خبرنگاران به عنوان بازوی  اجرایی جهاد کشاورزی تخلفات این حوزه را گزارش دهند
خبرنگاران به عنوان بازوی  اجرایی جهاد کشاورزی تخلفات این حوزه را گزارش دهند

رئیس جهاد کشاورزی فارس در ائین تجلیل از اصحاب رسانه گفت: خبرنگاران می توانند به عنوان بازوی اجرایی و کمکی برای جهاد کشاورزی از بروز تخلفات در حوزه های مختلفی چون کشت با آب های نا متعارف، تغییر کاربری ها، زمین خواری ها جلوگیری و انهارا گزارش دهند تا از بروز بسیاری مشکلات جلوگیری کنند. […]


رئیس جهاد کشاورزی فارس در ائین تجلیل از اصحاب رسانه گفت: خبرنگاران می توانند به عنوان بازوی اجرایی و کمکی برای جهاد کشاورزی از بروز تخلفات در حوزه های مختلفی چون کشت با آب های نا متعارف، تغییر کاربری ها، زمین خواری ها جلوگیری و انهارا گزارش دهند تا از بروز بسیاری مشکلات جلوگیری کنند.
به گزارش خبرنگار پگاه خبر، مجتبی دهقان پور در مراسم تجلیل از خبرنگاران و عکاسان خبری فعال در بخش کشاورزی این استان ابراز داشت:امیدواریم با کمک اصحاب رسانه بتوانیم به توسعه متوازن و پایدار کشاورزی استان دست یابیم.
وی با اشاره به محدودیتهای مالی و بودجه امسال جهاد، اظهار داشت: حدود سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان نیاز تسهیلاتی تبصره ۱۸ داریم اما با تمام حمایت هایی که می شود، سهمی که اختصاص می یابد به استان جوابگوی بسیاری از متقاضیان نیست.
دهقان پور به افزایش ۲ برابری خرید گندم از کشاورزان فارس اشاره کرد و گفت: بیش از ۹۹۸ هزار تن از محصول گندم کشاورزان این استان تحویل مراکز خرید دولتی شده که این مقدار در سال گذشته ۴۹۷ هزار تن بوده است و رشد دو برابری را نشان می دهد.
رئیس جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه در بحث توسعه گلخانه ها اتفاقات خوبی افتاده، بیان کرد: در صورت بر طرف شدن محدودیت هایی که در تسهیلات روبرو هستیم شاهد تحول شگرف در توسعه گلخانه ای استان خواهیم بود.
وی ادامه داد: در بحث توسعه گلخانه ای در سال گذشته با تحقق ۱۵۴ درصدی سهمیه ابلاغی و توسعه ۲۰۰ هکتاری به بیش از ۳۰۰ هکتار با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۵ درصدی رسیده است.
این مقام‌مسئول در ادامه به طرح جهش تولید در دیمزارهای استان فارس اشاره کرد و تصریح کرد: برای اولین بار در استان با استفاده از ظرفیت بالای دیمزارها در سطح ۲۴۳ هزار هکتار اجرایی شد و حائز رتبه نخست سطح کشت به ابلاغ در کشور شد.
دهقان پور افزود: میزان تولید گندم در اراضی دیم از ۳۰۰ به هزار و ۳۰۰ کیلوگرم در هکتار افزایش یافته است.

به گزارش پگاه خبر در انتهای مراسم از خبرنگاران فعال حوزه جهاد کشاورزی تجلیل شد.
انتهای پیام/
زرین کلاه