بزرگترین تجمع دانشجویی کشور در اربعین حسینی در دانشگاه علوم پزشکی فارس
بزرگترین تجمع دانشجویی کشور در اربعین حسینی در دانشگاه علوم پزشکی فارس

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بزرگترین تجمع  دانشجویی کشور در ۱۳کمپ عمومی و تخصصی در اربعین اتفاق افتاد. به گزارش پگاه خبر، محمد حسین انباردار در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور در اربعین سال گذشته در کربلا و ارائه خدمات بهداشتی به زوار، ابراز داشت: ۱۳کمپ دانشجویی و اساتید در […]

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بزرگترین تجمع  دانشجویی کشور در ۱۳کمپ عمومی و تخصصی در اربعین اتفاق افتاد.
به گزارش پگاه خبر، محمد حسین انباردار در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور در اربعین سال گذشته در کربلا و ارائه خدمات بهداشتی به زوار، ابراز داشت: ۱۳کمپ دانشجویی و اساتید در سال گذشته به مراسم اربعین اعزام کردیم و ۲۰۰نفر هم بصورت کاروان زیارتی عازم شدند.
وی با اشاره به ارائه خدمات در مدت ۶روز در کربلا، اظهار داشت: ۳۰۰هزار خدمت گیرنده حوزه عمومی، ۱۱۲هزار حوزه تخصصی، ۱۳۰هزار خدمات اموزشی و ۲۰۰هزار خدمات بهداشتی به زایرین داده شد.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: به دلیل همکاری خوبی که با بیمارستان سفیرالحسین (ع) کربلا داشتیم از طرف فرماندار کربلا از دانشگاه علوم پزشکی تقدیر شد.
انباردار با بیان اینکه امسال نیز همین تعداد کمپ به عراق اعزام می‌شوند، بیان کرد: امسال سعی بر این است که داروها به صورت هدیه از شرکت‌های دارویی دریافت کنیم که هزینه‌ای برای دانشگاه نداشته باشد.
وی با اشاره به جمعیت جوانی و بحث فرزنداوری در میان دانشجویان عنوان داشت: برای ترغیب دانشجویان به بحث ازدواج و فرزنداوری اقدامات خوبی در قالب تسهیلات و وام دانشجویی و خوابگاههای متاهلی انجام شده است.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: در حال حاصر دانشگاه شیراز ۲۶۱واحد مسکونی در خوابگاههای دانشجویی ویژه متاهلین را در اختیار دارد که به تنهایی ۳۰درصد از کل ظرفیت خوابگاههای دانشجویی متاهلین علوم پزشکی سراسر کشور را شامل میشود.
انباردار خاطر نشان کرد: خوابگاه جدید فاطمی با ۸درصد پیشرفت فیزیکی  ۸۲واحد به مجموع خوابگاههای فارس اضافه می کند.
این‌ مقام فرهنگی دانشگاه گفت: در مورد ارائه تسهیلات تاکنون مبلغ ۵میلیاردو ۲۴۵میلیون تومان توسط مجمع خیرین سلامت وام ازدواج و فرزنداوری به دانشجویان تعلق گرفته است.
۶۵مورد وام ازدواج هرنفر به مبلغ ۲۵میلیون تومان و ۱۳مورد وام۶۰میلیون تومانی ودیعه مسکن  در سال گذشته به دانشجویان از دیگر اقدامات معاونت فرهنگی دانشگاه بوده است.
انباردار  با اشاره به اقدامات اجرایی شده برای ترویج فرزندآوری، جذب فارغ‌التحصیلان باردار مشمول طرح نیروی انسانی در محل سکونت، برگزاری اردوهای خانوادگی برای دانشجویان متاهل، ارائه مرخصی شش ماهه به فارغ‌التحصیلان شاغل در طرح و … را در این راستا دانست.
وی با اشاره به اردوهای جهادی بیان داشت: در کل ۴گروه جهادی داریم که در سال گذشته ۱۲برنامه جهادی در قالب بهداشتی، اموزشی، فرهنگی و توزیع بسته های معیشتی در مناطق محروم اجرا شده است.
معاون علوم پزشکی شیراز گفت: از اول مهر طرح جیره خشک به دانشجویان متاهل اجرایی می شود.

انتهای پیام/