اجرای تعزیه شور حسینی توسط فرزندان عطر یاس نبوی
اجرای تعزیه شور حسینی توسط فرزندان عطر یاس نبوی

اجرای تعزیه شور حسینی توسط فرزندان عطر یاس نبوی اجرا شد. به گزارش پگاه خبر به نقل از روابط عمومی مرکز نگهداری از کودکان بی سرپرست عطر یاس نبوی،  رئیس هیئت مدیره موسسه نگهداری از کودکان بی سرپرست عطر یاس نبوی گفت : تعزیه به معنای متعارف ، نمایشی است که در آن واقعه کربلا […]

اجرای تعزیه شور حسینی توسط فرزندان عطر یاس نبوی اجرا شد.

به گزارش پگاه خبر به نقل از روابط عمومی مرکز نگهداری از کودکان بی سرپرست عطر یاس نبوی،  رئیس هیئت مدیره موسسه نگهداری از کودکان بی سرپرست عطر یاس نبوی گفت : تعزیه به معنای متعارف ، نمایشی است که در آن واقعه کربلا بدست افرادی که هر یک نقشی از شخصیت های اصلی را بر دوش دارند نشان داده می شود و نوعی نمایش مذهبی و سنتی ایرانی – شیعی ، بیشتر درباره شهادت امام حسین و مصائب اهل بیت است .

فاطمه هاشمی ادامه داد: آیین تعزیه و شبیه خوانی به این علت زنده برگزار می شود که باعث تداعی شدن واقعه عاشورا در ذهن مخاطبان می شود و علاوه بر این به ترویج فرهنگ عاشورایی کمک بسیاری می کند و اثرات تربیتی مناسبی نیز برای کودکان و نوجوانان بر جای می گذارد.
وی افزود : رکن اساسی مجالس تعزیه بر بنیاد فرهنگ عامه و بر زمینه اندیشه و احساس و اعتقادات عامه مردم کوچه و بازار بنیان گرفته است و بیانی روان و عامه فهم دارد، از این رو تعزیه نامه ها در زمره ادبیات عامه و در مجموع فرهنگ مردم قرار می گیرند.

رئیس هیئت مدیره این موسسه به اهداف اجرای تعزیه توسط فرزندان مرکز اشاره کرد و ابراز داشت: افزایش سطح فرهنگی ، ارتقاء معنویت و توجه به تربیت صحیح دینی از جمله اهداف این مرکز برای اجرای تعزیه می باشد.

عسکری ادامه داد: برنامه شور حسینی هم یکی از برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در این راستا برای سومین سال متوالی توسط خیرین مشارکت و توسط فرزندان اجرا می شود.

وی در پایان از خیرین و خیراندیشان، مدیران مراکز و مربیان دو مرکز که مقدمات لازم و اهتمام ویژه ای برای اجرای تعزیه امسال توسط کودکان بی سرپرست عطر یاس نبوی داشتند تقدیر و تشکر نمود.

انتهای پیام/

زرین‌کلاه