استهبان میزبان بیست و ششمین شب شعر عاشورا
استهبان میزبان بیست و ششمین شب شعر عاشورا

به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استهبان با همکاری ستاد شب های شعر اهل بیت(علیهم السلام) بیست و ششمین دوره شب شعر آیینی عاشورا با حضور شاعران ملی و استانی در تالار شمس اصطهباناتی استهبان برگزار شد. به گزارش پگاه خبر، بیست و ششمین دوره شب […]

به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استهبان با همکاری ستاد شب های شعر اهل بیت(علیهم السلام) بیست و ششمین دوره شب شعر آیینی عاشورا با حضور شاعران ملی و استانی در تالار شمس اصطهباناتی استهبان برگزار شد.


به گزارش پگاه خبر، بیست و ششمین دوره شب شعر آیینی عاشورا با حضور حضرت حجه الاسلام والمسلمین ساجدی امام جمعه استهبان، حمید رضا قانعی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، غلامرضا خوش‌اقبال معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، عبدالرسول طالب پور معاون سیاسی امنیتی فرمانداری استهبان، مهدی رنجبر معاون عمرانی فرمانداری استهبان، امید کیامرث رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالرحمن جوکار شهردار استهبان، مسئولین ادارات، فرهنگ وران، شاعران و هنرمندان شهرستان در محل تالار شمس اصطهباناتی برگزار شد.

حجه الاسلام والمسلمین ساجدی امام جمعه استهبان در سخنانی از دست اندرکاران این برنامه و از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استهبان، ستاد برگزاری شب های شعر اهل بیت(علیهم السلام) و به خصوص جناب آقای علی اکبر شجعان تشکر و قدردانی کردند در ادامه ایشان برنامه ی شب شعر را مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت هنر شعر یک هنر تأثیرگذار است و این هنر بیشترین خدمت را به انقلاب اسلامی روا داشته و شعر همواره تأثیری مضاعف بر مخاطب داشته است.

امید کیامرث، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استهبان حضور گسترده و باشکوه مردم در شب شعر آیینی عاشورا را نشان از علاقه آنها به اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) و فرهنگ غنی عاشورا دانست و ابراز داشت زبان شعر را حلاوتی دگر است که بی شک در ذهن مردم ماندگار خواهد ماند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استهبان تقویت روحیه ایثار و شهادت در نسل جوان، حفظ هویت فرهنگ به ویژه فرهنگ عاشورا، ترویج سبک زندگی حسینی و معرفی توانمندی‏ های ادبی و شاعران آیینی را از اهداف مهم این مراسم دانست.

در حاشیه این شب شعر و در مراسمی ویژه با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و امام جمعه استهبان و به رسم هر ساله از حمایت ها و همکاری های احمد جعفری در برگزاری شب شعر با عبا و شال سبز تشکر و قدردانی به عمل آمد.

در این مراسم که با حضور گسترده مردم فرهنگ دوست استهبان برگزار شد شاعران به نام کشور و استان فارس و شهرستان از جمله محمد حسین ملکیان (فراز) از اصفهان، دکتر غلامرضا کافی، محمد جواد تهرانی نوبندگانی، علی اکبر شجعان، سید رضا جمالی اشعارعاشورایی خویش را به پیشگاه خاندان اهل بیت عصمت و طهارت تقدیم کردند.

اهداء کتاب شب سیزدهم که منتخبی از اشعار ۲۴ دوره گذشته شب شعر عاشورا در شهرستان استهبان بود نیز از دیگر برنامه های این مراسم بود. شایان ذکر است که شب شعر عاشورای استهبان از لحاظ کیفی و کمی به عنوان دومین شب شعر بزرگ استان پهناور فارس شناخته می شود.

انتهای پیام/