دانشگاه علوم پزشکی شیراز، میزبان نشست پیشگیری از آسیب های اجتماعی
دانشگاه علوم پزشکی شیراز، میزبان نشست پیشگیری از آسیب های اجتماعی

نشست پیشگیری از آسیب های اجتماعی با محوریت پیشگیری و اقدامات درمانی مرتبط با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس، مدیرکل بازرسی استان فارس، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و مدیران و نمایندگان دستگاه های اجرایی استان برگزار شد. به گزارش پگاه خبر، رییس دانشگاه در این نشست ضمن […]

نشست پیشگیری از آسیب های اجتماعی با محوریت پیشگیری و اقدامات درمانی مرتبط با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس، مدیرکل بازرسی استان فارس، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و مدیران و نمایندگان دستگاه های اجرایی استان برگزار شد.

به گزارش پگاه خبر، رییس دانشگاه در این نشست ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری حضرت امام حسین(ع)، هدف از برگزاری این نشست را هم اندیشی برای بهبود روند ارایه خدمات به مردم، در راستای تقویت برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی و اقدامات تخصصی درمانی عنوان کرد.
دکتر «سید وحید حسینی» ضمن قدردانی از تلاش، همراهی و همفکری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس، مدیرکل بازرسی فارس و مسوولان سازمان های اجرایی استان با مجموعه سلامت، تاکید کرد: تکمیل فرآیندهای خدمت رسانی به مردم نیاز به کمک، مشارکت و همراهی سازمان ها و نهادهای مرتبط دارد.
مسوول ارشد حوزه سلامت فارس دستاورد عملیاتی برگزاری این چنین نشست ها را افزایش و توسعه خدمات و تامین سلامت جامعه عنوان کرد و گفت: با اصول علمی امروزی و با هزینه کمتر، می توان مانع از آسیب های اجتماعی و بهبود شرایط زندگی برای عموم افراد جامعه شد.
مشاورعالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست با تاکید بر اهمیت ایجاد رویکرد مشارکتی در مدیران سازمان ها نسبت به حوزه آموزش و آگاهی بخشی در جامعه عنوان کرد: بسیاری از عوامل موثر در سلامت جامعه نیاز به مشارکت، آموزش و عزم عمومی دارد.
دکتر «محمود نجابت» با اشاره به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این راستا با برگزاری نشست های مشترک و هم اندیشی با سازمان ها و دستگاه های اجرایی؛ بر اهمیت نقش مجموعه سلامت در این حیطه با مشارکت دستگاه های اجرایی؛ توسعه فضاهای فرهنگی، ورزشی، آموزشی، تفریحی‌؛ اهمیت توجه به فضای مجازی و بازی های رایانه ای‌؛ توجه به رسانه و نقش آموزش و اطلاع رسانی در ایجاد نشاط اجتماعی و مدیریت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی تاکید کرد.
دکتر «مهراد شریفی» معاون درمان دانشگاه نیز در این نشست ضمن قدردانی از همکاری دستگاه های اجرایی استان با حوزه سلامت به ویژه در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مشارکت در تامین سلامت جامعه، گزارشی از اقدامات درمانی که با راه اندازی سامانه ای در مرکز پایش مراقبت های درمانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز «MCMC» در این راستا صورت گرفته ارایه و نیازها و دغدغه های سلامت محور در این زمینه را مطرح کرد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس نیز در این نشست ضمن قدردانی از تلاش های انجام شده در ارایه خدمات به مردم و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و اقدامات تخصصی درمانی از سوی دانشگاه های علوم پزشکی و سازمان های مرتبط با این حوزه، بر اقدامات عملیاتی مشترک از سوی سازمان ها و دستگاه های اجرایی استان در این زمینه تاکید کرد و از آنان خواست تا با مجموعه سلامت همکاری لازم را داشته باشند.
دکتر «سید مصطفی بحرینی» با تاکید بر شناسایی افراد و مکان های آسیب پذیر، پیشگیری از رفتارهای خطر ساز و آسیب رسان به ویژه در مدارس و اقدامات سازماندهی شده در این زمینه، از سازمان ها و دستگاه های اجرایی استان خواست که هر کدام به صورت تخصصی به وظایف قانونی خود عمل کنند.
«کاظم اکرمی» مدیرکل بازرسی استان فارس و رییس منطقه سه سازمان بازرسی کل کشور نیز دیگر عضو این نشست هم اندیشی بود که راهکارهایی پیرامون مسائل مربوط به مدیریت بهینه در پیشبرد موفق موارد مطرح شده در این نشست ارایه کرد.
همچنین دکتر «ابراهیم ابراهیمی» معاون پیشگیری از وقوع جرم و احقاق حقوق عامه دادستان عمومی و انقلاب شیراز به بیان عوامل تاثیرگذار در کاهش آسیب های اجتماعی پرداخت و از فعالیت مرکز پایش مراقبت های درمانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز «MCMC» در مدیریت این حوزه قدردانی کرد.
همچنین دکتر «علیرضا درودچی» مدیرکل پزشک قانونی استان فارس، سرهنگ «کاووس حبیبی» رییس بهداری نیروی انتظامی استان فارس، نمایندگانی از نهادها و سازمان های استان نظیر بهزیستی، آموزش و پرورش، سپاه فجر فارس، تامین اجتماعی، محیط زیست، انجمن مددکاری اجتماعی، معاونت پیشگیری از جرم دادگستری استان، معاونان و مدیران ارشد دانشگاه و استان نیز در این نشست به تبادل نظر پیرامون مسائل مربوط به این حوزه پرداخته و گزارشی از اقدامات واحدهای زیرمجموعه خود ارایه دادند.
این نشست امروز چهارشنبه، چهارم مرداد ۱۴۰۲ در دفتر سالن شهدای گمنام ساختمان مرکزی دانشگاه برگزار شد.

انتهای پیام/