوبوس‌های ما می‌توانند زائران را به نزدیکترین شهر که دارای پایانه است، انتقال دهند.
غلامی افزود: با همکاری سپاه فجر فارس ۴۵ میلیارد تومان برای ساخت دائمی موکب احمد بن موسی(ع) اختصاص داده شد که با دستور شهردار کلان‌شهر شیراز پس از ایام اربعین حسینی، در دستور عملیات اجرایی قرار می‌گیرد.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: کار ارزشمند شما عزیزان در این مدت که لباس جهاد خدمت به راهیان و زائران کربلا به تن کرده اید، فراموش نمیشود.
مسعود زارعی بیان کرد: در سال گذشته مسئولان وزارت کشور از خدمت‌رسانی موکب احمد بن موسی(ع) در مرز شلمچه تقدیر کردند.
وی ادامه داد: ۷۰۰ نفر از پاکبانان، رانندگان اتوبوس، آتش‌نشانان راهی مرز شلمچه شده و در موکب احمد بن موسی(ع) برای خدمت‌رسانی به زائران، مستقر می‌شود.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز از حمایت قاطع و کامل شورای اسلامی شهر شیراز همانند سالهای گذشته از انجام این کار بزرگ خبر داد.
جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس در این آیین با بیان اینکه حضور در جمع خدام و زائرین کربلای معلی جنس متفاوتی دارد با جلسات اداری ، گفت: با رویکرد جدیدی که در شهرداری ‌‌و شورای اسلامی شهر شیراز ایجاد شده است، در اربعین امسال خدمات‌رسانی علاوه بر مرز شلمچه به درون خاک عراق نیز کشیده است.
هاشم‌جمالی با بیان اینکه اگر موکب حضرت احمدبن موسی(ع) در مرز شلمچه برپا نبود شاهد جان باختن چندنفر از زوار بودیم؛ ابراز داشت: در شرایط سخت و گرمای شدید، اتوبوس‌های شهرداری شیراز برای اولین بار وارد خاک عراق شدند و زائرین را به مقصد رساندند.
وی افزود: پرچم شهرداری شیراز در مرز شلمچه بالا خواهد بود و خدماتی که این مجموعه در این ایام به زائرین ارائه می‌کند بی‌نظیر است.
جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس اظهار داشت: باتدبیر و برنامه‌ریزی که در شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز صورت گرفته است، در کنار موکب حضرت احمد بن موسی(ع) در مرز شلمچه، امسال خدمات گسترده تری به درون مرز کربلای معلی هم ارائه می شود.
انتهای پیام/
صدیقه زرین کلاه