خبرنگاران از کارخانه تولید آسفالت شهرداری شیراز در دوکوهک بازدید کردند
خبرنگاران از کارخانه تولید آسفالت شهرداری شیراز در دوکوهک بازدید کردند

اصحاب رسانه با حضور معاون فنی و عمرانی، رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری و شماری از مدیران شهرداری شیراز از کارخانه تولید آسفالت شهرداری این کلان‌شهر در دوکوهک بازدید کردند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، اصحاب رسانه با حضور معاون فنی و عمرانی، رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری و شماری […]

اصحاب رسانه با حضور معاون فنی و عمرانی، رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری و شماری از مدیران شهرداری شیراز از کارخانه تولید آسفالت شهرداری این کلان‌شهر در دوکوهک بازدید کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، اصحاب رسانه با حضور معاون فنی و عمرانی، رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری و شماری از مدیران شهرداری شیراز، از کارخانه تولید آسفالت شهرداری این کلان‌شهر در دوکوهک بازدید کردند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در بازدید خبرنگاران از کارخانه تولید آسفالت در دوکوهک با تأکید بر اینکه این کارخانه نقطه آغازین تولید آسفالت برای یازدهمین جهش عمرانی کلان‌شهر شیراز است، گفت: یازدهمین جهش عمرانی کلان‌شهر شیراز با محوریت جهش آسفالت به انجام می‌رسد و کارخانه آسفالت دوکوهک که متعلق به شهرداری شیراز است در این راستا نقش مهمی ایفا می‌کند.
به گزارش پگاه خبر، محمد امین افزود: این کارخانه، جزء بزرگ‌ترین کارخانه آسفالت کشور به شمار می‌رود که معدن سنگ آن نیز متعلق به شهرداری است؛ درحالی‌که در سایر شهرهای کشور، شهرداری‌ها سنگ را از معادن خریداری کرده و سپس برای تولید آسفالت از آن بهره می‌گیرند.
او تأکید کرد: بدین ترتیب شهرداری شیراز با در اختیار داشتن کارخانه آسفالت و معدن سنگ به‌طور هم‌زمان، با استفاده از قیر، آسفالت موردنیاز خود برای تولید آسفالت معابر شهر شیراز را اجرا می‌کند.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز جهش آسفالت را یک اقدام بزرگ عمرانی دانست و اعلام کرد: جهش آسفالت به‌عنوان یازدهمین مرحله از عمرانی کلان‌شهر شیراز در نظر گرفته‌شده است که در قالب آن ۶ میلیون مترمربع به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد تومان آسفالت در معابر و کوچه‌های خاکی شهر شیراز اجرا می‌شود.
امین همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگاران هم گفت: اگر وضعیت آسفالت شهر شیراز نامطلوب است، علتش انجام حفاری‌هاست و نظم‌بخشی برای اینکه بعد از آسفالت کردن، حفاری انجام نشود در حفظ آسفالت معابر شهر نقش بسیار مؤثری دارد.
رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری نیز در بازدید خبرنگاران از کارخانه تولید آسفالت در دوکوهک گفت: معدن دوکوهک شهرداری شیراز دارای مساحت ۵۴ هکتاری است.
علی حسین عباسی افزود: یک دستگاه سنگ‌شکن مدرن در این کارخانه موجود است و بهترین نوع ماسه شسته شیراز در اینجا تولید می‌شود.
او با تأکید بر اینکه شروع جهش آسفالت و تهیه بتن‌های شهر از این کارخانه است، اظهار کرد: در این کارخانه، آب بازیافت می‌شود و هیچ‌گونه پرتی از مصالح نداریم و ۷۵ درصد از مصالح نو و ۲۵ درصد از مصالح تراش و ترمیم آسفالت هم‌زمان استفاده می‌شوند.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز همچنین تصریح کرد: این کارخانه از کارخانه‌های مدرن، مجهز و به‌روز است و ازنظر تولید صدا و آلاینده‌ها نیز در سطح استاندارد است و ظرفیت تولید این کارخانه ۲۴۰ تن در ساعت است.
عباسی در این بازدید همچنین به این نکته اشاره کرد که در جهش آسفالت معابر شهر شیراز، ساعتی ۱۸۰ تن آسفالت در این کارخانه تولید و به سطح شهر فرستاده می‌شود.
او اعلام کرد: در جهش آسفالت شهر شیراز، تکلیف تولید روزانه ۱۲۰۰ تن به عهده این کارخانه گذاشته‌شده است.

انتهای پیام/