دود غلیظ در آسمان شیراز و نیزارهای سوخته
دود غلیظ در آسمان شیراز و نیزارهای سوخته

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز گفت: دود غلیظ در آسمان شرق شیراز مربوط به حریق نیزارهای این منطقه است. به گزارش روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی شیراز، صبح امروز در حدود ساعت ۱۱:۳۶ دقیقه طی تماس با سامانه ۱۲۵، گزارشی مبنی بر مشاهده‌ی دود غلیظ در محدوده‌ی شرق شیراز و پلیس‌راه فسا به سمت دریاچه‌ی مهارلو خارج […]

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز گفت: دود غلیظ در آسمان شرق شیراز مربوط به حریق نیزارهای این منطقه است.
به گزارش روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی شیراز، صبح امروز در حدود ساعت ۱۱:۳۶ دقیقه طی تماس با سامانه ۱۲۵، گزارشی مبنی بر مشاهده‌ی دود غلیظ در محدوده‌ی شرق شیراز و پلیس‌راه فسا به سمت دریاچه‌ی مهارلو خارج از محدوده شهری دریافت شد.‌
پس از دریافت گزارش، بلافاصله تیم‌های عملیاتی آتش‌نشانی از ایستگاه ۱۳ میدان به محل اعزام شدند و در بررسی‌های اولیه مشخص شد که حریق مربوط به نیزارهایی‌ست که در این محدوده وجود دارد.
هادی عیدی‌پور در تشریح این حادثه گفت: به دلیل وجود کانال‌های عریض متعدد و باتلاقی بودن مسیر، امکان دسترسی خودروهای آتش‌نشانی به کانون حریق وجود ندارد، از این رو در تلاش بودیم تا با بهره‌گیری از مسیر هوایی و بَسکت آب، اطفا حریق انجام شود.
رئیس سازمان‌ آتش‌نشانی شیراز هم‌چنین گفت:علاوه بر ۲ دستگاه خودروی عملیاتی، فرمانده ارشد سازمان آتش‌نشانی در محل حادثه حضور دارد و طی هماهنگی با اداره مدیریت بحران شهرداری و فرودگاه شیراز، در تلاشیم تا اطفا حریق از طریق مسیر هوایی انجام شود.
عیدی پور در تشریح آخرین وضعیت آتش‌سوزی شرق شیراز گفت: بحمدلله آتش‌سوزی در حال حاضر به طور کامل فروکش کرده و تنها در چند نقطه حریق جزئی وجود دارد، که کاملا تحت کنترل است.
نیروهای آتش‌نشانی کماکان در محل حضور دارند و به صورت پیاده طی مسیر کردند و بعد از پیمودن حدود ۳ کیلومتر به موقعیت رسیدند،ارزیابی نهایی انجام شده و اطمینان حاصل کرده‌ایم که حریق به جای دیگر سرایت نخواهد کرد.
عیدی‌پور در خصوص حادثه گفت: کانال‌هایی به طول ۶ کیلومتر در این منطقه وجود دارد و در هر دو سمت مسیر شاهد رویش نیزارهایی هستیم که طعمه حریق شده و از بین رفته است.
ستاد مدیریت بحران استانداری، مدیریت بحران شهرداری و هلال احمر نهادهایی بودند که با حضور در محل، در روند اطفاء حریق یاری‌رسانی داشتند و در حال حاضر تیم‌های عملیاتی امدادی و اطفاء حریق سازمان آتش‌نشانی در محل حضور دارند تا از بروز آتش‌سوزی مجدد جلوگیری شود.
انتهای پیام/