اتاق اصناف؛ مادر تشکل ها می تواند نقش اثرگذاری ایفا کند
اتاق اصناف؛ مادر تشکل ها می تواند نقش اثرگذاری ایفا کند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: نظام صنفی سابق و اتاق اصناف کشاورزی امروز، به عنوان مادر تشکل ها می تواند نقش اثرگذاری ایفا کند کما اینکه از بدو تاسیس توانسته منشاء خیر و برکاتی باشد. به گزارش پگاه خبر، مجتبی دهقان پور در نشست ساماندهی صنوف و تشکل های مردم نهاد تصریح کرد: […]

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: نظام صنفی سابق و اتاق اصناف کشاورزی امروز، به عنوان مادر تشکل ها می تواند نقش اثرگذاری ایفا کند کما اینکه از بدو تاسیس توانسته منشاء خیر و برکاتی باشد.

به گزارش پگاه خبر، مجتبی دهقان پور در نشست ساماندهی صنوف و تشکل های مردم نهاد تصریح کرد: نگاه ها باید به سمت این باشد که بتوانیم از حداکثر ظرفیت نظام صنفی استفاده کنیم.
این مقام مسئول با اذعان به اینکه معتقد است نظام صنفی کشاورزی می تواند به عنوان یک پشتیبان جهاد کشاورزی باشد، اظهار کرد: نظام صنفی کشاورزی کارکردهای متفاوتی می تواند داشته باشد، به طور مشخص شناسنامه دار کردن باغات کار ارزشمندی است که در حال انجام است.
وی با بیان اینکه اتخاذ یک سری مشوق ها برای ایجاد میل و رغبت و افزایش مشارکت بهره برداران در ثبت درخواست اطلاعات ضروری به نظر می رسد، ابراز کرد: این کار در نهایت منجر می شود به اینکه ارائه خدمات به تولید کنندگان و باغداران بهبود یابد.
دهقان پور با اشاره به اینکه دخیل کردن نظرات تولید کنندگان و تسهیل کار با سامانه نیز در افزایش استقبال ذی نفعان از سامانه احراز هویت اتاق اصناف موثر است، بیان کرد: نظام صنفی کارکردهای مثبتی بیشتر از این هم می تواند داشته باشد. استان فارس آمادگی این را دارد که در حوزه های دیگر به غیر از باغبانی نیز وارد شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته تشکل ها توانسته اند نقش بسزایی داشته باشند، اضافه کرد: امیدواریم توانمند سازی تشکل های غیر دولتی در کشورمان نیز اتفاق بیفتد؛ نظام صنفی می تواند کار را تسری دهد.
او با اشاره به اینکه سازمان جهاد کشاورزی استان فارس این آمادگی را دارد که به صورت آزمایشی یک قسمتی از حوزه توانمندسازی تشکل ها را اجرا کند، افزود: در بحث یادگیری افقی این امکان را داریم.
نشست “ساماندهی صنوف و تشکل های مردم نهاد” در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس میزبان مسعود عدل طلب مدیر کل دفتر ساماندهی صنوف و تشکل های مردم نهاد سازمان تعاون روستایی ایران، قاسم پیشه ور رئیس اتاق اصناف کشاورزی ایران و سیدکاظم موسوی مدیر کل تعاون روستایی استان فارس بود.

انتهای پیام/