فوت ۴ نفر در روستای گچی شیراز بر اثر گاز گرفتگی
فوت ۴ نفر در روستای گچی شیراز بر اثر گاز گرفتگی

گاز موجود در چاه، جان ۴ کارگر افغان را در شیراز گرفت. به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی ساعت ۹:۱۵ صبح امروز، گزارشی مبنی بر حادثه‌ی گازگرفتگی در روستایی در اطراف شیراز به سامانه‌ی ۱۲۵ اعلام شد و بلافاصله تیم‌های عملیاتی آتش‌نشانی و تیم‌های تخصصی نجات چاه به این منطقه اعزام شدند. در بررسی‌های […]


گاز موجود در چاه، جان ۴ کارگر افغان را در شیراز گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی ساعت ۹:۱۵ صبح امروز، گزارشی مبنی بر حادثه‌ی گازگرفتگی در روستایی در اطراف شیراز به سامانه‌ی ۱۲۵ اعلام شد و بلافاصله تیم‌های عملیاتی آتش‌نشانی و تیم‌های تخصصی نجات چاه به این منطقه اعزام شدند.
در بررسی‌های کارشناسان مشخص شد که حادثه در یک کارگاه جمع‌آوری ضایعات پلاستیکی روی داده است که ۵ نفر از کارگران که همگی از اتباع افغان بوده‌اند، درون یک حلقه‌ چاه سِپتیک که مخصوص جمع‌آوری پساب‌های ضایعات پلاستیکی است، گرفتار شده‌اند.
رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز در تشریح این حادثه گفت: نخست یکی از کارگران کارگاه برای خارج کردن یک قطعه وارد چاه می‌شود که به دلیل گازهای سمی موجود در چاه، دچار گازگرفتگی می‌شود و پس از آن، نفرات دوم تا چهارم که هریک برای نجات نفر قبلی وارد چاه می‌شوند، متاسفانه به دلیل وجود گازهای سمی، دچار گازگرفتگی شده، جان خود را از دست می‌دهند؛ این افراد پس از خارج شدن توسط عوامل تیم‎عملیاتی آتش‌نشانی، تحویل عوامل اورژانس شدند که متاسفانه فوت ۴ نفر که همگی از یک خانواده بودند تایید شد و نفر پنجم نیز که در حالت نیمه‌بی‌هوش در دهانه‌ی چاه گرفتار شده بود، نجات پیدا کرد.
عیدی‌پور تصریح کرد: چاه موجود در این کارگاه به دلیل نداشتن تهویه‌ی مناسب، حاوی مقادیر زیادی گازهای سمی h2s یا سولفید هیدروژن، متان و دی‌اکسیدکربن بوده که بسیار سمی و کشنده است و متاسفانه عدم رعایت نکات ایمنی و رفتار غیرکارشناسانه‌ی کارگران سبب بروز این حادثه‌ی تلخ شد.

انتهای پیام/