چهارمین «دکه» رسانه‌ای میزبان معاون سیاسی استاندار فارس/ خبرنگاران، محاصره رسانه‌ای دشمن را بشکنند
چهارمین «دکه» رسانه‌ای میزبان معاون سیاسی استاندار فارس/ خبرنگاران، محاصره رسانه‌ای دشمن را بشکنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در آیین چهارمین «دکه» رسانه ای استان گفت: مهمترین جهاد امروز خبرنگاران این است که با انتشار اخبار مثبت و امیدوار کننده، محاصره تبلیغاتی و رسانه‌ای دشمن را بشکنند و با اخبار کذب آنها مقابله کنند. اسماعیل قزل سفلی  در گردهمایی ماهانه اصحاب رسانه فارس با عنوان “دکه” […]

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در آیین چهارمین «دکه» رسانه ای استان گفت: مهمترین جهاد امروز خبرنگاران این است که با انتشار اخبار مثبت و امیدوار کننده، محاصره تبلیغاتی و رسانه‌ای دشمن را بشکنند و با اخبار کذب آنها مقابله کنند.

اسماعیل قزل سفلی  در گردهمایی ماهانه اصحاب رسانه فارس با عنوان “دکه” که با موضوع نقش رسانه ها در انتخابات در شیراز برگزار شد، افزود: در دنیای امروز اتفاقی در حال رخ دادن است و همانگونه که ما را در حوزه اقتصادی تحت فشار قرار داده‌اند که مشکلات معیشتی و اقتصادی هم برای مردم ایجاد کرده در حوزه رسانه‌ای هم تحت محاصره قرار داریم.

وی ادامه داد: در حال حاضر در یک محاصره تبلیغاتی و رسانه‌ای قرار داریم که لازم است این محاصره شکسته شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس اظهارکرد: رسانه به ویژه رسانه‌هایی که صرفا با دیدگاه مادی در دنیا کار می‌کنند، در تلاش هستند که برای سایر ملت‌ها یک کار را به شکل حرفه‌ای و در ظاهر منطقی انجام دهند و بین داشته‌ها و خواسته‌های آنها فاصله غیر منطقی ایجاد کنند.
قزل سفلی افزود: همچنین از رسانه‌ها انتظار داریم که در بحث افزایش مشارکت فعال همه گروه‌‎ها، احزاب و سلیقه‌هایی که ذیل قانون اساسی قرار دارند به ایفای نقش بپردازند.

وی ادامه داد: رسانه ها در انعکاس اخبار همانگونه که نباید بزرگنمایی کنند باید از کوچک نمایی و سیاه نمایی هم بپرهیزند.

رییس ستاد انتخابات فارس با اشاره به وجود آزادی بیان در نظام جمهوری اسلامی بیان کرد: امروز نظام در دوره تکامل خود قرار دارد و بلوغ آن روز به روز در حال بیشتر شدن است هرچند قبول داریم که مدیرانی هم هستند ممکن است تحمل نقد را نداشته باشند.

قزل سفلی اظهارکرد: مدیران باید در مقابل پرسش خبرنگاران پاسخگو باشند چرا که پرسیدن سوال حق خبرنگار است و ارایه پاسخ از سوی مسئولان نیز تکلیف است.

وی ادامه داد: در خصوص میزان پاسخگویی مدیران می‌توانیم در شورای اطلاع رسانی برای مدیران کارنامه صادر کنیم تا میزان پاسخگویی مدیران و آنجا که نقد شده‌اند میزان پیگیری پس از آن نقد را بررسی کنیم.

چهارمین «دکه» رسانه ای با گفتگوی جلال معینی خبرنگار پیشکسوت از مرودشت و بررسی نقش رسانه ها در افزایش امید و مشارکت مردم در انتخابات برگزار شد که در این نوبت دکتر اسماعیل قزل سفلی معاونت سیاسی و امنیتی استانداری فارس، حمید رضا قانعی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و اهالی رسانه به بحث و تبادل نظر پرداختند. در این نشست که به شکل ماهیانه و با عنوان “دکه” به تدبیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار می‌شود، گفت و گویی با جلال معینی، خبرنگار پیشکسوت شهرستان مرودشت نیز انجام شد. معینی که فعالیت رسانه‌ای خود را از سال ۱۳۳۷ شروع کرده، سال‌ها نماینده و خبرنگار روزنامه کیهان در شهرستان مرودشت استان فارس بود.این پیشکسوت رسانه‌ای، در برنامه “دکه” به ذکر خاطراتی از دوران فعالیت رسانه‌ای خود پرداخت.
انتهای پیام/