۷۰خانه عالم در شیراز استاندارهای لازم را ندارند
۷۰خانه عالم در شیراز استاندارهای لازم را ندارند

رئیس دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان فارس گفت: ۳۰۰ خانه عالم در مساجد روستایی در سطح استان وجود دارد و حدود ۷۰ خانه در سطح شیراز که استاندارهای لازم برای زندگی را ندارند. به گزارش خبرنگار پگاه خبر، حجت‌الاسلام حسین امیدی، امروز در نشست مدیران پاسخگو حضور یافت و پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد. وی […]


رئیس دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان فارس گفت: ۳۰۰ خانه عالم در مساجد روستایی در سطح استان وجود دارد و حدود ۷۰ خانه در سطح شیراز که استاندارهای لازم برای زندگی را ندارند.
به گزارش خبرنگار پگاه خبر، حجت‌الاسلام حسین امیدی، امروز در نشست مدیران پاسخگو حضور یافت و پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار پگاه خبر در مورد قطع سرانه دولتی به مساجد ابراز داشت: سابق مبالغ نقدی  به عنوان سرانه در اختیار هیات امنا قرار می گرفت که رضایت حداقلی خادمین مساجد را در برداشت و چندسالی است که این سرانه قطع شده است ولی بصورت مشارکتی میتوانیم با نهادهای دولتی کتاب، قفسه کتاب یا امکانات دیگر را تهییه کنیم که از بین نهادها اوقاف و شهرداری کمکهای چشمگیری به مساجد شیراز دارند.
رئیس دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان فارس در مورد بیمه فعالان فرهنگی ابراز داشت: ایتم هایی برای این مورد وجود دارد که خادمین مساجد بیمه شوند مانند ثبت موسسه فرهنگی که اداره کل ارشاد بیمه این افراد را متقبل شده است.
وی در مورد ساخت خانه های عالم در شیراز اظهار داشت:در این راستاعقد تفاهم با شهرداری و شورای شهر بسته شده است که حداقل در ۱۲منطقه شیراز سالی ۴منزل عالم ساخته شود و اعتباراتی از سازمان تبلیغات نیز رسیده است.
رئیس دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان فارس به سالروز بزرگداشت مسجد اشاره کرد و اظهار داشت: برهمگان لازم است در هر جایگاهی که هستیم در راستای تکریم و تقویت فعالیت‌ها در این مکان مقدس تلاش کنیم.
حجت الاسلام امیدی از ۲۵ تا۳۰ مرداد ماه را هفته منتهی به روز جهانی مسجد خواند و گفت: ویژه برنامه‌هایی دراین مورد مد نظر قرار گرفته است.
وی ادامه داد: در روز سی‌ام مرداد ماه در مسجد بین المللی نصیر الملک، اجلاس نخبگان مساجد فارس برگزار میشود و نمایشگاه محراب ار ۲۸تا ۳۰ مرداد در  دو نوبت بازدید عمومی صبح و عصر در مسجد تاریخی شکرالله خان برقرار است.
رئیس دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد  فارس تصریح کرد: نامگذاری یک بلوار به نام قدس و فعالیت‌های رسانه در تلویزیون‌های شهری، صدا و سیما، شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها با موضوع مسجد و روز مسجد از دیگر ویژه برنامه‌های این هفته میباشد.
امیدی گفت: در پویش رواق کتاب با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی فارس، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و مرکز رسیدگی به امور مساجد استان فارس برنامه‌ریزی شده است و به برگزیدگان این پویش بیش از ۳۰ جایزه ارزنده تعلق خواهد گرفت.
انتهای پیام/
زرین کلاه