مسئولین در روز خبرنگار،  پای صحبت اهالی رسانه نشستند
مسئولین در روز خبرنگار،  پای صحبت اهالی رسانه نشستند

در مراسمی که به بهانه ۱۷ شهریور ماه و روز خبرنگار برپا شد، خبرنگاران دور هم جمع شدند و در حضور حمید رضا قانعی مدیر کل و مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار فارس از چالش‌های پیش رو و سد راهشان برای نقش‌آفرینی اثرگذار گذار سخن گفتند تا شاید به اندیشه‌ای، چاره […]

در مراسمی که به بهانه ۱۷ شهریور ماه و روز خبرنگار برپا شد، خبرنگاران دور هم جمع شدند و در حضور حمید رضا قانعی مدیر کل و مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار فارس از چالش‌های پیش رو و سد راهشان برای نقش‌آفرینی اثرگذار گذار سخن گفتند تا شاید به اندیشه‌ای، چاره شود.

به گزارش پگاه خبر،

ساعتی پیش دورهمی اهالی رسانه در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برپا بود، اینبار خودشان سخنران بودند و مشکلاتشان را رسا به گوش مسئولان رساندند از دردهایی که مزمن شده تا مشکلاتی گاه از خبرنگاری پشیمانمان می‌کند.

در مراسمی که به بهانه ۱۷ شهریور ماه و روز خبرنگار برپا شد، خبرنگاران دور هم جمع شدند و در حضور مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار فارس از چالش‌های پیش رو و سد راهشان برای نقش‌آفرینی اثرگذار گذار سخن گفتند تا شاید به اندیشه‌ای، چاره شود.

سپس نوبت به نمایندگان خبرنگاران و عکاسان خبری رسید تا فشرده‌ای از دغدغه‌های آنها را در روزی که به نام خودشان است بیان کنند.

پایگاه‌های خبری سرمایه‌گذاران عرصه رسانه اند، حمایت کنید

ابراهیم عباسی به عنوان نماینده پایگاه‌های خبری به پشت تریبون رفت و از ضمن قدردانی از حسن نیت استاندار فارس در پاسخگویی به رسانه‌ها، از نحوه نگاه به پایگاه های خبری به عنوان سرمایه گذاران خصوصی حوزه رسانه گلایه کرد.
وی گفت: این رسانه ها بدون هیچگونه حمایت مالی فعالیت می‌کنند اما حتی از سوی جامعه رسانه ای استان گاهی به عنوان رسانه درجه ۲ نگریسته می‌شوند.
عباسی ادامه داد: اگر زیرپای بخش خصوصی فرش قرمز پهن می‌کنیم، کارگاه اقتصادی استان برای پایگاه‌ها چه اقدامی کرده است؟
وی اضافه کرد: در اختیار گذاشتن چند اتاق برای پایگاه‌های خبری در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس یکی از پیشنهادهای شدنی است.
وی با اشاره به تاکید رئیس جمهور بر امیدآفرینی، اظهار کرد:این یک پروژه بزرگ و نیازمند ایجاد حلقه ارتباطی میان رسانه و دستگاه‌ها و بهبود زیرساخت‌های رسانه‌ای است.
عباسی گفت: گاهی نقدها هم در راستای اعتمادسازی است.

درد خبرنگاران مزمن شده است

علی محمد پشوتن

رئیس ایسنا فارس به نمایندگی از خبرگزاری‌ها سخنران دورهمی خبرنگاران فارسی شد.
علی محمد پشوتن در این سخنرانی چهار دقیقه‌ای گفت: بسیاری از مسائل خبرنگاران از سه دهه پیش تکرار شده، این دردها اکنون مزمن شده و نیازمند جراحی سختی است.
وی در ادامه به برخی از مسائل رسانه‌های فارس اشاره کرد و افزود: فرآیند تامین نیروی انسانی متخصص برای رسانه‌های برخط از مسائلی است که اگر دنبال نشود در آینده با چالش جدی مواجه می‌شویم.
پشوتن ادامه داد: غیر از ایرنا بسیاری از خبرگزاری توان برخورداری از یک دفتر کار نیز ندارند.
وی با اشاره به تجربه استان اصفهان، گفت: راه اندازی یک خانه رسانه و در اختیار گذاشتن فضایی برای فعالیت این خبرگزاری‌ها امکان‌پذیر است.
رئیس خبرگزاری ایسنا فارس ضمن قدردانی از تحقق وعده سال گذشته استاندار فارس در اعطای تسهیلات به خبرنگاران قدردانی کرد.
وی یکی دیگر از مشکلات جامعه خبری و رسانه‌ای فارس را هویتمند نبودن آنها عنوان کرد و گفت: این قشر با کارت خبرنگاری خود امکان حضور و پوشش بسیاری رویدادها را ندارند و باید این هویت باید تایید شود.
وی از استاندار خواست تا برای پوشش انتخابات پیش رو فرمانداران و روابط عمومی آنها توجیه شوند.
پشوتن اضافه کرد: آموزش خبرنگاران فارس باید جدی گرفته شود.

تشکیل بانک اطلاعات پیش نیاز سامانمندی جامعه خبرنگاری فارس

صفدر دوام نماینده خبرنگاران در این مراسم گفت: هر سال مشکلات خبرنگاران از جمله مشکل مسکن، امنیت شغلی و بیمه خبرنگاران تکرار می‌شود، به اعتقاد من این مشکلات در سطح استان حل‌شدنی نیست بلکه برای حل آنها نیازمند دفاع از اصحاب رسانه و قانونگذاری در این عرصه هستیم.

وی ادامه داد: اگر مشکل کنونی کشور مقابله با رسانه‌های معاندی است که قصد تخریب کشور و نظام را دارند باید شرایطی فراهم شود تا مشکلات زیرساختی رسانه‌ حل شود.

دوام اضافه کرد: خبرنگارانی هستند که با حداقل حقوق و بدون بیمه ارتزاق می‌کنند و تنها عشق و علاقه آنها موجب ادامه فعالیت‌شان در این عرصه شده است.

این خبرنگار اضافه کرد: هرچند استاندار فارس در حد توان پاسخگوی اهالی رسانه بوده و هستند اما با توجه به سابقه و ابداعات و ابتکارات خوب ایشان در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه سلامت و خیرین امید است با حمایت این مقام ارشد استان مشکلات زیرساختی خبرنگاران فارس نیز حل شود.

دوام با بیان اینکه ساماندهی اصحاب رسانه باید در دستورکار قراربگیرد، گفت: بانک اطلاعاتی خبرنگاران شناسنامه‌دار باید ساماندهی شود و تدابیر لازم برای رفع مشکلات آنها اندیشیده شود.

پشیمانم که عکاس خبری شدم

سخنان شکارچی ایرنا حرف دل همه خبرنگاران بود، دلنوشته ای که تا پایان مراسم بارها مورد تحسین و توجه قرار گرفت.
رضا قادری نماینده عکاسان خبری ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت شهید صارمی خبرنگار خبرگزاری ایرنا با خواندن دلنوشته ای، به وضعیت اهالی رسانه و عکاسان اشاره کرد و خواستار حمایت از عکاسان خبری شد.

به گزارش پگاه خبر، پس از چند سخنرانی و گفت و شنود کوتاه دیگر، استاندار فارس آخرین سخنران این مراسم بود.

وی که سخنان اهالی رسانه را شنیده بود چند مطالبه داشت و چند پیشنهاد داد تا شرایط خبرنگاران و رسانه‌های فارس رو به بهبودی رود.

انتهای پیام/