جدیت آموزش و پرورش استان در اجرایی شدن آیین نامه حجاب و عفاف در مدارس
جدیت آموزش و پرورش استان در اجرایی شدن آیین نامه حجاب و عفاف در مدارس

مدیر کل اموزش و پرورش فارس گفت: بهترین راهکار برای رسیدن به اهداف تعلیم و تربیت، مردمی سازی آموزش و پرورش است. به گزارش پگاه خبر، محمدخلیل عسکری دریازدهمین جلسه شورای سیاستگذاری ترویج، نهادینه سازی، حفظ و پاسداری از عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر آموزش و پرورش استان گفت: […]

مدیر کل اموزش و پرورش فارس گفت: بهترین راهکار برای رسیدن به اهداف تعلیم و تربیت، مردمی سازی آموزش و پرورش است.

به گزارش پگاه خبر، محمدخلیل عسکری دریازدهمین جلسه شورای سیاستگذاری ترویج، نهادینه سازی، حفظ و پاسداری از عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر آموزش و پرورش استان گفت: اگر از ظرفیت سامانه «مردم رسی» خوب استفاده کنیم می توانیم از ظرفیت خانواده در اصلاح رفتار دانش اموزان در جامعه استفاده کنیم.
مدیر کل اموزش و پرورش فارس گفت: اولین مسئله این است که آمادگی کامل برای ارتباط مستمر و دائم را با ستاد امر به معردف و نهی از منکر استان داریم.
عسکری ابراز داشت: در آموزش و پرورش دنبال جلسات اقناعی هستیم چرا که دانش آموز نگاه از بالا به پایین را نمی پذیرد و باید با دانش اموز اقناعی و ایجابی کار کنیم.
عسکری افزود:باید در ترویج عفاف و حجاب و امر به معرپف، هنرمندانه کار کنیم چرا که دانش اموزان صحبت های تلخ را نمی پذیرند و  باید متناسب با روحیات دانش اموز ، معلم و خانواده کار کنیم.
مدیر کل اموزش و پرورش فارس بیان کرد: همه در تلاشند به اموزش و پرورش کمک کنند و تشکل های دانش اموزی باید میدان دار باشند و حلقه های مشورتی دانش اموزی داشته باشیم.
عسکری افزود: اجرایی شدن آیین نامه حجاب و عفاف در مدارس و اماکن متعلق به اموزش و پرورش استان را با جدیت دنبال می کنیم.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه گفت: ما همه در یک جبهه حرکت می کنیم و این با هم شدن بسیار مهم است.
علیرضا شادباش به وسعت کار اموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: یکی از بحث های اساسی که باید دنبال کنیم نمای ظاهری یا جلوه های بصری و محیط اطرافمان است که  باید موظف شود به انچه که در دین امده است.

وی بر لزوم هم افزایی در مسئله حجاب و عفاف تاکید کرد و عنوان کرد: نکته  دوم بحث ارتباطات است گاهی در ارتباط گیری و فضاهای ایجابی مولفه های لازم را در نظر نمی گیریم مدل های ارتباطی را باید ترسیم کنیم‌.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس ادامه داد:  نکته بعد آگاهی بخشی است همان گونه که اما رضا(ع) می فرمایند اگر مردم حلاوت کلام ما را دریابند به سمت ما اقبال می کنند.
شادباش بر تعمیم طرح دانش اموزی جهاد تبیین یا «جت» تاکید کرد و گفت: باید بدانیم بر روند به کارگیری نقش همسال در رسیدن به مطلوب چه کاری باید انجام دهیم.
مدیر سامانه مردم رسی استان فارس نیز در این جلسه گفت: در سامانه مردم رسی بستری برای بازرسی، قضاوت و اجرا توسط مردم صورت می پذیرد.
دکتر سعید رستگار افزود: موضوعات اخلاقی،  گران فروشی و امحاء باغات و درختان موضوعات قابل پی گیری در این سامانه است.
وی گفت: در مسئله حجاب و عفاف روش های ایجابی بهتر از سلبی است.
مدیر سامانه مردم رسی استان فارس گفت: در لیگ جت دانش آموزی دستاوردهای زیادی داشتیم و  بزرگترین کار تبیینی در کشور را انجام داده ایم.
رستگار افزود: در این لیگ ۴ هزار تیم ۵نفره یعنی حدودا ۲۰ هزار نفر فعالیت می کردند.
وی گفت: در مرحله انفرادی این لیگ ۴ هزار  جلد کتاب توزیع شد که ۲ هزار کتاب در اختیار دانش اموزان قرار گرفت و ۲ هزار کتاب دیگر نیز توسط دانش اموزان خریداری شد.
مدیر سامانه مردم رسی گفت: یک بوم تفکر انتقادی در اختیار دانش آموزان قرار گرفت و  هزار کلیپ در موضوع جهاد تبیین ارسال شده است که در اپارات قابل مشاهده است.
رستگار افزود: در حوزه جهاد تبیین باید کار را به وسیله آموزش و پرورش و دانش اموز پیش ببریم.

انتهای پیام/

زرین کلاه