ارتقای جایگاه معلم و خودباوری باید از درون آموزش و پرورش آغاز شود
ارتقای جایگاه معلم و خودباوری باید از درون آموزش و پرورش آغاز شود

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: ارتقای جایگاه معلم باید از درون آموزش و پرورش آغاز شود تا در این نهاد به خودباوری برسیم و برای رسیدن به آموزش و پرورش قوی باید به وحدت و انسجام درونی برسیم. به گزارش پگاه خبر، محمد خلیل عسکری دردومین روز برگزاری سی و هفتمین اجلاسیه مدیران و […]

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: ارتقای جایگاه معلم باید از درون آموزش و پرورش آغاز شود تا در این نهاد به خودباوری برسیم و برای رسیدن به آموزش و پرورش قوی باید به وحدت و انسجام درونی برسیم.
به گزارش پگاه خبر، محمد خلیل عسکری دردومین روز برگزاری سی و هفتمین اجلاسیه مدیران و روسای آموزش و پرورش سراسر کشور که به صورت برخط درحال برگزاری است در حضور حضرت آیت الله دژکام، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز اظهارکرد:در استان فارس در این اجلاسیه که با شعار معلم تمدن ساز، مدرسه اثربخش و ایران قوی برگزار می شود ده محور؛ سند و تدوین نقشه راه، آغاز سال تحصیلی، ارتقای جایگاه معلم، آسیب های اجتماعی برنامه فراگیر پرورشی، نقش وماموریت های جدید مدارس، شورای نظارت بر مدارس غیردولتی، پوشش تحصیلی و تضمین فرصت های یادگیری و عادلانه و آسیب های اجتماعی را به عنوان محورهای دهگانه این اجلاس بررسی شد.
وی ادامه داد: مدیران و روسای آموزش و پرورش مناطق و شهرستان های فارس در اجلاسیه حضور پررنگ و پرشوری دارند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد:دبیرخانه محورهای دهگانه اجلاسیه در ده شهرستان فارس راه اندازی شد و مصمم هستیم فعالیت این دبیرخانه ها دائمی و تا اجلاسیه سی و هشتم ادامه یابد.
عسکری گفت: آنچه در این  اجلاسیه مصوب خواهد شد در دبیرخانه های دهگانه استان پیگیری و به سرانجام خواهد رسید.
وی اضافه کرد: ارتقای جایگاه معلم  باید از درون آموزش و پرورش آغاز شود تا در این نهاد به خود باوری برسیم و برای رسیدن به آموزش و پرورش قوی باید به وحدت و انسجام درونی برسیم.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس، اذعان کرد: در خصوص اجرای نظام رتبه بندی از دولت و مجلس  که در این شرایط سخت این طرح را اجرایی کردند، تشکر می کنم.
وی افزود: متاسفانه در حوزه تبیین موضوع بزرگ رتبه بندی ضعیف عمل کردیم و موجب شد دیگران تصور کنند این طرح تنها در حد یک افزایش حقوق است.
عسکری در ادامه به تشریح نتایج محور ارتقای معلم که بر عهده دبیرخانه استان فارس قرار داده شده بود اشاره کرد و اضافه کرد: بر اساس نظرسنجی های صورت گرفته در سطح ۲۱ استان، بحمدالله فرهنگیان نگاه مثبت به نقش فرهنگیان در دولت ها دارند.
وی اضافه کرد: فرهنگیان دغدغه پرداخت مطالبات را دارند که رئیس جمهور دستور به موقع آن را صادر کردند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس عنوان کرد: بر اساس همین نظرسنجی، دعدغه ارتقای معیشت، ساماندهی صندوق ذخیره فرهنگیان، دغدغه مشارکت معلمان در طرح ها و برنامه ها از دیگر نتایج بررسی این محور است.
وی همچنین به حادثه تروریستی اخیر حمله به حرم شاهچراغ علیه السلام اشاره کرد و گفت: در کنار مساله اندوهناک و دلخراش شهادت و زخمی شدن تعدادی از هم وطنان اما شاهد جلوه هایی از ایثار و رشادت و ازخودگذشتگی نوجوان و جوانان نیز بودیم که نمایانگر تمدن اسلامی و تربیت اسلامی است.
وی به عنوان مثال گفت:یک جوان دلاور از دیار لر زبان ممسنی با دست خالی به تروریست مسلح حمله کرد و او را دستگیر کرد یا دانش آموز دیگری که در هنگام حمله تروریست جنایتکار و تیراندازی او به کمک پدر زخمی اش شتافت و این نشانه تربیت خوب افراد است.
عسکری گفت: مصمم هستیم به زودی کنگره شهدای دانش آموز حادثه تروریستی حمله به حرم شاهچراغ (ع)را برگزار کنیم.
براساس این گزارش، حضرت آیت الله دژکام، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز نیز در این برنامه حضور داشتند.
یادآور می شود: اجلاس سه روزه مدیران و روسای آموزش و پرورش سراسر استان فارس همگام با سراسر کشور در شیراز در حال برگزاری است.
انتهای پیام/