برگزاری مانور میدانی مدیریت بحران و اطفاء حریق مراتع کوهستانی و ارتفاعات در شیراز
برگزاری مانور میدانی مدیریت بحران و اطفاء حریق مراتع کوهستانی و ارتفاعات در شیراز

مانور میدانی آمادگی و تمرین جهت مدیریت بحران در آتش سوزی های بزرگ کوهستان و ارتفاعات در پارک کوهستانی دراک شیراز با حضور دستگاه‌های مربوطه برگزار شد. به گزارش پگاه خبر، رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز با بیان اینکه فرماندهی صحنه عملیات و فرماندهی میدان و همچنین پشتیبانی نیروها و تدارکات تیم های عملیاتی بر عهده […]


مانور میدانی آمادگی و تمرین جهت مدیریت بحران در آتش سوزی های بزرگ کوهستان و ارتفاعات در پارک کوهستانی دراک شیراز با حضور دستگاه‌های مربوطه برگزار شد.

به گزارش پگاه خبر، رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز با بیان اینکه فرماندهی صحنه عملیات و فرماندهی میدان و همچنین پشتیبانی نیروها و تدارکات تیم های عملیاتی بر عهده سازمان آتش‌نشانی بود بیان کرد: علاوه بر سازمان آتش‌نشانی؛ مدیریت بحران استانداری، مدیریت بحران شهرداری شیراز، هلال احمر، اورژانس، سپاه، ارتش، مدیریت پارک کوهستانی دراک، شهرداری منطقه ۶، محیط زیست، منابع طبیعی، اداره برق، اداره آب، بسیج و نیروهای داوطلب در این مانور حضور داشتند.
به گفته عیدی پور در این مانور میدانی ۸ دستگاه خودرو عملیاتی و پشتیبان از سازمان آتش نشانی و ۳۰ نفر آتش نشان در بخش های فرماندهی، عملیات و پشتیبانی شرکت کردند.
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: نیروهای سازمان آتش نشانی با پیمایش مسیر و حضور در ارتفاعات، کنترل آتش سوزی و اطفا حریق مراتع و جنگلها را تمرین کردند.

عیدی پور یادآور شد: سازمان آتش‌نشانی وظیفه استقرار نیرو و تجهیزات، تشکیل مرکز فرماندهی، تقسیم کار نیروهای شرکت کننده و فرماندهی میدان را در این مانور بر عهده داشت.

وی بیان‌کرد: با توجه به افزایش احتمال بروز آتش سوزی در ارتفاعات و مراتع در خریدهای امسال تعداد ۲۰ دستگاه دمنده موتوری و برخی تجهیزات حفاظت فردی مخصوص اطفاء حریق ارتفاعات به تجهیزات تخصصی سازمان آتش نشانی اضافه گردید که در این مانور مورد استفاده قرار گرفت.

انتهای پیام/