ارزش های پنهان در مولدسازی زیرساخت های شبکه تعاون روستایی
ارزش های پنهان در مولدسازی زیرساخت های شبکه تعاون روستایی

مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس گفت: بهینه سازی فرآینده و مولدسازی زیرساخت های شبکه تعاون روستایی گام موثری در توسعه روستایی است. به گزارش پگاه خبر به نقل از روابط عمومی سازمان تعاون روستایی استان فارس، سید کاظم موسوی در جلسه ای که به همراه احمدی زاده معاون اداری و مالی ، امین پور […]

مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس گفت: بهینه سازی فرآینده و مولدسازی زیرساخت های شبکه تعاون روستایی گام موثری در توسعه روستایی است.
به گزارش پگاه خبر به نقل از روابط عمومی سازمان تعاون روستایی استان فارس، سید کاظم موسوی در جلسه ای که به همراه احمدی زاده معاون اداری و مالی ، امین پور رئیس و نبی پور کارشناس طرح و برنامه در سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس، با حضور افشاری رئیس گروه ارعتبارات در محل جلسات برنامه و بودجه داشت گفت: با توجه به تاکید دولت محترم بر پایداری تولیدو اهمیت زیرساخت ها و تاسیسات ذخیره سازی محصولات کشاورزی در حفظ حلقه های پسین و پیشین زنجیره های تولید بخش کشاورزی و بهینه سازی زیرساخت های شبکه تعاونی روستایی از سال ۱۴۰۱ در دستور کار تعاون روستایی قرار گرفت.
مدیر سازمان تعاون روستایی استان ادامه داد: سازمان تعاون روستایی استان فارس در راستای تحقق ۲۵درصدی سهم بخش تعاون در اقتصاد باتوجه به پتانسیل ۵۰۰ هزار تنی ظرفیت انبارها عملیات اجرایی تعمیر و بازسازی ۴۳ پروژه در سطح ۲۹ شهرستان را پس از گذشت دو دهه آغازنموده که در این روند ۳۰ هزار متر مربع آن به چرخه فعالیت بازگشته است.
موسوی خاطرنشان کرد:این سازمان به دنبال مولدسازی و بهبود ارئه خدمات خود تعداد ۷۷ مرکز خرید و تاسیسات را نیز به در برنامه بهینه سازی و مولید سازی در سال ۱۴۰۲ قرار داده است تا با ایجاد صنایع تبدیلی و واحدهای فرآوری و بسته بندی ، توسعه سردخانه های نگهداری محصولات کشاورزی فرصتی برای توسعه بخش کشاورزی ایجاد کند.
وی تصریح کرد: باتوجه به موقعیت جغرافیایی استان و فرصت ارتباط با کشورهای حوزه خلیج فارس با ایجاد بارانداز و پایانه های صادراتی ،نگهداری، فرآوری و بسته بندی گیاهان دارویی و استاندارسازی و تجهیز تاسیسات موجود می توان با کاهش هزینه و کوتاه کردن دست واسطه ها گامی موثر در بهبود اقتصاد روستایی ، تنظیم بازار، تامین امنیت غذایی در روستاها و نقاط دوردست و کمتر توسعه یافته استان برداشت.

انتهای پیام/