نقش خبرنگاران در پیشرفت و تعالی مردمان هر جامعه ای غیر قابل انکار است/ ایجاد دبیرخانه دائم جشنواره خبرنگار زن مسلمان
نقش خبرنگاران در پیشرفت و تعالی مردمان هر جامعه ای غیر قابل انکار است/ ایجاد دبیرخانه دائم جشنواره خبرنگار زن مسلمان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه نقش خبرنگاران و اهالی رسانه در پیشرفت و تعالی مردمان آن جامعه غیر قابل انکار است، گفت: خبرنگاران در جوامع امروزی می توانند نقشی امیدآفرین، انگیزه بخش و نوید دهنده را انتخاب نمایند و یا اینکه صرفا زشتی ها، نواقص و کژی ها را به […]

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه نقش خبرنگاران و اهالی رسانه در پیشرفت و تعالی مردمان آن جامعه غیر قابل انکار است، گفت: خبرنگاران در جوامع امروزی می توانند نقشی امیدآفرین، انگیزه بخش و نوید دهنده را انتخاب نمایند و یا اینکه صرفا زشتی ها، نواقص و کژی ها را به تصویر بکشند و انگیزه و امید را از جامعه بگیرند/ ایجاد دبیرخانه دائم جشنواره خبرنگار زن مسلمان در شیراز

به گزارش پگاه خبر، حمید رضا قانعی به بهانه فرا رسیدن روز پاسداشت خبرنگار در پاسخ به این سوال که نقش خبرنگار در پیشرفت و توسعه یک جامعه چیست؟ مطالب زیر را مطرح نمود.

در جامعه ای که مردم با رسانه ها از انواع مختلف آن ارتباطی گسترده و فراگیر دارند و ساعت ها وقت خود را روزانه به مطالعه اخبار و اطلاعات متنوع می پردازند، نقش خبرنگاران و اهالی رسانه در پیشرفت و تعالی مردمان آن جامعه غیر قابل انکار است.

خبرنگاران در جوامع امروزی می توانند نقشی امیدآفرین، انگیزه بخش و نوید دهنده را انتخاب نمایند و یا اینکه صرفا زشتی ها، نواقص و کژی ها را به تصویر بکشند و انگیزه و امید را از جامعه بگیرند.

اینکه خبرنگار کدام مسیر را برای فعالیت خود انتخاب کند قبل از اینکه به رسالت حرفه ی خبرنگاری برگردد به سلوک شخصی فرد خبرنگار و رسالتی که او برای خود برگزیده است و نسبتی که با آرمان های انسانی برقرار می کند برمی گردد.

وگرنه در دنیای امروز ژورنالیسم حرفه ای پیوندی ناگسستنی با اقتصاد و سیاست برقرار کرده است و برای دیده شدن و خوانده شدن به انواع گزارش های داغ، مصاحبه های تنوری، دانستنیهای سرپایی، اطلاعات ساندویچی، تیترهای بودار، جدول های خوشمزه، مسابقات هوس انگیز… و خلاصه انواع مطالب برای انواع سلیقه ها روی آورده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در ادامه ضمن گرامیداشت هفدهم مردادماه روز خبرنگار به برنامه ریزی برای تکریم و تعظیم یاد و نام خانم مریم کاظم زاده خبرنگار و عکاس جنگی و همسر شهید اصغر وصالی در آینده ای نزدیک در شیراز اشاره کرد و به این بهانه از ایجاد دبیرخانه دائم جشنواره خبرنگار زن مسلمان در شیراز خبر داد.

انتهای پیام/